JÄLKIRUOKA vinkkejä jouluksi, please :)
Autakaa, en keksi mitään jäkiruoaksi jouluaatoksi... joka vuosi olen tehnyt joko glögikiisseliä tai luumu-kermarahkaa, mutta nyt kyllä olisi varmasti aika kokeilla jotain uutta ja jännää, tai ainakin uutta :) ...
Kertokaa parhaat jälkiruokavinkkinne/reseptinne...
Kommentit (9)
ja hippusen kohmeisia marjoja... oi nam!
Ohje löytyy Valion mansikkakeitto-purkin kyljestä.
Ja lisäks kinuskineliöitä. Ajattelin, että toinen olis vähän kirpeämpi ja toinen makeampi. Puolukkakakkua olen tehnyt ennenkin, mutta nuo kinuskijutut on mulle uusia.
Mariannekarkkirouhetta 150g
2 munaa
1/2 sokeria
3dl kuohukermaa
(8 annosta)
Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Yhdistä hienoksi rouhitut marianne karkit muna-sokerivaahtoon. Lisää seokseen kermavaahto ja sekoita tasaiseksi. Kaada seos vuokaan/ vuokiin ja pakasta. Ota sulamaan puoli tuntia ennen tarjoilua ja kumoa tarjoiluvadille.
Viitsisitkö naputella noiden kinuskineliöiden ohjeen? Mulla kuola valuu jo... ;)
Miten tuo valkosuklaamoussee tehdään? Onhan useampi päivä jolle pitäis jälkiruoat väsätä ;)
t. ap
piparkakkujäädykkeen. Sopii jouluun eikä sitä muulloin syödä.
3 kananmunan keltuaista
½ dl sokeria
100g valkoista suklaata
1 liivatelehti
1/3 dl appelsiinimehua
2 dl kermaa
Vatkaa kerma vaahdoksi, samoin sokeri ja munankeltuaiset. Sekoita ne keskenään. Kuumenna appelsiinimehu ja sulata sinne kylmässä vedessä lionnut liivate sekä suklaa (varo, ettei seos pääse kiehumaan tai palamaan pohjaan). Laita keltuais-kermaseosastia kylmään veteen ja sekoita siihen nopeasti hieman jäähtynyt mehu-suklaaseos. Annostele kulhoihin ja laita jääkaappiin vähintään tunniksi.
mutta aion tehdä karpalojäädykettä. Viileää ja raikasta muun mässäilyn päätteeksi..