Tinder-mies kuolasi Jonnaa, 24, netissä kasvotusten luvassa oli järkytys
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009809853.html
Luin tuon artikkelin ja aloin heti miettimään että minkä tasoisia miehiä Jonna treffailee?
Jonna itse on alhaisen tason nainen joten kelpuuttaako hän alhaisen tason miestä kumppaniksi?
Jonna on lihava joten kelpaako sille lihava mies?
Vai kelpaako Jonnalle vain itseään tasokkaampi mies eli normaalipainoinen ja koulutettu?
Kommentit (2541)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon joskus vedin oikealle eikä tullut mätchiä.
Olen hoikka, 183cm, tummat hiukset (ei kaljua), Asiallinen esittelyteksit ja kuvat (ei kaljatuoppia, eikä paidatonta).
Kasvosi eivät vaan olleet riittävän komeat Jonnalle. Sitä sattuu.
On ne kuitenkin kelvanneet monille muille naisille. Kauniille ja hoikillekin.
Saahan sitä tietysti pyytä mitä tahansa haluaa, mutta turha olla valittaa sitten kun kauppoja ei synny.
Voi myös olla ettei algoritmi ole näyttänyt sinua hänelle. Tai profiilissasi on ollut jotain muuta kuin ulkonäkö, joka on tappanut hänen kiinnostuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaisi Jonna tosi hyvin, se on nätti nainen mutta kelpuuttaisiko se minua kumppaniksi?
Olen 180cm/110kg mitoiltani eli olen lihava kuten Jonna myös on lihava.
M27Pidän peukkuja, että joku tykkää!
Kiitos mutta olen aika varma että Jonna ei halua kumppaniksi miestä joka on lihava, Jonna lihavana haluaa normaalipainoisen ja hyvännäköisen miehen kumppaniksi.
M27Entä sitten jos haluaa? Samalla tavalla kaikki miehet haluaa normaalipainoinen ja hyvännäköisen kumppanin, vaikka itse olisi läski ja ruma. Miksi naiset eivät saisi haluta? Tällä palstalla ei ole koskaan ùlinaketjuja, joissa naiset valittavat, miten : "Uljas, läski ja ruma, haluaa hoikan ja kauniin tyttöystävän!". Mutta näitä on täällä viikoittain/ päivittäin.
No sitä sitten, että jos itse valittaa ettei kelpaa miehille ylipainon takia, niin onhan se nyt herranjestas todella tekopyhää, mikäli itsekään ei kelpuuta ylipainoisia miehiä.
Kelpuuta. Parisuhteet eivät ala siten, että kaksi ihmistä kelpuuttaa toisensa. Ne alkavat siten, että kaksi ihmistä kiinnostuu toisistaan, kiinnostus syvenee ihastumiseksi ja rakastumiseksi. Sellaisia ihmisiä tulee harvoin vastaan, joiden kanssa niin käy, mutta eiköhän Ellallekin vielä oma rakas löydy. Aktiivisuutta se kuitenkin edellyttää, koska jos ei käy missään, missä tutustuu vastakkaiseen sukupuoleen, niin aika vaikeaa on myöskään kohdata sitä oikeaa.
Itse en missään nimessä haluaisi olla puolisolleni se, jonka hän kelpuutti.
Vierailija kirjoitti:
Deittisovellukset, ne eivät ole ihmisen paikka.
– Nykypäivän deittailukulttuurin huonoimpia puolia ovat ulkonäkökeskeisyys ja statuskeskeisyys, sanoo ohjelmaan osallistuva 25-vuotias Miiro.
22-vuotias Helena puolestaan kokee ghostaamisen ja kommunikaatiovaikeuksien olevan ikävimpiä asioita deittailussa.
Ghostaamisella tarkoitetaan viestittelyn yhtäkkistä lopettamista ja katoamista kesken toisen ihmisen tapailun. Ilmiö on yleinen nykyisessä, sovelluksiin pohjautuvassa deittailutavassa.
– Deittisovellukset, ne eivät ole ihmisen paikka, kokee sokkotreffeille menevä Joona, 24.
MYÖS terapeutti Merinen on sitä mieltä, että deittisovellusten käyttäminen vaikuttaa ihmisten hyvinvointiin ”aika paljonkin”.
– Sovelluksen käyttäminen poistaa kokonaan persoonan ja tunnepuolen. Se vaikuttaa paljon parisuhde-elämään. Kannustan ihmisiä tapaamaan toisiaan kasvotusten, hän sanoo.
Supersuosittu terapeutti-Ville kertoo, mitä ensitreffeillä ei kannata paljastaaTerapeutti-Villenä tunnettu psykoterapeutti ja tuore kansanedustaja Ville Merinen antaa deittailuneuvoja uudessa tv-sarjassa.
Lässynlää- Ville.
Kun lähtee siitä oletuksesta, että 95% ihmisistä on pas#%*housuja niin pärjääkin jo pitkälle. Jos joku käyttäytyy ääliösti, kääntää vaan selkänsä ja jatkaa matkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon joskus vedin oikealle eikä tullut mätchiä.
Olen hoikka, 183cm, tummat hiukset (ei kaljua), Asiallinen esittelyteksit ja kuvat (ei kaljatuoppia, eikä paidatonta).
Kasvosi eivät vaan olleet riittävän komeat Jonnalle. Sitä sattuu.
On ne kuitenkin kelvanneet monille muille naisille. Kauniille ja hoikillekin.
Saahan sitä tietysti pyytä mitä tahansa haluaa, mutta turha olla valittaa sitten kun kauppoja ei synny.
Jos susta ei syty niin pyytää liikoja?
😂
Mietin vielä hiukan tuota sisarellista toveruutta. Kuinka suhtautuisin siihen, että aina tällaisten juttujen yhteydessä (tyypillisesti) naiset ovat vakuuttuneita että tinder-avautuja on valinnut jotakin turjakkeita treffeilleen. Onko se piilov ttuilua ko. henkilön arvostelukykyä kohtaan vai myötätuntoa?
Täällä puhuttiin heti alkuu hiirulaisista, harmaista (vanhuksista kai?), insinörteistä jos muistan oikein.
Eikö olisi kivempi vaikka "harmi että komistuksen kiinnostus lopahti, johannes on kyllä kieltämättä kuuma! uutta viehettä vaan, you go girl".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaisi Jonna tosi hyvin, se on nätti nainen mutta kelpuuttaisiko se minua kumppaniksi?
Kiitos mutta olen aika varma että Jonna ei halua kumppaniksi miestä joka on lihava, Jonna lihavana haluaa normaalipainoisen ja hyvännäköisen miehen kumppaniksi.
M27Entä sitten jos haluaa? Samalla tavalla kaikki miehet haluaa normaalipainoinen ja hyvännäköisen kumppanin, vaikka itse olisi läski ja ruma. Miksi naiset eivät saisi haluta? Tällä palstalla ei ole koskaan ùlinaketjuja, joissa naiset valittavat, miten : "Uljas, läski ja ruma, haluaa hoikan ja kauniin tyttöystävän!". Mutta näitä on täällä viikoittain/ päivittäin.
Maailmassa on paljon ihmisiä, sekä miehiä että naisia, jotka haluavat itselleen hyvännäköisen kumppanin, vaikka he itse eivät ole hyvännäköisiä.
Esimerkkeinä voisi mainita juurikin nämä vauva palstan u.limiehet, tai tuon AP:n postaaman artikkelin Jonnan.
Tuo Jonna on hyvännäköinen ihminen vaikka on ylipainoa
Hän on erittäin laitettu. Monille se toki on sama kuin "hyvännäköinen".
Ei tuon näköinen muutu sen rumemmaksi vaikka pesisi meikit. Mulla on monta luonnonkaunista ystävää jotka meikkaavat, vaikka näyttävät kauniilta ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä sitten, että jos itse valittaa ettei kelpaa miehille ylipainon takia, niin onhan se nyt herranjestas todella tekopyhää, mikäli itsekään ei kelpuuta ylipainoisia miehiä.
Jutussa kyllä lukee, että hakee enemmän hyviä keskusteluja kuin ulkonäköä.
Niitä miehistä onkin usein vaikea saada irti.
Tinder onkin paras paikka hakea hyviä keskusteluja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne käyttäus puoletkin siitä ajasta ja energiasta mitä ne käyttää meikkaamiseen muun kehon kuntoon laittamiseen niin lopputulos olisi paljon parempi.
Niin, että kun o n ylipainoinen, ei saisi meikata ja panostaa muuhun ulkonköönsä.
On se kumma juttu, suomalaisia naisia arvostellaan pukeutumisesta ja siitä, ettei ulkonäköön panosteta ja sitten ku sen tekee, niin ei saisikaan tehdä.
Lainaamasi henkilö puhui priorisoinnista. Ei hän sanonut ettei saa meikata, vaan että lopputulos olisi parempi jos käyttäisi aikansa eri tavalla, silloin se lopputulos olisi erilainen. Eihän täällä saa tehdä mitään jos ymmärtää väärin. Eniten ihmetyttää että viestiäsi peukutetaan.
Tinderissä nyt vain harvempi on hakemassa elämänkumppania, vaan deittiseuraa pelkästään. Silloin tietenkin deitin ulkonäkökin merkitsee paljon.
Kannattaa laittaa realistiset kuvat, joilloin ei harhauta ketään treffeille. Jää pois kiusalliset varmistelut: kai nyt käsität , että olen plus size.
Vierailija kirjoitti:
No onhan hän aika isokokoinen noin nuoreksi ihmiseksi. Myöhemmin tulee kyllä terveyden kanssa ongelmia, jos ei laihduta. Menee jo polvet hajalle kun ikää tulee. Lähinnä ihmetyttää, kuinka on saanut noin paljon painoa tuohon ikään, lapseton ihminen vielä. Kyllähän se jotain elämäntavoista kertoo. Tämä ei nyt ole niinkään ulkonäkökysymys vaan tuollainen ylipaino jo noin nuorella on kiistatta terveydelle haitallinen. Ei se itsestään lähde ja vanhemmiten painoa tulee helposti vaan lisää. Ehkä niitä kumppaneita kannattaisi etsiä muualta kuin Tinderistä tai baarista, tietäähän sen, minkä perässä miehet siellä ovat.
Lässyn lässyn lää- terveyskysymys, lässyn lässyn lää.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vielä hiukan tuota sisarellista toveruutta. Kuinka suhtautuisin siihen, että aina tällaisten juttujen yhteydessä (tyypillisesti) naiset ovat vakuuttuneita että tinder-avautuja on valinnut jotakin turjakkeita treffeilleen. Onko se piilov ttuilua ko. henkilön arvostelukykyä kohtaan vai myötätuntoa?
Täällä puhuttiin heti alkuu hiirulaisista, harmaista (vanhuksista kai?), insinörteistä jos muistan oikein.
Eikö olisi kivempi vaikka "harmi että komistuksen kiinnostus lopahti, johannes on kyllä kieltämättä kuuma! uutta viehettä vaan, you go girl".
Se vaan ei sovi palstan narratiiviin että komealla miehellä olisi kriteerejä. Jos lihava nainen ei kelpaa on miehen oltava incel, mitäänsaamaton ja katkeroitunut pieni mies. Oikeat miehet (siis ne komeat) kelpuuttaa Jonnan koska hän on omasta mielestään hyvä keskustelija ja mahdottoman ihana luonne.
Miksi "liian tasokkaat miehet" Tinderissä sitten tykkäävät hänestä? Jonnahan sanoi kertovansa, että on plus-kokoinen. Eikö miehet viitsi lukea tekstiä?
"Tyttökavereille saatetaan ostaa juomia, mutta Jonnalle ei. Ei, vaikka hän seisoisi ihan vieressä."
No voi itku.
Vierailija kirjoitti:
Jonna kokee oikeudekseen vinkua kun ei kelpaa. Ja siitä tehdään juttu. Milloin tulee vastaava voimaantumisjuttu miehestä jossa naiset paskoja kun ei kelpaa?
Noitahan on ollut monta vähälle aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne käyttäus puoletkin siitä ajasta ja energiasta mitä ne käyttää meikkaamiseen muun kehon kuntoon laittamiseen niin lopputulos olisi paljon parempi.
Niin, että kun o n ylipainoinen, ei saisi meikata ja panostaa muuhun ulkonköönsä.
On se kumma juttu, suomalaisia naisia arvostellaan pukeutumisesta ja siitä, ettei ulkonäköön panosteta ja sitten ku sen tekee, niin ei saisikaan tehdä.
Lainaamasi henkilö puhui priorisoinnista. Ei hän sanonut ettei saa meikata, vaan että lopputulos olisi parempi jos käyttäisi aikansa eri tavalla, silloin se lopputulos olisi erilainen. Eihän täällä saa tehdä mitään jos ymmärtää väärin. Eniten ihmetyttää että viestiäsi peukutetaan.
" Lainaamaai henkilö"- eli sinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi "liian tasokkaat miehet" Tinderissä sitten tykkäävät hänestä? Jonnahan sanoi kertovansa, että on plus-kokoinen. Eikö miehet viitsi lukea tekstiä?
Ei ne yleensä lue mitään, katsotaan vaan kuvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa kyllä lukee, että hakee enemmän hyviä keskusteluja kuin ulkonäköä.
Niitä miehistä onkin usein vaikea saada irti.
Tinder onkin paras paikka hakea hyviä keskusteluja :D
Ja sitten kuitenkin taivastelette, että hän on miesten ulkonäön perässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha sanoa, mutta se on varmaa, ettei Jonnalle tai yhdellekään muulle naiselle kelpaa mies joka alkaa heti maanantaiaamusta vinkumaan vauva-palstalla tasoista.
Lihava palstanainen suuttui. :D
Tästäkö mun nyt pitäisi pahoittaa mieleni?
Kyllä, rotannaamainen amk-inssi luuli haavoittaneensa sinut nyt kynäjalkoineen 😅
Onko tää teille ihan arkipäivää sättiä vieraita ihmisiä netissä? Kyllä on masentava mielen naailma teillä molemmilla. Tarvitsette varmaan tosianne! t. Bystander
onhan joo mutta kun se (reiluhko) ylipaino on moneen naisesta johtuvaan asiaan syynä suhteessa mm. itseluottamukseen masennukseen ym ym suhteen hoitamiseen, sairauksiin.
sama tietysti miehillä mutta naisella ehkä vielä enemmän siihen että suhteen hoito heikkenee