Tinder-mies kuolasi Jonnaa, 24, netissä kasvotusten luvassa oli järkytys
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009809853.html
Luin tuon artikkelin ja aloin heti miettimään että minkä tasoisia miehiä Jonna treffailee?
Jonna itse on alhaisen tason nainen joten kelpuuttaako hän alhaisen tason miestä kumppaniksi?
Jonna on lihava joten kelpaako sille lihava mies?
Vai kelpaako Jonnalle vain itseään tasokkaampi mies eli normaalipainoinen ja koulutettu?
Kommentit (2541)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ymmärsin oikein, niin Jonna on käynyt yli 20 miehen kanssa treffeillä, eikä heistä kukaan halunnut jatkaa tapailua Jonnan kanssa.
Tulokset puhuvat puolestaan: Jonna on nykyisellä ulkonäöllään täysin kyvytön herättämään niiden miesten kiinnostusta, joista hän on itse kiinnostunut.
Hänellä on tasan kaksi vaihtoehtoa korjata tilanne. Joko laihduttaa itsensä normaalimittoihin, tai sitten alentaa omaa vaatimustasoaan ja treffata jatkossa ulkonäöltään "matalampitasoisia" miehiä.
Itse suosittelen laihdutusta, koska tuo tyytyminen johtaa usein katkeroitumiseen.
Ahaa, eli naisessa merkkaa vain ulkonäkö ja se, että pitää olla hoikka.
Miksi meidän naisten pitäisi sitten välittää miehissä muista, kuin ulkonäöstä?
Mahdollisesti siis niiden miesten keskuudessa joita ao. valitsee Tinderissä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöhän siis valitti sitä, että sen sijaan että vaan ohitettaisiin kerran kuvat ja tiedot on, aletaan ihan erikseen vittuilemaan. Sen sijaan että käytäisiin treffeillä jos on kiinnostusta, ei julkisesti osoiteta edes tuntevansa toista. Ei hän muiden preferensseistä mitään kitkerää sanonut vaan tavoista toimia niiden kanssa.
Itse olen hoikka ja rintamus pieni. Aika hyvin olen säästynyt, mutta kyllähän aina jonkun mieleen tulee kommentoida että kaipaisi enemmän. Aivan sama. Minäkin isompaa mutta en ole niin idiootti että laukoisin moista ääneen. Jotain rajaa junttiudelle pojat!
Tyttöhän valitti myös siitä että hänelle ei tarjota juomia :D
Tuli esiin viimeisenä jutussa. En ole ikinä tykännyt tuosta tarjoamiskulttuurista kun en kaipaa olla mitään kenellekään velkaa, en sikäli kovin huolellisesti lukenut. Ymmärrän, että on ikävä tunne jäädä ainoana aina ilman, mutta se nyt ei toki mitään tahallista keljuilua ole, such is life.
Tässäkin ketjussa vaan monen vastaus peräänkuulutettuihin käytöstapoihin on lisää solvauksia, aika lailla todentaa mitä sanottiin. Ihmiset on uskomattoman sivistymättömiä nykyään. Mikään määrä ulkonäköä ei korvaa luonnetta, jossa paino tms saa kohtelemaan muita b-tason ihmisenä.
Joskus itseänikin tultiin iskemään yökerhossa haukkumalla seurana olleen miespuoleisen kaverini ulkonäköä ja kehumalla että parempaa olisi tarjolla. Voit olla vaikka mikä teräsmies tollasen jälkeen, ei kiinnosta.
Oliko jutussa jotenkin listattu Jonnan ongelmat tärkeysjärjestyksessä vai päättelikö itse "rivien välistä" ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaisi Jonna tosi hyvin, se on nätti nainen mutta kelpuuttaisiko se minua kumppaniksi?
Olen 180cm/110kg mitoiltani eli olen lihava kuten Jonna myös on lihava.
M27Pidän peukkuja, että joku tykkää!
Kiitos mutta olen aika varma että Jonna ei halua kumppaniksi miestä joka on lihava, Jonna lihavana haluaa normaalipainoisen ja hyvännäköisen miehen kumppaniksi.
M27Entä sitten jos haluaa? Samalla tavalla kaikki miehet haluaa normaalipainoinen ja hyvännäköisen kumppanin, vaikka itse olisi läski ja ruma. Miksi naiset eivät saisi haluta? Tällä palstalla ei ole koskaan ùlinaketjuja, joissa naiset valittavat, miten : "Uljas, läski ja ruma, haluaa hoikan ja kauniin tyttöystävän!". Mutta näitä on täällä viikoittain/ päivittäin.
Koska miesten mielestä naisille pitäisi riittää, että miehellä on kikulit. Mitään muuta naiset eivät saa miehiltä edellyttää.
Mutta miehet ei saa edellyttää että nainen ei olisi lihava?
Miksei saisi? Ihan oikeastiko sinä tarvitset palstamammoilta luvan siihen, kehen ihastut? Älkää olko noin uskomattomia luusereita.
Tätä peliä ei voi voittaa. Olen tämmöinen muodokkaan laiha "gym girl" (hyi oksennus miten ilkeitä viestejä). Kaksi edellistä parisuhdettani päättyivät siihen, kun mies ei kestänyt katsella 5 treenikertaani viikossa. Yritin selittää, ettei kunto kohene jos ei treenaa säännöllisesti ja syö terveellisesti, mutta ei mennyt perille. Ei sitä pysy timmissä kunnossa, jossei treenaa joka viikko monta kertaa.
Tuohan on kaunis nainen. Paremmalta näyttää kuin minä, vaikka olen normaalipainoinen. Tuon yhden englanniksi kirjoittaneen miehen vittuilu on selkeästi mielipahan purkamista siitä että deitit peruuntui. Väistipähän luodin.
No onhan hän aika isokokoinen noin nuoreksi ihmiseksi. Myöhemmin tulee kyllä terveyden kanssa ongelmia, jos ei laihduta. Menee jo polvet hajalle kun ikää tulee. Lähinnä ihmetyttää, kuinka on saanut noin paljon painoa tuohon ikään, lapseton ihminen vielä. Kyllähän se jotain elämäntavoista kertoo. Tämä ei nyt ole niinkään ulkonäkökysymys vaan tuollainen ylipaino jo noin nuorella on kiistatta terveydelle haitallinen. Ei se itsestään lähde ja vanhemmiten painoa tulee helposti vaan lisää. Ehkä niitä kumppaneita kannattaisi etsiä muualta kuin Tinderistä tai baarista, tietäähän sen, minkä perässä miehet siellä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaisi Jonna tosi hyvin, se on nätti nainen mutta kelpuuttaisiko se minua kumppaniksi?
Kiitos mutta olen aika varma että Jonna ei halua kumppaniksi miestä joka on lihava, Jonna lihavana haluaa normaalipainoisen ja hyvännäköisen miehen kumppaniksi.
M27Entä sitten jos haluaa? Samalla tavalla kaikki miehet haluaa normaalipainoinen ja hyvännäköisen kumppanin, vaikka itse olisi läski ja ruma. Miksi naiset eivät saisi haluta? Tällä palstalla ei ole koskaan ùlinaketjuja, joissa naiset valittavat, miten : "Uljas, läski ja ruma, haluaa hoikan ja kauniin tyttöystävän!". Mutta näitä on täällä viikoittain/ päivittäin.
Maailmassa on paljon ihmisiä, sekä miehiä että naisia, jotka haluavat itselleen hyvännäköisen kumppanin, vaikka he itse eivät ole hyvännäköisiä.
Esimerkkeinä voisi mainita juurikin nämä vauva palstan u.limiehet, tai tuon AP:n postaaman artikkelin Jonnan.
Tuo Jonna on hyvännäköinen ihminen vaikka on ylipainoa
Deittisovellukset, ne eivät ole ihmisen paikka.
– Nykypäivän deittailukulttuurin huonoimpia puolia ovat ulkonäkökeskeisyys ja statuskeskeisyys, sanoo ohjelmaan osallistuva 25-vuotias Miiro.
22-vuotias Helena puolestaan kokee ghostaamisen ja kommunikaatiovaikeuksien olevan ikävimpiä asioita deittailussa.
Ghostaamisella tarkoitetaan viestittelyn yhtäkkistä lopettamista ja katoamista kesken toisen ihmisen tapailun. Ilmiö on yleinen nykyisessä, sovelluksiin pohjautuvassa deittailutavassa.
– Deittisovellukset, ne eivät ole ihmisen paikka, kokee sokkotreffeille menevä Joona, 24.
MYÖS terapeutti Merinen on sitä mieltä, että deittisovellusten käyttäminen vaikuttaa ihmisten hyvinvointiin ”aika paljonkin”.
– Sovelluksen käyttäminen poistaa kokonaan persoonan ja tunnepuolen. Se vaikuttaa paljon parisuhde-elämään. Kannustan ihmisiä tapaamaan toisiaan kasvotusten, hän sanoo.
Supersuosittu terapeutti-Ville kertoo, mitä ensitreffeillä ei kannata paljastaa
Terapeutti-Villenä tunnettu psykoterapeutti ja tuore kansanedustaja Ville Merinen antaa deittailuneuvoja uudessa tv-sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M27
Miksi ei haluaisi?
Onneksi on miehiä, jotka keskittyy naisessa myös muihin asioihin kuin painoon. Ne ovat onnellisia miehiä eivätkä jouda viettää aikaansa tällä palstalla ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M27Miksi ei haluaisi?
Ainahan sitä haluta saa vaikka mitä. Sehän tässä taitaa ihmetyttää että itkee iltapäivälehdessä kun ei kelpaa niille ihanne miehilleen kuin patjaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon joskus vedin oikealle eikä tullut mätchiä.
Olen hoikka, 183cm, tummat hiukset (ei kaljua), Asiallinen esittelyteksit ja kuvat (ei kaljatuoppia, eikä paidatonta).
Kasvosi eivät vaan olleet riittävän komeat Jonnalle. Sitä sattuu.
On ne kuitenkin kelvanneet monille muille naisille. Kauniille ja hoikillekin.
Saahan sitä tietysti pyytä mitä tahansa haluaa, mutta turha olla valittaa sitten kun kauppoja ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä sitten, että jos itse valittaa ettei kelpaa miehille ylipainon takia, niin onhan se nyt herranjestas todella tekopyhää, mikäli itsekään ei kelpuuta ylipainoisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on miehiä, jotka keskittyy naisessa myös muihin asioihin kuin painoon. Ne ovat onnellisia miehiä eivätkä jouda viettää aikaansa tällä palstalla ;)
Tai sitten tyytyneet siihen ettei normaalipainoista saa ja vinkuvat täällä palstalla naisvihaansa?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on kaunis nainen. Paremmalta näyttää kuin minä, vaikka olen normaalipainoinen. Tuon yhden englanniksi kirjoittaneen miehen vittuilu on selkeästi mielipahan purkamista siitä että deitit peruuntui. Väistipähän luodin.
Munkin mielestä Jonna on aika kaunis nainen. Kauniimpi kuin minä. Ei voi kuin ihmetellä hänen huonoa deittailumenestystään, ei minulla ole koskaan ollut noin isoja haasteita saada kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M27Miksi ei haluaisi?
Ainahan sitä haluta saa vaikka mitä. Sehän tässä taitaa ihmetyttää että itkee iltapäivälehdessä kun ei kelpaa niille ihanne miehilleen kuin patjaksi
Mitä sitten? Ei sinun niitä juttuja tarvitse lukea, jos noin kovin ärsyttää.
Ihminen saa haluta vaikka millaisen kumppanin ja tavoitella sitä. Ei kaiva kenenkään muun napaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on paljon ihmisiä, sekä miehiä että naisia, jotka haluavat itselleen hyvännäköisen kumppanin, vaikka he itse eivät ole hyvännäköisiä.
Esimerkkeinä voisi mainita juurikin nämä vauva palstan u.limiehet, tai tuon AP:n postaaman artikkelin Jonnan.
Tuo Jonna on hyvännäköinen ihminen vaikka on ylipainoa
Hän on erittäin laitettu. Monille se toki on sama kuin "hyvännäköinen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M27Miksi ei haluaisi?
Mitä sitten? Ei sinun niitä juttuja tarvitse lukea, jos noin kovin ärsyttää.
Ihminen saa haluta vaikka millaisen kumppanin ja tavoitella sitä. Ei kaiva kenenkään muun napaa.
Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvuuksiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä sitten, että jos itse valittaa ettei kelpaa miehille ylipainon takia, niin onhan se nyt herranjestas todella tekopyhää, mikäli itsekään ei kelpuuta ylipainoisia miehiä.
Jutussa kyllä lukee, että hakee enemmän hyviä keskusteluja kuin ulkonäköä.
Niitä miehistä onkin usein vaikea saada irti.
Olin nykyisen puolisoni tavatessaani Jonnaa vanhempi ja lihavampi. Kasvoiltanikin rumempi. En laiduttanut enkä alkanut treffata ulkonäöltään matalampitasoisia miehiä. Elin elämääni, olin aktiivinen, ja ennen pitkää kohdalle osui erittäin puoleensavetävä, älykäs, koulutettu mies johon ihastuin ja hän minuun.
Jonnankin kannattaisi unohtaa tinder ja tutustua miehiin livenä.