Syöttekö ulkomaan matkoilla yleensä myöhään illalla?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Minulle päivällinen on se hetki, jonka jälkeen ei enää tarvitse tehdä mitään.
Minulle päivällinen on hetki, jonka jälkeen voi vielä tehdä monia asioita.
Se vaihtelee. Kuumassa ei tule nälkä niin helposti. Joskus syötiin vaan lounas siinä 14-15 eikä enää muuta kuin jotain pikkunaposteltavaa illalla. Tai sitten niin, että myöhäinen aamupala, päivällä vaan jäätelöä tai hedelmiä ja sitten illalla 20-21 se pääateria. En ole sellaista maailmankolkkaa löytänyt, missä en ole päässyt halutessani syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen näitä Suomessa viideltä päivällisen syöjiä. Meillä syödään kunnon ruoka ennen harrastuksia yms. ja sitten nukkumaan menoa ennen iltapala. Ulkomailla syödään normaalia myöhemmin, mutta yleensä ollaan niitä ensimmäisiä illallisasiakkaita kuitenkin ravintoloissa. Ja nukkumaankin mennään jo aikaisin. Ihan ylpeästi ollaan niitä hassuja turisteja.
Miten voit harrastaa liikuntaa sen jälkeen, kun olet syönyt päivällisen?
Öö, helposti? Harrastan lähinnä lihaskuntoharjoittelua ja pyöräilyä. Kunnollinen syöminen ennen treeniä ainoastaan parantaa tuloksia.
Totta kai, sehän on kulttuuri ja tyyli siellä, klo 19.00-19.30 lähdetään vasta hakemaan ravintolaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen näitä Suomessa viideltä päivällisen syöjiä. Meillä syödään kunnon ruoka ennen harrastuksia yms. ja sitten nukkumaan menoa ennen iltapala. Ulkomailla syödään normaalia myöhemmin, mutta yleensä ollaan niitä ensimmäisiä illallisasiakkaita kuitenkin ravintoloissa. Ja nukkumaankin mennään jo aikaisin. Ihan ylpeästi ollaan niitä hassuja turisteja.
Miten voit harrastaa niin nälkäisenä, että näköäkin haittaa ja jalat pettää alta?
Lomalla syödään sen päivän rytmiin sopivasti. Ihan sama, ollaanko kotona vai kotimaan reissussa vai ulkomailla.
Yleensäkin arkena töissäollessa on tiukemmat rytmit, lomalla syödään lomatahtiin, ihan sijainnista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, sehän on kulttuuri ja tyyli siellä, klo 19.00-19.30 lähdetään vasta hakemaan ravintolaa!
Missä siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit harrastaa niin nälkäisenä, että näköäkin haittaa ja jalat pettää alta?
Syön välipalan 16-17 aikoihin, tietysti.
Kukin tavallaan. Minulla on 1-3 kertaa kuukaudessa kokouksia 17-21 välillä, kerran viikossa liikuntavuoro 20-21 ja kerran viikossa 18-19. Kerran viikossa kansalaisopiston kurssi 17.30-19. Joka työpäivän jälkeen pitää tehdä koiran kanssa 1-1,5 tunnin lenkki ennen kuin voin lähteä harrastuksiin/kokouksiin tai valmistautua niihin. En yksinkertaisesti ymmärrä, miten voisi tai miksi edes pitäisi syödä ennen klo 20.30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä siellä? Välimerellä & Kaukomatkoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta helposti. Olen tehnyt niin koko ikäni, ei vaikutusta. Ennemminkin huomaan, että jos on oikein monta tuntia ruokailusta, on puhti poissa. Esim. joskus lounasaikaan lenkkeillessä tuntuu meno voimattomalta. En kai syö itseäni päivällisellä niin täyteen, että tulisi huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tavallaan. Minulla on 1-3 kertaa kuukaudessa kokouksia 17-21 välillä, kerran viikossa liikuntavuoro 20-21 ja kerran viikossa 18-19. Kerran viikossa kansalaisopiston kurssi 17.30-19. Joka työpäivän jälkeen pitää tehdä koiran kanssa 1-1,5 tunnin lenkki ennen kuin voin lähteä harrastuksiin/kokouksiin tai valmistautua niihin. En yksinkertaisesti ymmärrä, miten voisi tai miksi edes pitäisi syödä ennen klo 20.30.
Syöthän sinäkin ennen klo 20:30.
Siksi toisekseen, jos joku syö klo 17 lämpimän aterian, niin miksi luulet, että hän ei voisi harrastaa liikuntaa klo 20-21, kuten sinä teet? Vai kuinka ihmeellisen pitkän tauon sinä tarvitset liikunnan ja syömisen väliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöthän sinäkin ennen klo 20:30.
Siksi toisekseen, jos joku syö klo 17 lämpimän aterian, niin miksi luulet, että hän ei voisi harrastaa liikuntaa klo 20-21, kuten sinä teet? Vai kuinka ihmeellisen pitkän tauon sinä tarvitset liikunnan ja syömisen väliin?
Syön välipalan, jos on muuta liikuntaa kuin koiran lenkitys. Mutta kuten jo totesin: kukin tavallaan. Minulle päivällinen on se ateria, jonka jälkeen voi rentoutua.
Miehen kanssa tästä aina vääntöä lomilla. Joka ilta pitäisi syödä raskas pihvipäivällinen joskus kasin jälkeen. Itselleni riittäisi lounas j illalla rasiallinen mansikoita. Sit olen ihan yliähkyssä enkä saa nukuttua, vaikka söisin pienimmän listalta löytyvän annoksen
En koskaan ole nälkäinen heti aamusta. Ja huom: noin oli jo lapsena, jolloin perheessä elettiin ns. "suomalaisille normaalissa"-rytmissä, missä aamupala heräämisen jälkeen ja lousa puoliltapäivin (koulussa/töissä) ja päivällinen joskus viiden maissa, ja jotain iltapalaa vielä jossain kohtaa.
Aikuisena rytmini on se, että syön "aamupalan" (leipää/salaattia/keittoa/eilisen jämät tmv.) puolen päivän maissa, ihan aamulla juon vähän vettä, ja saatan joskus ottaa kahvin/n.1dl appelsiinimehua.
Sitten jotain pientä välipalaa iltapäivästä (leipää/jugurttia/hedelmää/pulla tmv.)
Ja varsinainen ruoka (=kunnon annos, ja aina lämmin ateria) on sitten vasta hyvin myöhään, n. klo 21 maissa, työn jälkeen en enää syö, ellen herkuttele jotain jälkkäriksi tmv.