Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mummoikäiset kehuskelevat sillä, että ovat siivonneet?

Vierailija
03.09.2023 |

Kertovat, mitä ovat siivonneet.
Mitä sellaiseen pitää vastata? Kuuluuko kehua, että oletpa ahkera, vai mitä?

Tämä on selvästi joku sukupolvijuttu.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan minäkin keski-ikäinen kertoa, jos olen pessyt ikkunat. Juurikin siitä syystä, että ne tulee pestyä niin harvoin.

Vierailija
22/43 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noita tylsiä keskustelunaiheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä marjanpoiminta lyö laudalta kaiken muun. Silmät loistaen aletaan kysellä oletko marjassa käynyt ja kuinka monta sankoa mustikkaa hän itse on jo kerännyt. Se on ihmisen mitta.

Vierailija
24/43 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella oikeasti mummoikäisellä eli yli  seitsemänkymppisellä ei enää elämässä paljon muutakaan kehumista ole. Sama pätee moniin nuorempiin eläkeläisiin. 

On se sukupolvijuttukin, sillä sen ikäisiä naisia on usein nuorempina arvosteltu juuri siitä, miten hyvin ovat siivonneet ja ovatko pitäneet kotinsa siistinä.

Olisiko julkkiksista, heidän eroistaan ja sukupuolielimistään  keskusteleminen sellainen aihe, johon ap voisi paremmin osallistua? Todennäköisesti, av-palstan aktiivikirjoittajana.

No, jopa on yleistys. Kaikki tuntemani yli seitsemänkymppiset elävät hyvin aktiivista elämää: kirjoittavat kirjoja, harrastavat kulttuuria, tekevät töitä, matkustavat...

Vierailija
25/43 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin kerron vaikka äidilleni ja läheisille kavereille jos olen siivonnut, ja niin kertovat hekin. En tosin aina, mutta saatan mainita että imuroin äsken ja oli tosi paljon pölyä, tai että tein lauantai-siivouksen ja nyt on ihanaa vain rentoutua. Ihan normaalia jutustelua mielestäni.

N27

Vierailija
26/43 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän liassa enkä ikinä peseydy. Tatskoi on. 

trendikäs 16 vee, märkärupea ja jotain kutittavaa vyötärön alapuolella

Onko läikkynyt coucca coullaa genitaaleihin?

Vierailija
27/43 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin retostelevat kuinka monta eri lääkettä heidän täytyy päivittäin ottaa vaivoihinsa. Kuuluu mummoutumiseen.

Mä retostelen sillä että mulla ei ole lääkitystä.

Sama, samoin kun kerron kuinka pitkiä kävelylenkkejä teen.

N.8-10 km. päivässä Eikä tunnu missään.

Vierailija
28/43 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin varhaiskeski-ikäiset retostelevat kuntosalikäynneillään.

Vierailija
29/43 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikään mummojen juttu ole, mä olen 20 vuotta kuunnellut kaikki veljen siivoustarinat... ja ne on yksityiskohtaisia.

Vierailija
30/43 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on sukupolvijuttu. Tosin kaikki saman sukupolven edustajat ei asialla kehuskele.

Olen samalla nettipalstalla iäkkäämpien naisten kanssa ja kyllä siellä on melkoisesti näitä töidensä luettelijoita.

En tiedä sukupolvesta, kuitenkin mainitse, jos olen saanut vihdoin ikkunat pestyä, on meinaan urakka töitä tekevälle, perheelliselle ihmiselle.

Vm-71

Vierailija
31/43 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mummoikäiset ovat? Mummojako?

Vierailija
32/43 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vata kysymys mitäs ne vaari ikäiset tekee? Istuvat yksin koti kaljalla ja kun humala  pihaan parkki paikalle/ roska katos seisoskelee ja kytää naisia isoinen vatsoineen ,Kehuten eläkettä ja kuin rahaaa on.Kuitenkin enen eläkepäivää eri torpat käy vippaamassa rahaa.

Vierailija
33/43 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vata kysymys mitäs ne vaari ikäiset tekee? Istuvat yksin koti kaljalla ja kun humala  pihaan parkki paikalle/ roska katos seisoskelee ja kytää naisia isoinen vatsoineen ,Kehuten eläkettä ja kuin rahaaa on.Kuitenkin enen eläkepäivää eri torpat käy vippaamassa rahaa.

Sinua en puhuisi humalasta mitään.

Vierailija
34/43 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on aina olleet kotona niin että sitä heidän elämänsä on ollut. Äitini oli aina töissä, ei hän muille siivoamisistaan tiliä tehnyt, mitä puhumista siinä olisi ollut. Marjapaikoista saattoi työkaverin kanssa joskus puhua.

Ja tuo lääkkeistä retostelu; ei se ole retostelua, vaan kun on vaivoja ja sairauksia ne mietityttää ja huolettaa, siksi ihmisten tulee niistä145 puhuttua. Joskus on ongelmia, jos lääkitys ei toimi, sitten puhuvat sellaisten kanssa, joilla on samantapainen tilanne, että mites sulla, vertaistukea.

Vierailija
35/43 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkö se mummo- tai minun kohdalla pappaikä alkoikin, kun helpolla vastaan työkaverilla joka kysyy viikonlopusta, että mm. tuli siivottua. En koe sitä kehuna vaan vastaan kysymykseen. Se miksi vastauksesta hän tuon siivouksen poimisi jonain yksittäisenä juttuna on toinen asia.

Vierailija
36/43 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sen olevan ikä- tai sukupuolikysymys.

Mutta MIKSI ihmeessä nykyään poljetaan perheen tasa-arvoa ja siitä olisin enemmän huolissani. Mummot sitä, anopit tätä.

Vanhempani kuuluvat suuriin ikäluokkiin ja yhtälailla isäni siivonnut, laittaa ruokaa, oli koti-isä 80-luvulla, siinä missä äitini.

Samoin isovanhemmat. Ukki siivosi ja laittoi ruokaa.

Mistä sulle edes tulee mieleen, siivouksen olevan mummojen hommia?

Vierailija
37/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan minäkin keski-ikäinen kertoa, jos olen pessyt ikkunat. Juurikin siitä syystä, että ne tulee pestyä niin harvoin.

Minäkin noita ikkunoita tässä mietin.

Osan voi helposti pestä, kun kääntyvät sisäänpäin.

Osan puitteet tuo papparaiseni maalasi ulkoa tikkailta, joten ne eivät aukea enää...

Kerään nyt omasta puolestani rohkeutta kiivetä samaisille tikkaille viiltämään puukolla kiinni maalattuja rakosia auki. :O

Elämä on.

T. Mummo

Vierailija
38/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet ovat naiselle alamäkeä, hiipumista ja lopun alkua. On paljon yli 60-vuotiaita naisia, joilla ei valitettavasti ole muuta sisältöä elämässä kuin kehuskella tekemisillään. Jopa television katselulla, kyläilyillä, kesämökkeilyllä ja matkustelulla kehuskellaan. Ihan niin kuin ne olisivat suuriakin saavutuksia ihmiskunnan historiassa.

Jos ikääntyvällä naisella on lapsia, niin elämän sisältönä on usein aikuisten lasten elämän kyttääminen ja lasten asioihin sekaantuminen. Myös miniän haukkuminen ja selkäänpuukotus on anoppien mieliharrastuksia. Elämään tuo sisältöä naapureitten kyttääminen, sukulaisten kyttääminen, puhelimessa juoruilu ja yleensäkin pahan puhuminen, juorujen kuuntelu ja levittäminen. Yleistieto perustuu iltapäivälehtien otsikoihin ja juorulehtiin.

Siivous on tapa saada arvostusta ikääntyvien naisten juorukerhoissa ja vertaistukiryhmissä. Osa ikääntyvistä naisista on säälittäviä. Ja kaiken lisäksi heillä ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja.

Kaupoissa ja tavarataloissa vanhat naiset parveilevat kuin nälkäinen lokkiparvi. He etuilevat jonoissa kyynärpäätaktiikalla. He tönivät muita asiakkaita ostoskoreilla ja ostoskärryillä ja kåyttäytyvät epäkohteliaasti henkilökuntaa kohtaan. Vanhat naiset valittavat, kiroilevat ja haukkuvat myyjiä ja kassamyyjiä jopa hu**iksi ja ho**iksi.

Vierailija
39/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko samanlaista jutustelua kuin hammaslääkärissä hampaan paikkauttaminen tai pakastimen takaosan imurointi? Tai joukkoseulonnassa käynti? Vai oliko syynä kenties sittenkin jokin muu kuin harvoin tapahtuva tekeminen?

Vierailija
40/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sukupolvijuttu, 1940-1950-luvuilla syntyneille siisti koti on vielä ollut kunnia-asia, ja on ollut normit miten pitää tampata mattoja, mankeloida lakanoita ja pestä ikkunoita. Marttakerhojen ja talouskoulujen perua varmaan. 1960-luvulla syntyneenä mietin jo, mihin muuhun kivempaan voi vapaa-aikansa käyttää, mutta äidin tullessa kylään on siivottava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän