Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei hyvätuloisia veroteta enemmän?

Vierailija
03.09.2023 |

Kun tein perus 40h/vko, tienasin bruttona 2000e eli nettotuntipalkka 12e/h. Nyt kun olen tehnyt 100h/vko ja tienannut bruttona 5000e, on nettotuntipalkka edelleen hyvä eli 8e/h. Kun nyt jostain on saatava verotuloja menojen kattamiseksi niin miksei sieltä joilla niitä on varaa maksaa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullekin kelpais 5000e palkka.

Käteen jää saman verran olipa palkka 3000€ vai 5000€ kuussa. Siitä pitää progressio huolen. Vuonna 2022 verotukseen tehtiin vain 3% inflaatiokorjaus ja vuonna 2023 vain 3,5% korjaus. Todellisuudessa inflaatio oli tuplasti enemmän. Minäkin jouduin ottamaan palkatonta, vaikka työnantajalla on huutava pula osaavista tekijöistä. Minä vedän vain kotona lonkkaa palkattomalla, koska ei kannata tehdä töitä liian kovan progression takia. Toivottavasti vuoden vaihteessa nostavat takautuvasti todellisen inflaation mukaan.

Höpö höpö. Vaikka Suomessa raju progressiivinen verotus onki niin 5000 eurosta jää takuulla käteen enemmän kuin 2100 euroa.

Vierailija
22/29 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovilta asiantuntijoilta viedään työhalut näillä 60 %:n marginaaliveroilla. Siinä menettävät heidän asiakkaansa, heidän firmansa ja valtio. Huono diili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmm.... vain niiltä otetaan joilla on. Siksiköhän hyvätuloiset eivät heittäydy tukien varaan kun olettavat verojensa kiristyvän. Muuten kyllä hokevat suupielet vaahdossa ja vasikanleikkeitä tippuen työttömyyden helpoista päivistä ja sen kaikkinaisesta ihanuudesta sohvalla maaten ja tukieuroja hypistellen. Vaikuttaa hieman paradoksisaaliselta.

Vierailija
24/29 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan heiltä voidaan ottaa jotka ovat jotain ansainneet. Jos et raada vaan lepäilet, niin eihän sinulla ole mistä ottaa.

Vierailija
25/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteen jää saman verran olipa palkka 3000€ vai 5000€ kuussa. Siitä pitää progressio huolen. Vuonna 2022 verotukseen tehtiin vain 3% inflaatiokorjaus ja vuonna 2023 vain 3,5% korjaus. Todellisuudessa inflaatio oli tuplasti enemmän. Minäkin jouduin ottamaan palkatonta, vaikka työnantajalla on huutava pula osaavista tekijöistä. Minä vedän vain kotona lonkkaa palkattomalla, koska ei kannata tehdä töitä liian kovan progression takia. Toivottavasti vuoden vaihteessa nostavat takautuvasti todellisen inflaation mukaan.

Höpö höpö. Vaikka Suomessa raju progressiivinen verotus onki niin 5000 eurosta jää takuulla käteen enemmän kuin 2100 euroa.

Mulla jää 4500€ palkasta 2400 euroa. Jee

Vierailija
26/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 2% hyvätuloisimpia maksaa jo nyt 20% välittömistä veroista, mutta 20% huonotuloisimpia ei maksa edes 2% vertaa vastaavasta verosta.

Entä jos huonotuloiset ottaisivat vastuuta elämästään?

Vierailija
27/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on jo maailman viidenneksi eniten verotettu maa. Pitää varmaan tehdä muutakin kuin veronkorotuksia.

Vierailija
28/29 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää 4500€ palkasta 2400 euroa. Jee

Olet maksanut alkuvuodesta liian vähän veroja tai sitten sulla on verotus pielessä pahemman kerran. Minulla palkka 3370 euroa ja käteen jää 2300 euroa. Ihan takuulla yli tonnin paremmasta brutosta jää enemmän kuin 100 euroa enemmän kuin tästä minun palkasta. Eikä ole vähennyksiä, paitsi etätyövähennys muutaman kympin. Ja kirkollisveroa en maksa. 

Vierailija
29/29 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukaisinta olisi sama tasaveroprosentti kaikille tulolajeille; se lopettaisi samalla verokikkailun kun siitä ei olisi enää hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi