Milloin voi alkaa käyttämään toppaliiviä?
Jos päivällä on vielä 17-18astetta lämmintä niin ei kehtaisi.
Kommentit (13)
Syyskuun aikana tulevat yleensä ekat pakkasyöt.
Oletko nyt sekoittanut lailliset toppaliivin käyttöajat metsästysaikoihin? Voi ei, sille ei ole mitään rajoituksia. Ei kalenterissa eikä lämpömittarissa. Varsinkin kovin tuulisella säällä on sallittua pitää vaikka olisi muuten lämmintä.
Sitten kun itse kaipaa pientä lämmikettä.
Sanoisin, että syyskuun 10. päivän tietämiltä toukukuun alkupuolelle, johtuu tietysti kevään lämpötiloista.
Jos haluat niin laita. Mikäs sen estää.
Vierailija kirjoitti:
Oli jo 1.9 pk-seudulla ulkona porukkaa toppaliiveissä, kun kävin lenkillä. Itse pärjäsin ihan vaan ohut pitkähihainen päällä. Myös pipoja on jo bongattu.
Pipoja bongataan kesähelteilläkin.
Ihan riippuu siitä, kuinka viluinen olet. Minulla tulisi kuuma, jos yli +15 asteen lämpötilassa toppavaatteisiin pukeutuisin, ja vähänkin pitäisi liikkua. Ja minä olen kuitenkin aikamoinen vilukissa. Toppaliiviä tosin en ole koskaan edes kokeillut päälleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli jo 1.9 pk-seudulla ulkona porukkaa toppaliiveissä, kun kävin lenkillä. Itse pärjäsin ihan vaan ohut pitkähihainen päällä. Myös pipoja on jo bongattu.
Pipoja bongataan kesähelteilläkin.
Pipoja on monenlaisista materiaaleista, ja monen paksuisia. Jotkut suojaavat kesähelteellä päänsä auringolta käyttämällä ohutta pipoa.
Vierailija kirjoitti:
Toppaliiviä ei voi pitää koskaan.
Miksei voisi? Kiva paksumpi neule alle niin pärjää syksyn viileillä.
Minua on aina huvittanut kalenteripukeutujat. Tänään oli Helsingissä yli 20 astetta lämmintä ja aurinko paistoi. Silti vastaan tuli ihmisiä välikausitakeissa ja pipot päässä. Eikö ne tajua, miten typeriltä ne näyttää? 😂
Ihan silloin kun itse haluaa. Sama koskee muitakin vaatteita. Yllättävää kyllä sääntösuomessa ei ole pakollisia vaatteita. Vaikka varmasti jotkut sellaistakin haluaisivat. Niin kauheesti joskus näyttää muiden pukeutuminen häiritsevän.