Kuulutko niihin suomalaisiin, jotka urheilevat paljon,mutta lihakset ei silti kasva?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu. Lihakset kasvavat mutta voimatasot eivät. En ymmärrä miten tämä on mahdollista. Mua puolta pienemmät teinit tekevät isommilla painoilla.
Sama..
Teette vääränlaisia sarjoja, jos noin on.
Mä en edes tykkää vertailla toisiin voimiani.
Ihan ammattilaiselta kuulin näistä eri metodeista mitä mitenkin kasvatetaan (voimaa tai lihasta), mutta vähiin on jäänyt treenaaminen, joten en enää muista minkälaisia sarjoja piti mihinkin tehdä.
Mitä helvettiä te painoja nostelette kun ette nostele painoja sitten muutenkaan elämässä? Treenaatte täysin tarpeetomia lihasmuotoja ja liikesarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuulu. Lihakset kasvavat mutta voimatasot eivät. En ymmärrä miten tämä on mahdollista. Mua puolta pienemmät teinit tekevät isommilla painoilla.
Sama..
Ihan ammattilaiselta kuulin näistä eri metodeista mitä mitenkin kasvatetaan (voimaa tai lihasta), mutta vähiin on jäänyt treenaaminen, joten en enää muista minkälaisia sarjoja piti mihinkin tehdä.
Ei ole rakettitiedettä. Eli tuskin on mistään osaamisesta kiinni. Katsoo muutaman videon Youtubesta treenaajilta, niin tietää jo suurimman osan asioista.
Isompi juttu on sitten noudattaa systeemiä pitkään ja kurinalaisesti ja saada levot ja ravinnot optimaaliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama..
Ihan ammattilaiselta kuulin näistä eri metodeista mitä mitenkin kasvatetaan (voimaa tai lihasta), mutta vähiin on jäänyt treenaaminen, joten en enää muista minkälaisia sarjoja piti mihinkin tehdä.Mitä helvettiä te painoja nostelette kun ette nostele painoja sitten muutenkaan elämässä? Treenaatte täysin tarpeetomia lihasmuotoja ja liikesarjoja.
Mikä on nyt ongelma?
Miksi joku soittaa pianoa kotonaan, jos ei sitten elämässä muuten soittele pianoa? Täysin tarpeetonta?
Vierailija kirjoitti:
Ei lihasten kuulukkaan kasvaa luonnottomasti. Voimsitelu ja työlihakset ja liikuntalihakset on ne millä on merkitystä. Salilla lihasten pumppaaminen tönkköukoksi tai akaksi on täysin naurettavaa ja hyödytöntä.
Aika harva salilla kävijä on mikään steroidimonsteri, ts. "pumpattu tönkköukko/-akka". Ihan turhaan viljelty mielikuva.
Vierailija kirjoitti:
Ei lihasten kuulukkaan kasvaa luonnottomasti. Voimsitelu ja työlihakset ja liikuntalihakset on ne millä on merkitystä. Salilla lihasten pumppaaminen tönkköukoksi tai akaksi on täysin naurettavaa ja hyödytöntä.
Ihan samat lihakset siellä salilla on käytössä.
Jos kuulut, ota ohjenuoraksi Sapiens dieetti.
Vierailija kirjoitti:
asdqwqfq kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sinä varmaan kotiasikin sisustat. Miksi sitten oman kropan hiominen mielensä mukaiseksi olisi eri asia?
No hio sinä vaan ihan rauhassa mömmöillä mitä lystäät ja kävelet sitten hikoillen kuin jokin karvaton apina. Minä en ole mikään tissieläin joka sisustaa. Työlihakset on ihan eri asia kuin haban koukistaminen jossain persehikisellä salilla. Onko sinusta edes tosi tilanteessa sitten tappelemaan niillä tennispallokainaloilla?
Mitä hittoa nyt taas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva salilla kävijä on mikään steroidimonsteri, ts. "pumpattu tönkköukko/-akka". Ihan turhaan viljelty mielikuva.
Nimenomaan pointti. ÄIjillä on hirveet luulot että massiiviset lihakset kasvaa ja hyödyttää yhtään mitään jos nostelee hirveitä painoja salilla. Tottakai lihaskunto on hyvä olla kunnossa, mutta paljon tärkeämpää on työlihakset ja taistelulihakset. Tärkeintä on pystyä vääntämään ja murskaamaan raajoja, niskoja, kaulaa ja iskeä kalloon tarvittaessa kuolettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä aloitin urheilee painojen kanssa, niin lähes kaikki läheiseni ihmetteli miten mä tulin lihaksikkaammaksi noin nopeasti.
En itsekään tiedä sille syytä, mutta arvelen äidin tekemät ruuat ja levon olevan isossa osassa tehokkaan harjoittelun jälkeen näihin tuloksiini.
Alle 20 vuotiaana aloitin treenaa kroppaani.
Ihan valehtelematta päivässä mun hartiat muutti muotoaan leveiksi. Mä oon vähän pulskistunut näiden vuosien varrella, kun en ole enää treenannut kroppaani säännöllisesti.Arvelen hyvinvoinninkin olevan suuressa osassa, että saako lihaksia kasvamaan.
Eli ap:lle vastaukseni on, että en kuulu.
M30
Eiköhän se paljon geeneistäkin tule. Veikkaan, että valtaosa nykyään ottaa asioista selvää netistä ja tietää ravinnon, treeniin ja levon merkityksen jopa yksityiskohtia myöten. Silti joillain turpoaa lihakset tuplasti enemmän kuin toisilla.
Onhan jokaisen kroppa yksilöllinen, että tuskin kaikille tehoaa samat menetelmät.
Mä oonkin treenannut omaa kroppaani ihan fiilispohjalta, enkä syvemmin ole perehtynyt lihasten kasvattamiseen.
Sitä voisin taas aloittaa treenata kehoani, jos vain fiilistä löytyisi säännöllisesti sitä harrastamaan.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asdqwqfq kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sinä varmaan kotiasikin sisustat. Miksi sitten oman kropan hiominen mielensä mukaiseksi olisi eri asia?
No hio sinä vaan ihan rauhassa mömmöillä mitä lystäät ja kävelet sitten hikoillen kuin jokin karvaton apina. Minä en ole mikään tissieläin joka sisustaa. Työlihakset on ihan eri asia kuin haban koukistaminen jossain persehikisellä salilla. Onko sinusta edes tosi tilanteessa sitten tappelemaan niillä tennispallokainaloilla?
Mitä hittoa nyt taas?
Niin että miten sinä sitä kroppaasi hiot? Lihasmassaa salilla hirveesti missä ajassa? Miksi? Yksi kämmensyrjäisku nenääsi ja olet kuollut.
Minulle on aina ollut kohtuullisen helppoa kasvattaa lihaksia ja voimatasoja. Harrastelen crossfit-tyyppistä kiertoharjoittelua ja vielä näin 40-vuotiaana täti-ihmisenäkin on kiva huomata, että kun suurinpiirtein säännöllisesti harrastaa, niin kehitystä kyllä tulee. Toisaalta taas kestävyysurheilu on aina ollut ihan jäätävän tylsää ja olen todella huono esim. juoksemaan tai tekemään mitä tahansa muuta "puuduttavaa" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samat lihakset siellä salilla on käytössä.
On joo. Pitäs vaan jaksaa tehdä koko kroppaa eikä vain miehet hauista ja naiset persettä. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan pointti. ÄIjillä on hirveet luulot että massiiviset lihakset kasvaa ja hyödyttää yhtään mitään jos nostelee hirveitä painoja salilla. Tottakai lihaskunto on hyvä olla kunnossa, mutta paljon tärkeämpää on työlihakset ja taistelulihakset. Tärkeintä on pystyä vääntämään ja murskaamaan raajoja, niskoja, kaulaa ja iskeä kalloon tarvittaessa kuolettavasti.
Ehkä, jos kuulut järjestäytyneen rikollisuuden piiriin tai havittelet lähtöä Ukrainaan sotimaan, niin ymmärrän pointtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama..
Ihan ammattilaiselta kuulin näistä eri metodeista mitä mitenkin kasvatetaan (voimaa tai lihasta), mutta vähiin on jäänyt treenaaminen, joten en enää muista minkälaisia sarjoja piti mihinkin tehdä.Mitä helvettiä te painoja nostelette kun ette nostele painoja sitten muutenkaan elämässä? Treenaatte täysin tarpeetomia lihasmuotoja ja liikesarjoja.
Kuule, tulee sitä töissä nosteltua vaikka minkälaisia laattoja käsivoimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leptosomille ei tahdo lihakset tarttua, ainakaan jos ei aivan määrätietoisesti omista elämäntapaansa ruokavalioineen ja harjoituksen tyyppeineen juuri lihaskasvuun tähtääväksi.
Selityksenä se ei kuitenkaan käy tässä tapauksessa, koska ongelmana on ettei lihakset kasva.
Jokin on siis pielessä joko harjoittelussa, ruokavaliossa tai molemmissa. Et kai ole niitä, jotka hinkkaa salilla 20-25 sarjoja ja vielä telineissä?
Tarkoitetaanko tässä nyt sellaista kasvamista että käsivarret näyttää 2 kertaa isommitla kuin ennen treenin aloittamista, vai vain normaalia lihasmassankasvua joka näkyy lähinnä kiinteänä kehossa. Tottakai lihakset näkyy sitten jos niitä pullistelee. Mutta pullistelijoille runkkaajat on aika säälittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Voimakatto tulee kaikilla jossain vaiheessa vastaan. Sitten siitä voi päästä läpi jos käyttää mömmöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama..
Ihan ammattilaiselta kuulin näistä eri metodeista mitä mitenkin kasvatetaan (voimaa tai lihasta), mutta vähiin on jäänyt treenaaminen, joten en enää muista minkälaisia sarjoja piti mihinkin tehdä.Ei ole rakettitiedettä. Eli tuskin on mistään osaamisesta kiinni. Katsoo muutaman videon Youtubesta treenaajilta, niin tietää jo suurimman osan asioista.
Isompi juttu on sitten noudattaa systeemiä pitkään ja kurinalaisesti ja saada levot ja ravinnot optimaaliseksi.
Onhan niissä sarjoissa eronsa, että kasvattaako voimaa vai lihasta vai kestävyyttä. Sitten sen mukaisia sarjoja tekee mitä haluaa omalle kropalle. Kyllähän sarjat määrittelee miten lihakset muokkaantuu.
Olikohan se niin, että pitkillä sarjoilla kasvatettiin kestävyyttä ja lyhkäsillä ja suurilla painoilla kasvatettiin lihasta ja voimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on myös ihan turhaan viljelty mielikuv aettä ne teidän lihakset jotenkin "kasvaisivat merkittävästi" salipumppaamisen avulla. Palatkaa maan pinnalle hoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, jos kuulut järjestäytyneen rikollisuuden piiriin tai havittelet lähtöä Ukrainaan sotimaan, niin ymmärrän pointtisi.
En kuulu. Valmistaudumme sotaan itää vastaan.