Miksi lääkärit käyttää aina lääkärijargonia
Mun teksteistä poimittuja:
- paranoidinen deluusio
- keskivartalo-obesiteetti
-epäadekvaatti tunnereaktio
Puhuisivat suomea
Kommentit (10)
No oisko parempi että sulla lukis tiedoissa että harhainen läski jolla tunne-elämän vaikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
No oisko parempi että sulla lukis tiedoissa että harhainen läski jolla tunne-elämän vaikeuksia?
Varmaan joo koska se on sentään suomea.
Sinä olet läski ja vainoharhainen hullu.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet läski ja vainoharhainen hullu.
Tiedän
Mulla lukis sitten että välillä hullu ja välillä masentunut. Hulluina ajankohtina ostelee tavaroita holtittomasti ja panee miehiä.
Tasapainotettu tila lääkityksellä. Nyt vain masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukis sitten että välillä hullu ja välillä masentunut. Hulluina ajankohtina ostelee tavaroita holtittomasti ja panee miehiä.
Tasapainotettu tila lääkityksellä. Nyt vain masentunut.
Kaksisuuntainen?
Niillä voi ilmaista asian lyhyesti ja selkeästi. Sairaakertomuksen tarkoitus on kirjoittaa tiedot muistiin ja viestiä ne selkeästi muille ammattilaisille.
Voisihan tuon kirjoittaa auki pitkästi: potilas on lihava ja liikarasva on keskittynyt erityisesti vatsan tienoille. Hänellä on vainoharhoja ja hänen tunnereaktionsa ovat erilaisia kuin mitä pidetään yleisesti normaaleina.
Vierailija kirjoitti:
Niillä voi ilmaista asian lyhyesti ja selkeästi. Sairaakertomuksen tarkoitus on kirjoittaa tiedot muistiin ja viestiä ne selkeästi muille ammattilaisille.
Voisihan tuon kirjoittaa auki pitkästi: potilas on lihava ja liikarasva on keskittynyt erityisesti vatsan tienoille. Hänellä on vainoharhoja ja hänen tunnereaktionsa ovat erilaisia kuin mitä pidetään yleisesti normaaleina.
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasapainotettu tila lääkityksellä. Nyt vain masentunut.Kaksisuuntainen?
Joo
Jokaisella ammattikunnalla lienee oma jargoninsa.