Kuinka usein ostatte uusia takkeja?
Kommentit (65)
Sehän riippuu ihan takista ja käyttötarkoituksesta. Yli 14 vuotta vanha villakangastakki on edelleen hyvässä kunnossa, sisäpuolelta vuorissa on pieni repeämä, mutta eipä se ulos näy. Sitten on noin 23 vuotta vanha ulkoilutakki, joka on toki pinnaltaan haalistunut ja kauluksesta tummunut, mutta eipä tuostakaan jossain metsäpolulla hirveästi haittaa ole. Tuskin oravat ja pikkulinnut sitä paheksuvasti arvostelevat.
Ostin fjällravenin talviparkan kolme vuotta sitten, vieläkin kuin uusi. Sitä ennen kirpputorilta villakangastakin 6 vuotta sitten, edelleen käytössä. Nyt olisi aika uusia lenkkeikytakki, ehkä kuoriasu, edellinen on edellisen koiran ajoilta 15 vuoden takaa. Käypä muttei pidä millään muotoa vettä. Mihin te tarvitsette uusia vaatteita? Eikö se anna ihmisestä vähän yksinkertaisen kuvan ettei osaa ostaa kerralla kestävää?
Vierailija kirjoitti:
Ostin fjällravenin talviparkan kolme vuotta sitten, vieläkin kuin uusi. Sitä ennen kirpputorilta villakangastakin 6 vuotta sitten, edelleen käytössä. Nyt olisi aika uusia lenkkeikytakki, ehkä kuoriasu, edellinen on edellisen koiran ajoilta 15 vuoden takaa. Käypä muttei pidä millään muotoa vettä. Mihin te tarvitsette uusia vaatteita? Eikö se anna ihmisestä vähän yksinkertaisen kuvan ettei osaa ostaa kerralla kestävää?
Ei. Se antaa että pitää mainostaa brändiä. En ymmärrä merkkien perässä juoksijoita, jotka kaikki sanovat että ei merkillä ole väliä vaan LAADULLA.
Harvoin, viimeksi ostin kirpparilta.
Omani maksoi uutena 30 euroa HenkkaMaukalta 4 vuotta sitten.
2000-luvun alussa ostin jakun HenkkaMaukalta. Olisikohan tarjouksessa maksanut kympin. Edelleen täysin kuin uusi. Paljon kätetty, mutta edelleen näyttää aivan kuin täysin uudelta. Ajaton, ei rypisty ja simppeli.
Kerran kuussa. Rakastan shoppailua ja on se edustavaa mielhellekkinnkun vaimo on muodikas, eikä mikään linnunpelätti.
Talvitakki turkki jo yli 10 vuotta. Se on ekologista. Ei keinotekoisia aineita, ei lapsityövoimaa, eikä lennätetty tänne.
Ostan uusia vaatteita sitten vasta kun vanha hajoaa tai jos vanha jää pieneksi.
Omistan kaksi takkia ja molemmat on edullisia alle 50 euron takkeja. Toinen takki ollu käytössä nyt varmaan 5 vuotta ja toisen ostin viime talveksi.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus isäni prinsessa. Hän osti minulle kaikki muotivaatteet ja turkinkin. Taannoin sai vielä kulkea turkiksissa. Vieläkin se turkki on tallella tyttärelläni. Lähinnä muisto menneiltä ajoilta eikä käytä sitä.
Mä olin myöskin isäni prinsessa ja silmäterä. Kun hän yli 10 vuotta sitten kuoli, tiesin että hän metsästäjänä olisi arvostanut niin ostin perintörahoilla itselleni muistoksi klassisen a-linjaisen minkkiturkin jota käytän edelleen joka talvi paremmissa tilaisuuksissa.
Mikset ostanut metsästetystä turkista tehtyä takkia, jos metsästäjäisäsi kunniaksi sen ostit?
Miksi ihmeessä metsästäjä arvostaisi luuseriversiota turkiksiesta, eli vankeudessa ja ankeudessa eläneen reppanan nylkemistä?
Luonnonnahkat harvoin ovat tarpeeksi ehjiä ja tasalaatuisia vaatteiden tekoon.
Ei se merkki takkia tee mutta sen lämpö ja kestävyys. Mikä on yhtä hyvä kuin Nuuk kun ulkona täytyy pärjätä muutakin kuin bussipysäkillä?
Onhan se edustavaa kulkea tyhjäpää matkassa :D
Vierailija kirjoitti:
Kerran kuussa. Rakastan shoppailua ja on se edustavaa mielhellekkinnkun vaimo on muodikas, eikä mikään linnunpelätti.
Kateelliset alapeukuttaa.
Toissa vuonna ostin 2 takki; kuoritakin uutena ja villakangastakin kirpparilta. Uusi toppatakki pitäisi ehkä osta tänä vuonna (tosin samaa taisin suunnitella jo 2 vuotta sitten), täytteet alkavat olla aika painuneet ja pintakin jo kulunut. Hyvin on palvellut 7 vuotta.
Tarpeeseen. Inhoan sesonkivärejä ja muuta hömpötystä jota ihmisille myydään täysin tarpeettomasti.
Missä te edustatte jos tarvitsette siihen takkia? Suomi on sen verran pieni maa ja seurapiirit mitättömiä että olen itse ammatissani kaivannut uutta juhlamekkoa vuosia sitten, mutta ei se takkia kaivannut. - korusuunnittelija
Edustaminen takin osalta voi olla esimerkiksi sitä, että mennessään juhlatilaisuuteen juhla-asussa henkilöllä on myös tilanteen mukaiset päällysvaatteet. Niiden ei tarvitse olla uudet ja kalliit. Kirkas, kuviollinen toppatakki hautajaisissa voisi olla esimerkki siitä, että henkilöllä on puutteellinen vaatevarasto.
Ei ole tullut nyt vuosikausiin ostettua uutta takkia, olemassaolevat on ihan hyväkuntoisia vieläkin. Olen mies. Oikeastaan olen harkinnut myydä 1-2 takkia pois kun jäänyt vähemmälle käytölle.
Mä olisin todella pettynyt, jos 450 e takki kestäisi vain 5 vuotta. Sanoisin, että sopiva käyttöikä tuon hintaiselle takille olisi 10 v. Silloin yhden talven hinnaksi tulisi 45 e, mikä sekin on ihan iso raha, jos miettii, mitä muuta sillä saisi.