Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein ostatte uusia takkeja?

Vierailija
03.09.2023 |

Tuli mieleen, kun omani yli 10 v vanhoja.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin vanha takki, että en edes muista kuinka vanha. Joskus kauan sitten ostettiin kaverini kanssa samanlaiset takit myymälästä, jota ei enää edes ole.

Se mitä ihmettelen niin edes hihansuut ei ole kuluneet ja takkia on pidetty paljon.

Vierailija
22/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhin takkini on markka-aikaan ostamani klassinen Rilsin ulsteri (90 % villaa, 10 % cashmerea). Aika harvoin käytössä, mutta edelleen toimii, koska en ole antanut painon karttua iän karttuessa.

Suomeksi: kashmiria, ei cashmerea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun takit on pääosin kirpparilta, joten ikää en tiedä. Ostan aina, kun näen mieluisan.

Mulla on aika paljon takkeja ja suurin osa on käytössä. Vaihtelen mielelläni.

Vierailija
24/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättekö oikeasti kymmeniä vuosia vanhoja vaatteita?

Mulla on 20 vuotta sitten ostettu villakangastakki. Se on jäänyt käyttämättä kun se on semmonen pitkä eikä sellaisia tilaisuuksia sitten tullutkaan.

Voisinko vielä käyttää? Onkohan materiaali mennyt pahaksi? Mistä sen tietää?

Vierailija
25/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä milloin tulee hyvä takki vastaan!

Edellisen kerran ostin uuden takin vuonna 2021, kun tuli vastaan juuri sellainen minun tyylinen upea takki jollaisia ei missään koskaan varsinkaan Suomessa näy (no ei tuokaan Suomessa ollut).

Yhden kuukauden söin kynsiä ja räkää sen hinnan vuoksi, mutta oli täysin sen arvoista ja takki tulee olemaan käytössä kenties ikuisesti :D

Vanhimmat säännöllisesti käytössä olevat takit minullakin yli 10 vuotta vanhoja.

Olen nyt 30v, eli voi olla, että nuo samat takit on minulla vuosikymmenet, kun ovat ajattomia ja minun tyylisiä.

Vierailija
26/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut vuosikausiin..

Työn puolesta saan kaikenlaista mainosvaatetta ihan riittävästi.

T paitoja, lippiksiä, takkeja, pipoja yms

Liikelahjat on yllättävän laadukkaita nykypäivänä, eikä niihin enää printata kissan kokoisilla kirjaimilla firman nimeä, niin niitä jopa kehtaa käyttää vapaalla.

M40

Vierailija
27/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus isäni prinsessa. Hän osti minulle kaikki muotivaatteet ja turkinkin. Taannoin sai vielä kulkea turkiksissa. Vieläkin se turkki on tallella tyttärelläni. Lähinnä muisto menneiltä ajoilta eikä käytä sitä.

Vierailija
28/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun entinen hajoaa. Jos on paremmin rahaa käytettävissä, voi ostaa laadukkaamman joka kestää vuosia ja jos on tiukkaa, niin sitten näitä halpakauppojen paskoja, mitkä hyvä jos vuotta kestää. 2 vuotta korjaamalla.

Vierailija
29/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kevät takki on 10-15 vuotta vanha, reikiä tullut, oon ne ommellut, ei ole varaa vaatteisiin, kirppiksilläkin kalliit hinnat nykyään, eikä ole aikaa kierrellä, mieskin ompelee omiaan, kengät ostan vaan, jos hajoaa kokonaan, niitäkin voi liimata, lapsille ostan mielelläni tai on pakko, sitten luottokortilla, jos ei muutoin varaa

Vierailija
30/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 20 vuotta sitten ostettu villakangastakki. Se on jäänyt käyttämättä kun se on semmonen pitkä eikä sellaisia tilaisuuksia sitten tullutkaan.

Totta kai pidän vanhoja vaatteita.

Mulla on paljon vaatteita 2000-luvulta ja 90-luvultakin, jonkin verran 80-luvulta.

Paljon paremman laatuisia kuin nykyrätit. Harmittaa monet vanhoista vaatteista, jotka olen lahjoittanut aikanaan pois.

Vierailija
31/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä milloin tulee hyvä takki vastaan!

Edellisen kerran ostin uuden takin vuonna 2021, kun tuli vastaan juuri sellainen minun tyylinen upea takki jollaisia ei missään koskaan varsinkaan Suomessa näy (no ei tuokaan Suomessa ollut).

Yhden kuukauden söin kynsiä ja räkää sen hinnan vuoksi, mutta oli täysin sen arvoista ja takki tulee olemaan käytössä kenties ikuisesti :D

Vanhimmat säännöllisesti käytössä olevat takit minullakin yli 10 vuotta vanhoja.

Olen nyt 30v, eli voi olla, että nuo samat takit on minulla vuosikymmenet, kun ovat ajattomia ja minun tyylisiä.

Lisään: nuo yli 10 vuotta vanhat takitkin oli jo ostettaessa vintage.

Laadukkaat vaatteet kestää, ei kannata ostaa uutena halpakaupoista.

Vierailija
32/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat pahaksi menemisellä? Jos se ei haise ja on siistin näköinen niin on varmasti ihan käyttökelpoinen. Villakangastakit ovat ajattomia, jos nyt ei ole joku hullu väri tai leikkaus.

Vierailija
33/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta uusia. Kaikki takkini ovat jonkun toisen vanhoja.

Vierailija
34/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän. Minulla on untuvatakki joka on lähes 30 vuotta sitten ostettu, vielä kunnossa kun talvet ovat nykyisin niin leutoja. Villakangastakkini on ahkerassa käytössä mutta lähenee jo 15 vuotta, aion silti käyttää. Uutta ostan todella harvoin, käytän vaatteeni loppuun, niin ja vältän lihomista, sekin vähentää vaatekuluja.

Vierailija
35/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ostan, pyrin ostamaan laatua.

Vierailija
36/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan niin usein, kun sairaanhoitaja kysyy jokaisella tapaamis kerralla terveydenhuollossa ensimmäiseksi, että onko uusi takki. Eihän sitä kaikkea tietenkään voi muistaa ja tapansahan itsekullakin voi olla sanomisissa. Parhaimmillaan on paikattu takki ollut käytössä.

Vierailija
37/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus isäni prinsessa. Hän osti minulle kaikki muotivaatteet ja turkinkin. Taannoin sai vielä kulkea turkiksissa. Vieläkin se turkki on tallella tyttärelläni. Lähinnä muisto menneiltä ajoilta eikä käytä sitä.

Mä olin myöskin isäni prinsessa ja silmäterä. Kun hän yli 10 vuotta sitten kuoli, tiesin että hän metsästäjänä olisi arvostanut niin ostin perintörahoilla itselleni muistoksi klassisen a-linjaisen minkkiturkin jota käytän edelleen joka talvi paremmissa tilaisuuksissa.

Vierailija
38/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta harkitsen.

Vierailija
39/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammat takit 5 vuotta tai sitä vanhempia, nykyään kun tyyli on vakiintunut melko klassiseksi. Nuorempana tuli seurattu trendejä ja ostettu halpakaupoista takkeja, toki vielä 2000-luvun alussa esim. henkasta maukastakin sai vielä laadukkaita takkeja hintansa nähden. Nykyisten takkien hintahaarukka ollut 60-450e, osa tarjouksesta. Kallein on Fjällrävenin parka, mutta sillä voikin mennä suunnilleen naapapiiriseikkailuihin eli pelastaa pahimmat "jäätävä viima" päivät ja kestänee helposti seuraavat 5 vuotta ellei ylikin. Tällä hetkellä olisi haussa siistimpi toppatakki ns. kaupunkimenoihin.

Vierailija
40/65 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin myöskin isäni prinsessa ja silmäterä. Kun hän yli 10 vuotta sitten kuoli, tiesin että hän metsästäjänä olisi arvostanut niin ostin perintörahoilla itselleni muistoksi klassisen a-linjaisen minkkiturkin jota käytän edelleen joka talvi paremmissa tilaisuuksissa.

Mikset ostanut metsästetystä turkista tehtyä takkia, jos metsästäjäisäsi kunniaksi sen ostit?

Miksi ihmeessä metsästäjä arvostaisi luuseriversiota turkiksiesta, eli vankeudessa ja ankeudessa eläneen reppanan nylkemistä?