Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita huonosti nukkuvia pikkulasten äitejä paikalla?

Vierailija
21.12.2006 |

Mulla on ihan toivotonta nykyään. Jos yksi yö menee paremmin, seuraava meneekin sitten 4-5h:n unilla. Ja aamut niiden rikkonaisten öiden jälkeen kamalia. Olen sitten rättiväsynyt ja pahantuulinen ja kaikki ahdistaa:(

Vauva on hieman alle 6kk ja hampaita tulee/kääntyilee mahalleen sängyssä eikä osaa kääntyä takas selälleen/muuten vaan " juttelee" kovaan ääneen klo 5:00-6:30 välillä niin etten saa nukuttua. Vauva nukkuu samassa huoneessa toistaiseksi, koska pääsemme vasta ensi syksynä tilavampaan asuntoon. Joten kuulen korvatulppienkin kanssa ne kovaääniset höpinät:( HUOH.

Kaksi isompaakin lasta heräilevät sitten välillä. Mies pystyy nukahtamaan saman tien uudestaan, minä useinkaan en.

Kai tämä joskus helpottaa.. Yöunet jää keskimäärin 5-6 tuntiin. Muilla samanlaisia ongelmia?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi on hyvä, jos saa apua mieheltä, sukulaisilta tai ystäviltä tässä asiassa. Itseäni auttoi kaameassa Zombie-olotilassa ajatus siitä, että kyllä se elämä tästä tasaantuu jahka lapsi kasvaa. Yleensä tossa 3v paikkeilla ne yöunet alkaa paranemaan. Lapsella ja vanhemmilla....

On kuitenkin muistettava, että joskus lapsen jatkuvan heräilyn taustalla on sairaus tahi vaiva, jonka selville saanti auttaa jo pelkästään sekin. Kun tietää, että heräilyyn on oikea SYY. Ja sitä kautta se, että lapsenkin olo helpottuu kun saa esim lääkityksen. Meilä lapsen refluksitauti ehti päästä jo niin pitkälle, että ruokatorvi tulehtui pahasti. Näin siksi, että neuvolassa ei vanhempia uskottu kun he epäilivät lapsella olevan jotain pielessä. Avun/hoidon saanti evättiin, epäiltiin vanhempien kuvittelevan turhia. Vasta yksityisellä lastenlääkärillä käynti laittoi asiat tolalleen, diagnoosi saatiin eka käynnillä, siitä tutkimuksiin jossa asia vahvistui. Eli me opimme, että on itse osattava VAATIA apua jotta sitä saa, jos voimia siihen ei ole, olisi hyvä jos joku läheinen väsymyksen huomaa ja tarttuu asioihin. Ennenkuin käy kuten sille 2v lapselle siellä jossain, tai sille 5v pojalle jonka äiti onneksi saa apua, tosin liian myöhään. Lapsen kannalta.

Vierailija
2/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset vajaa 2,5 v. ja 6 kk ja olen nukkunut 5-6 h yössä max kahden tunnin pätkissä nyt noin 7 kk ajan. Esikoinen alkoi vajaa 2 vuoden iässä heräillä öisin karjumaan ja vaikka vauva nukkuukin suht hyvin, tuntuu, että koskaan ei ole yötä, että molemmat nukkuisivat vaan tunnin parin välein saa rampata rauhoittelemassa jompaa kumpaa. Lisäksi vauva nukahtaa yöunille usein vasta 23-24 kieppeillä, kun taas esikoinen pomppaa ylös viimeistään seitsemältä, välillä jo kuudelta eli yöt jäävät lyhyiksi joka tapauksessa.

Olen vanhentunut näinä seitsemänä kuukautena varmaan 5 vuotta: ennen niin kuulas, siläe iho iho on naamasta harmaa ja minulla on järkyttävät rypyt sekä pussit silmien alla. Olen koko ajan kiukkuinen, tänäänkin karjuin kurkku suorana esikoiselle, kun kävi tönimässä vauvaa, vaikka olen aina vannonut, että olen äiti, joka ei huuda lapsilleen. Lisäksi valvominen on syönyt minulta kaiken aivokapasiteetin. Olen koulutettu, fiksu ihminen, mutta nykyään en juuri kehtaa jutella vieraille ihmisille, sillä päästän suustani mitä sattuu, hölmöilen ja haahuilen ja vaikutan ihan vajaaälyiseltä. Usein tuntuu, että tarkkailen itseäni ulkopuolelta ja mietin, että kylläpä kuulostan tyhmältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen tekemään jotain esim. keittiöön ja kun tulen keittiöön en enää muistakaan mitä piti tehdä jne. Tuntuu todella että tässä tyhmistyy. Lohdutuksena voin sanoa että 10v sitten 2 vuoden valvomishelvetistä selvinneenä, muisti palaa kun väsymys hellittää. Ja kyllä se jossain vaiheessa (kai?) hellittää. Että ei tämä väsymysdementia ikuinen tila ole.

ap.

Vierailija
4/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6kk ja 2-vuotias. Molemmat nukkuvat tooodeeelllaaa huonosti, enkä jaksa pitempään tähän edes kirjoittaa, ku väsyttää jo...:o

Vierailija
5/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoivat menettää tehoaan jo 2 vkon jälkeen, ja lopulta eivät juuri auttaneet:( Sitten kesti aikansa hankkiutua siitä riippuvuudesta eroon. Siksi en niitä enää uskalla käyttää mitenkään säännöllisesti. Joskus silloin tällöin yhden otan, kun vauva on yöhoidossa. Eli ei usein.

Mitä unilääkettä käytät? Hoitaako mies vauvaa öisin vai?

Vierailija:

Mutta nyt on unirytmi niin sekaisin että on jo uni-ja nukahtamislääkkert käytössä, eivätkä edes ne tunnu tarpeeksi auttavan! En enää tiedä mitä teen!

Vierailija
6/30 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksette pidä unikoulua? Sellaisella vanhanaikaisella unikoululla lapsi oppii nukkumaan omassa sängyssään läpi yön kolmessa vuorokaudessa.

Minua oikeasti säälittävät ne äidit, jotka eivät raaski pitää sitä unikoulua vauvoilleen. Kyllä vauvat pärjäävät rikkonaisillakin unilla mutta ne äidit...ei kai kukaan jaksa, jos ei vuosikausiin saa kunnolla nukkua!

Vierailija
7/30 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista ajasta juuri mitään, onneksi se on ohi nyt.

Vierailija
8/30 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 4v, 3v ja 7kk vanhat. eikä meillä nukuta yhtäaikaa. vauva nukkuisi sikeimmin aamulla montakin tuntia putkeen. Mutta isommat eivät enää silloin nuku. ja yöllä on turha edes toivoa nukkumista. mulla ei oo ketään kuka hoitaisi koskaan lapsia yöllä. Oon nukkunu n 4 tuntia yössä jo pitkään, enkä tiedä kauanko jaksan. äärirajoilla elellään ja kauhean kiukkuisena koko ajan. ei kivaa.

Vierailija
9/30 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lisäksi vauvan öitä häiritsee hampaiden tulo, liikkumaan oppiminen ym. Sängyn pinnat vaan kolisee kun potkii niitä, on milloin mitenkin päin, ähinää ja kähinää, jopa 2 tuntia kovaäänistä höpöttelyä jne.

Esikoinen taas havahtuu aina johonkin aikaan aamuyöstä kyselemään isiä tai äitiä.. Ja sairastelut, ne on 3 pienen perheissä oma lukunsa.. Aina joku herättää, se on varmaa..

ap.

Vierailija:

meillä 4v, 3v ja 7kk vanhat. eikä meillä nukuta yhtäaikaa. vauva nukkuisi sikeimmin aamulla montakin tuntia putkeen. Mutta isommat eivät enää silloin nuku. ja yöllä on turha edes toivoa nukkumista. mulla ei oo ketään kuka hoitaisi koskaan lapsia yöllä. Oon nukkunu n 4 tuntia yössä jo pitkään, enkä tiedä kauanko jaksan. äärirajoilla elellään ja kauhean kiukkuisena koko ajan. ei kivaa.

Vierailija
10/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmani on se että oma unirytmi hajosi tuossa vaiheessa ihan täysin ja nyt en osaa nukkua vaikka voisin :( Nukun kyllä 7-8 h ajan melkein joka yö mutta herään tosi monta kertaa, en saa heti unta yöllä... Toivottavasti helpottaa ajan myötä kun tottuu taas nukkumaan. Lapsella on varmaan jatkossakin vaikka mitä kausia joten ei tämä varmaan heti lopu kokonaan. Kai tämä kaikilla vähän huonoa on.

Vierailija
11/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan vauva 4kk on nyt alkanut heräilemään tosi usein, aikaisemmin nukkui parilla heräämisellä..2 vanhempaa lasta nukkuvat vaihtelevasti, välillä tosi hyvin, välillä heräilevät huutelemaan jne. Itse tulee valvottua " oman ajan" vuoksi usein puolilleöin tai yhteenkin ja kyllä olen aika poikki, nytkin tuntuu, että päässä suhisee. Aamulla päätin, että otan päiväunet, mutta roikun täällä ja pakkaan välillä lahjoja :)

Vierailija
12/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2-vuotias kuopus nukkuu huonosti ja 4-vuotiaalla on aamuöisin kasvusärkyä.

Ja vaikkei kukaan enää edes valvottaisi, minä en saa unta. On mennyt rytmi liian sekaisin liian kauan.

Vierailija
13/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 3v, 1v1kk ja pahnanpohjimmainen 3 viikkoa. Kiesus että väsyttää. Esikoinen nukkuu hyvin, mutta on karmeassa uhmaiässä ja imee muuten mehut. Keskimmäinen on itsekin vielä ihan pieni, ja kuopuksella ei luonnollisestikaan ole minkäänlaista vuorokausirytmiä vielä. Imetän öisin kahta lasta :( Onneksi tätä ei kestä ikuisuuksia... Ja onneksi vanhempani ottavat lapset huomenna luokseen koko päiväksi, minä saan NUKKUA. En tosin tiedä, annanko vauvankin sinne koko päiväksi, yhdeksi syöttöväliksi korkeintaan, kun ei olla vielä pulloruokintaa kokeiltu, ja joudun kuitenkin pumppaamaan maitoa koko ajan jos en imetä.

Vierailija
14/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vuosi 4-5t. Ja nyt 6t. Ja yhdessä vaiheessa olin tosi poikki, romahtamaisillani-vasta sitten tajusin etten selviäkään itse, jollen tee asioille jotain. Keskustelepa miehesi kanssa vakavasti, sitten pyydät sukulaista tai hyvää ystävää auttamaan. Itse kävin aluksi muutamana yönä nukkumassa yön muualla että sain tilanteen poikki. Sitten jaksoin ajatella ja keksiä miten tästä mennään eteenpäin, pyysin apua ja sain. Viikonloppu poissa kotoa kaksin miehen kanssa teki terää. Sai nukkua ja HENGITTÄÄ (...)rauhassa. Ilman keskeytyksiä.

Vierailija
15/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon naurata. Otan unilääkettä max 2 kertaa viikossa, jotta en joutuisi osastolle lepäämään ja toisaalta vain pari kertaa viikossa, ettei synny riippuvuutta.

Vierailija
16/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden ajan tuli herättyä vauvan kanssa 8 kertaa yössä. Alkuun (ekat 3kk...) lapsi huusi ennen nukahtamistaan pahimmillaan 6h putkeen... Se elämä oli ihan kamalaa! Vauva muutti 2kk iässä omaan huoneeseen, nukkui pikkasen paremmin. Muuta itse vaikka olohuoneeseen, jos se auttaa nukkumaan paremmin. Ehkä vauvakin kaipaa omaa rauhaa, ettei herää joka rasahdukseen... Voimia yötaistoihin, se on helvettiä... :/

Vierailija
17/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on 15 v ja nyt vasta puolisen vuotta on saanut VÄLILLÄ nukkua ehjän yön 7-8 tuntia. Hampaat ja flunssat sitten tuhoaa unet. Kyllä se joskus helpottaa, koita jaksaa! Useamman lapsen kanssa kyllä päiväunetkin taitaa jäädä unelmaksi?

Vierailija
18/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun oon yrittäny alkaa nukkumaan, heti joku lapsista herää vaikka muuten nukkuisivat hyvinkin:( Illalla tulee valvottua kun kolmen kanssa ei ole koskaan omaa aikaa muuta kuin 21:00 jälkeen. Joskus on pakko saada hieman hengähtääkin. YKSIN tai kaksin miehen kanssa. Edes puhua rauhassa.

Ja tosiaan - päässä suhisee täälläkin.

ap.

Vierailija:

Meidan vauva 4kk on nyt alkanut heräilemään tosi usein, aikaisemmin nukkui parilla heräämisellä..2 vanhempaa lasta nukkuvat vaihtelevasti, välillä tosi hyvin, välillä heräilevät huutelemaan jne. Itse tulee valvottua " oman ajan" vuoksi usein puolilleöin tai yhteenkin ja kyllä olen aika poikki, nytkin tuntuu, että päässä suhisee. Aamulla päätin, että otan päiväunet, mutta roikun täällä ja pakkaan välillä lahjoja :)

Vierailija
19/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 korjaa; siis esikoinen on 1,5 v, ei 15... ihan niin pahasti ei ole asiat:D

Vierailija
20/30 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoittaa ne varmaan silloinkin, toisenlaisista syistä vaan :p

Vierailija:

9 korjaa; siis esikoinen on 1,5 v, ei 15... ihan niin pahasti ei ole asiat:D