Onko mahdollisuuksia lääkikseen?
Olen tällä hetkellä lukion toisella.
Nämä aineet kiinnostaa: matematiikka (otin pitkänä), fysiikka (käyn valinnaisia kursseja), kemia (sama kuin fysiikassa), biologia, psykologia, englanti (en halua opettajaksi kuitenkaan).
Miettinyt näitä aloja: psykologi, koodari, psykiatri, matemaatikko, fyysikko.
Valintaa vaikeuttaa Asperger (tosin lievä sellainen)
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Nainen tosiaan.
Oletko perustanut jo perheen?
Miksi olisin? Käyn lukion toista vuotta.
Miten lukion toinen luokka menee? Arvosanat?
Vierailija kirjoitti:
Miten lukion toinen luokka menee? Arvosanat?
Hyvin. Arvosanat 9-10
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin ammatti ei sovi aspergerille eikä neuroepätyypillisille. Työ vaatii ihmisten kanssa toimeentulemista myös tutkijana ja on osattava verkostoitua ja tehdä tiimityötä.
Itse olen tuollainen neuroepätyypillinen. En jaksa mennä yksityiskohtiin, mutta lapsena ja teininä sosiaalisuus oli hyvin vaikeaa, olin aina ulkopuolinen ja muiden mielestä omituinen. Käytännössä oli parikymppiseksi asti omissa oloissani tästä syystä. Yritin aina välillä mennä mukaan harrastustoimintaan ja sellaiseen, mutta ei siitä mitään tullut. Sitten kun aikuisuus koitti, niin ymmärsin, että sosiaaliset normit ja tavat nyansseineen ovat täysin opeteltavissa. Nyt 35-vuotiaana pystyn toimimaan erinomaisesti työpaikalla myös sosiaalisesti, tekemään tiimityötä, olen hyvä ns. verkostoitumaan ja olen luonut oikein hyvän ja monella mittapuulla menestyneen uran. Kyllä se kaikki toki energiaa vaatii ja tulee aina vaatimaan, koska ei tuo sosiaaliseeraminen luonnostaan minulta tule.
Tämä on juuri se vaikeus kun pitää nuo aineet tietää!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri se vaikeus kun pitää nuo aineet tietää!
En ymmärtänyt.
Nuo valitsemasi aineet ovat niin hyviä ja hyödyllisiä, että ne kannattelevat sinua alalle kuin alalle.
Lisäksi sinulla on hyvät arvosanatkin!
Tärkeintä mielestäni tällä hetkellä on se, että sinulla on tavoite!
Vierailija kirjoitti:
Nuo valitsemasi aineet ovat niin hyviä ja hyödyllisiä, että ne kannattelevat sinua alalle kuin alalle.
Lisäksi sinulla on hyvät arvosanatkin!Tärkeintä mielestäni tällä hetkellä on se, että sinulla on tavoite!
Juu
Työ voi väsyttää asperger-ihmistä ihan eri tavalla kuin jos sitä ei ole. Tuossa vaiheessa en liikaa miettisi vaan hakisin sinne mikä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Nainen tosiaan.
Miksi olisin? Käyn lukion toista vuotta.
Perusta perhe ensin.