Mies tekee pahaa ruokaa
Meillä mies on innostunut tekemään pizzoja ja hankkinut pizzauunin. Tekee napoli pizzoja missä on ohut pohja keskeltä ja paksut reunat. Täytteet pelkkää juustoa ja basilikaa. Minulle sentään lisää tonnikalaa pizzaan.
En voi sietää sitä. Lapset kyllä tuntuu tykkäävään ja vieraat ketä meillä käy, mutta minusta tuntuu että he vain esittävät koska eivät halua olla tylyjä.
Muutenkaan miehen tekemät arkiruuat eivät ole mieleeni (makaroonilaatikko, lasagne, bolognesekastike, makkarakeitto yms)
Minä en ala ruokaa tekemään koska en suoraan sanottuna osaa tehdä, minulle kuuluu pyykin pesu ja koiran lenkittäminen.
Haluaisin vaan tilata joskus esim mäkkäriä vkl enkä syödä sitä hirveää pizzaa mitä nyt tuntuu tekevän joka vkl.
Huh, anteeksi. Oli pakko avautua.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin iloinen, että näkee vaivaa ja kokkailee itse, vaikka ovatkin perustylsiä ruokia. Paljon maukkaampaa kuin vetiset mäkkärin ateriat. Maustamisella ja uusilla ruokaideoilla saa paljon vaihtelua tavalliseen ruuanlaittoon.
Kyllähän nuo ruuat arkena menevät, mutta kun viikonloppunakaan ei saa hyvää ruokaa niin ne arkiruuatkin alkavat ärsyttämään.
Vkl ruokiin kuuluvat meillä juuri nämä pizzat. Joskus toki myös lohimedaljongit ja pihvit kanssa mutta kaipaisin silti jotain muuta. Ilmeisesti olen nirso alapeukutuksien takia?
Mitä ruokia muissa perheissä syödään viikonloppuna? Voisin ehdottaa miehelleni.
Ap
No meillä tehtiin eilen spagettia ja tomaattinen jauhelihakastike (eli jauheliha, valkosipulia, sipulia, porkkanaraastetta, tomaattimurskaa ja mausteiksi suola, pippuri, basilika ja oregano). Hyvä, että vapaapäivänä ehdin edes tuon tehdä :D. Minusta tuntuu, että viikonloppuisin ja vapaapäivinä on arkeakin vähemmän aikaa käytettävissä ruuanlaittoon.
Tänään mies lykkäs uuniin ranskalaiset ja valmiit broilerpyörykät, illaksi tilasi pitsat. (Kyllä isi osaa :D)
Huomenna grillataan, jos ei sada. Eli perunaa, maissia, kasvisvartaita, patonkia, pihviä ja makkaraa. Jos sataa, valmistetaan samoista aineksista ruoka kuitenkin.
Ensi viikolla tehdään kanaviillokkia ja riisiä, makkarakeitto, kalapuikot uunijuureksilla ja perunamuusilla. Meillä toinen lapsi ei tykkää kanasta, toinen ei tykkää riisistä, vain mies tykkää makkarakeitosta ja vain lapset kalapuikoista ja vain minä uunijuureksista. Vaikea löytää ruokaa, josta kaikki tykkäisimme, joten usein ruoka on "pahaa". Ei se silti syömiselle ole este, vaan pelkkä hidaste :).
Vierailija kirjoitti:
Mikä víţuñ MEILLÄMIEKKONEN!?!!?!?!?!? Minkä heł________vetin takia et voi kirjoittaa "minun miekkoseni" ?!?
minun oli pakko lukea aloitus uudelleen, ei siinä käytetä sanaa miekkonen. miekkonen ja naikkonen vastaavat toisiaan, eikä niihin liity positiivista pohjasävyä.
Miksi nähdä vaivaa tehdä pizza itse kun voi tilata kotipizzasta?
Miehesi on pelle.
Pizza taikina tehdään edellisenä päivänä ja siitä tulee hyvä. Noin 2 mm pohja on hyvä. Kastike ja sitten vaikka itse laitan salamia tai kebabia, mozzarellaa, ananasta, kinkkua. Pizzaan ei kannata laittaa paljon täytteitä eikä mausteita. Mauste laitetaan pizzakastikkeeseen johon tulee basilikaa, oliiviöljyä ja kuorittuja tölkki tomaattia ja kastiketta ei keitetä pitkään vain noin 10 minuuttia.
Mieheni tekee ihan perus ruokaa ja se on hyvää. Makaroonilaatikko ihan kuten olen lapsena sitä saanut. Jauhelihaa johon sipulia ja tomaattia hiukan, makaroonit keitetään mutta ei kypsäksi ja muna maito. Kaikki kulhoon ekaksi ja sekoitetaan ja sitten vuokaan. Uunissa 190 astetta 45 minuuttia. Syömme kalaa usein koska mieheni kalastaa. Ihan perusruokaa syömme.
Ja voi helvet.....helvett....
Ei mitään muuta kuin valitusta
Lähtekää Ukrainaan jos siellä on helpompaa.
Harvinaisen typerä aloitus.
Nolla pistettä.
Mun anoppi tekee mautonta ruokaa ja se tapa on valitettavasti periytynyt miehelleni. Maustan sitten itse, koska esim. maustamaton porsaanliha ei vaan muuten nene alas.
Mun mies sitä ja tätä.....
Argh,mitä sontaa.
Ole tyytyväinen että mies tekee ruokaa, yleensä ne vaan syö. Tee itse parempaa jossei kelpaa mutta älä silti mäkätä.
Ap jatkaa vielä:
Lisäksi minua on jo useamman viikon vaivanneet todella löysät ulosteet - miltei ripuli. Aamulla saan käydä kakalla kahdeksankin kertaa ja pyypyy on pyyhkimisestä todella hellänä ja jo pelkkä pideellä suihkuttelukin tekee kipeää. Kohtalotovereita paikalla?
Ap
Kerropa nyt rehellisesti, mitä sinä itse haluaisit syödä kun sitä Mäkkäriä ei lasketa?
Olen vähän hämilläni alapeukutuksen määrästä.
Kun nyt kuitenkin eletään vuotta 2023,
niin oletan että nainen ei ole se, joka ainoastaan kokkaa kun mies makaa vain sohvalla.
Minun mielestä minulla täysi oikeus tasa-arvon nimissä kertoa mielipiteeni mieheni ruuanlaittotaidoista.
Jos mennään vaikka 30 vuotta taaksepäin niin asia oli toisin, mutta nyt...
Ja voisitteko kertoa, mitä ruokia laitetaan teillä vkl, niin voin ehdottaa niitä miehelleni. Eikä tarvitse aukoa päätä, asiallisia vastauksia, KIITOS!
Opettele tekemään itse tai tyydy siihen ruokaan mitä saat.
Ei vaihtoehtoja
Et osaa tehdä ruokaa niin et tee ikinä ollenkaan ruokaa. Ja kitiset kun miehesi kuitenkin tekee ruokaa, vaikka ei niin osaakaan? Ok.
Onneksi on täysin poissuljettu vaihtoehto, että itse kokeilisit joskus tehdä niitä muita ruokia mitä kaipaat.
0/5
Olisiko niin, että olet oman elämäsi kanssa solmussa ja tyytymätön. Siksi se ärsyttää, että puoliso on innostunut jostain?
Eli ei lopulta se pitsa niinkään tai ruuan taso, vaan se innostus jostain uudesta asiasta.
Monesti väsynyt ja elämäänsä leipääntynyt ihminen ärsyyntyy ihmisistä, joilla on energiaa innostua.
Mietin vain.
Työtön mies kirjoitti:
Pizza taikina tehdään edellisenä päivänä ja siitä tulee hyvä. Noin 2 mm pohja on hyvä. Kastike ja sitten vaikka itse laitan salamia tai kebabia, mozzarellaa, ananasta, kinkkua. Pizzaan ei kannata laittaa paljon täytteitä eikä mausteita. Mauste laitetaan pizzakastikkeeseen johon tulee basilikaa, oliiviöljyä ja kuorittuja tölkki tomaattia ja kastiketta ei keitetä pitkään vain noin 10 minuuttia.
Kuulostaa namiskuukkelilta. Laitapa joskus yrttejä myös pohjataikinaan.
Ex paistoi pannulla jauhelihaa, ja lisäsi siihen vain tomaattipyree ja kuivattua minttua. Sopi kuulemma niin hyvin. Oikeasti maistui hammastahnalle koko sörsseli.
Eli vaikka ei ruoka ois toisen tekemää, niin kyllä siitä saa valittaa, jos on hyvä liha pilattu.