Mies tekee pahaa ruokaa
Meillä mies on innostunut tekemään pizzoja ja hankkinut pizzauunin. Tekee napoli pizzoja missä on ohut pohja keskeltä ja paksut reunat. Täytteet pelkkää juustoa ja basilikaa. Minulle sentään lisää tonnikalaa pizzaan.
En voi sietää sitä. Lapset kyllä tuntuu tykkäävään ja vieraat ketä meillä käy, mutta minusta tuntuu että he vain esittävät koska eivät halua olla tylyjä.
Muutenkaan miehen tekemät arkiruuat eivät ole mieleeni (makaroonilaatikko, lasagne, bolognesekastike, makkarakeitto yms)
Minä en ala ruokaa tekemään koska en suoraan sanottuna osaa tehdä, minulle kuuluu pyykin pesu ja koiran lenkittäminen.
Haluaisin vaan tilata joskus esim mäkkäriä vkl enkä syödä sitä hirveää pizzaa mitä nyt tuntuu tekevän joka vkl.
Huh, anteeksi. Oli pakko avautua.
Kommentit (48)
Jos haluat tehdä napolipizzaa niin siinä ei todellakaan kuulu olla paksuja reunoja. Tiedoksi kaikille.
Mies osaa paistaa ja keittää munia, tehdä ehkä joskus purkkihernekeittoa, todella vetistä sellaista. Joskus keittää kattilallisen huonosti pestyjä perunoita, sillä välin vetelee kahvia ja leipää päällysteineen niin että napa rutisee. Ei ajatustakaan, mitäs perunoiden kanssa olisi tarkoitus syödä. Perunoita ei sitten jaksakaan enää syödä. Eikä niitä syödä seuraavanakaan päivänä. Kolmantena päivänä lopulta paistaa niitä munien kanssa.
Lämmittää lihapiirakkaa tai vanhaa kuivaa sämpylää mikrossa, säätää ajastimeen 10 minuuttia, mustaa savua tupruttaa.
Laittaa sen purkkihernekeiton levylle, levyn päälle ja lähtee alakertaan tietokoneelle. Taas käryää.
Vaihtaisitko tällaiseen tyyppiin?
Tee itse ruokasi.
Napolilainen pizza on kauttaaltaan ohut.
Roomalainen pizza taas paksureunainen ja keskeltä ohut.
Särähtää korvaan kun ihmiset käyttävät vääriä nimityksiä.
Napolilaisen pizzan reunat on kyllä "pulleat", Olen itsekin käynyt ko. pizzeriassa, joka on Napolissa ja joka on saanut erittäin hyvät arvostelut muuallakin kuin Tripadvisorissa https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187785-d952290-Reviews-P…
Napolilaisessa pizzassa on muitakin täytevaihtoehtoja kuin miehesi tekemä "Margherita". Itse suosin pizzaa, jossa on tomaattikastiketta, mozzarellaa, ilmakuivattua kinkkua, kirsikkatomaattia ja parmesaani yms. juustoa.
Olisin tosi tyytyväinen, jos meillä olisi pizzauuni tai edes kotikaupungistamme saisi kunnon pizzoja. Kotipizzaan on tyytyminen, jos kaupungin parasta pizzaa haluaa. Meillä syödään viikonloppuisin esim. lohta, keitettyjä tai lohkoperunoita, possun pihvejä tai kanapihvejä, kasvisgratiinia.
Meillä mies on parhaillaan hakemassa pizzeriasta pizzaa, kun ei jakseta tänään enää laittaa ruokaa. Usein syödään viikonloppuisin uunilohta tai jotain muuta kalaa, broilerileikkeitä, wokkia, uunikasviksia, salaattia. Kaikkea mitä tulee kaupassa mieleen fiiliksen mukaan. Joskus tehdään itsekin pizzaa, mutta yleensä haetaan pizzat. Oikein laiskoina tai kiireisinä päivinä tilataan Woltilta tai Foodorasta ruoat kotiin.