IS: Mintulla, 29, on ollut yli tuhat seksikumppania - asiantuntija selittää, miksi asialla ei ole mitään väliä
Sillä ei ole mitään väliä. Seksikumppanien määrä ei kerro ihmisestä yhtään mitään. Jos luku on suuri, se kertoo ihmisen seksuaalihistoriasta sen, että on ollut aktiivinen seksinharrastaja. Ihmisen arvosta se ei kuitenkaan kerro mitään, eikä seksikumppanien määrän pitäisi olla millään tavalla arvottava asia, Ihmissuhdeterapiakeskuksen seksuaaliterapeutti Jenni Emma Haiko vastaa jämäkästi.
Tämä on kyllä niin totta.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Oli "asiantuntija" mitä mieltä tahansa, niin alle 30v yli 1000 eri panomiestä kertoo kyllä ihan omaa karua kieltänsä, millainen ihminen on kyseessä.
Samaa mieltä. Ei *nykyaika* tarkoita sitä, että pannaan suu vaahdossa vapautuneena kaikkea mikä ei juokse karkuun. Eletään todella sairasta aikaa, jossa libido priorisoidaan ja yksilöllä on *bodycount*.
Näin miehenä itseä ainakin hävettäisi ja ällöttäisi jos tietäisi olevansa yksi random - numero jonkun tuollaisen naisen kilometrin pituisessa listassa.
Seksinpelkoinen ihminen ja lisäksi KAE
Kyllä se oletus ikävä kyllä vähän tahtoo muodostua, että joku sukupuolitauti löytyy jos paljon kumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Itseasias se kertoo ihmisarvosta ja omista arvoista just sen oleellisen. Mä en edes halua googlettaa ja tuhlata omaa aikaani sillä että katson kuka tuo Jenni Emma on mutta veikkaan että joku nuori kuka ei tiedä mistään mitää ja kuka on ottanut missiokseen tämän valheellisen iltapäivälehtien paskan jakamisen.
Ap keksi jutun omasta päästään päästäkseen sylkemään naisvihaansa.
Jos asiantuntijalle asialla ei ole mitään väliä, niin minulle on. Paljonkin väliä.
Kertoohan se. Minusta se kertoo että tämä henkilö on luultavasti kokenut jotain pahoja traumoja (esim hyväksikäyttöä) lapsena, jota sitten pakenee holtittomalla seksikäyttäytymisellä. Jotenkin se myös kuulostaa inhottavalta, joka kerta uus pano. Parempaa se seksi on kun sitä harrastaa saman ihmisen kanssa, johon on tunteita. Mutta luultavasti tuoMinttu onkin seksityöntekijä, siinä niitä kumppaneita kertyy. Prostituioiduilla on tyypillistä persoonallisuushäiriöt, erityisesti epävakaa ja antisosiaalinen.
Lopun aikojen meininkiä, paha käännetään hyväksi ja hyvä pahaksi.
Niin. Itse olemn esimerkiksi niin puusilmä mies, että en erota kenenkään seksikumppaneiden määrää mistään. - Toisaalta en myöskään tiedä, mitä tuolla tiedolla tekisin. Vai pitäiskö pelätä joutuvansa vertailluksi naisen aiempiin kumppaneihin? Vai pitäsikö kokea suorituspaineita, vai miksi tuo tieto naisen , kenen hyvänsä naisen olisi eritysien merkittävää tietää?
Sinkkumies
Mitä te olette täällä ketään arvottamaan . Kukin tekee niinkuin itse haluaa.
Eräskin mies kommentoija kirjoitti ; oksettavaa! Sinä olet oksettava.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että tuo on jo kova lukema naisellekin. Ja alle 30-vuotias, eli todella on saanut antaa miehille.
Jos olisit lukenut artikkelin niin tietäisit, että hän myy seksiä.
Jenni kuvittelee, että se moraali jonka pohjalta hän arvottaa, on ainoa käytettävissä oleva moraali.
Ei se Jenni kuule niin ole. Minun silmissäni Minttu on seksiin ja parisuhteeseen minulle kelpaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä itseä ainakin hävettäisi ja ällöttäisi jos tietäisi olevansa yksi random - numero jonkun tuollaisen naisen kilometrin pituisessa listassa.
Kyllä se ällöttää ja hävettää jo paljon pienemmissäkin bodycounteissa...
En ota kantaa tämän henkilön tekemisiin, mutta joskus on ajateltu, että ihmisellä on huono itsetunto ja hänen täytyy todistella kelpaavuuttaan poikkeuksellisen monilla seksisuhteilla.
Naispuolisista käytettiin sanaa jakorasia, miehistä häntäheikki. Kumpikaan ei vakavasti otettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa..
- mies
Mutta miehelle olisi ok vaikka miljoona kumppania?
Oma luku on n.100 ja nykyään ainoastaan hävettää, että on tullut elettyä noin. Reilusti yli puolet olisi saanut jäädä kokematta, enkä olisi menettänyt mitään. Ja olen siis mies.
Kertooko Minttu aina uudelle miehelle, kuinka mones tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos olisi Toni, 29. Kaikkien ulisevien inceleiden mielestä alfojen alfa ja sankari. Hohhoijaa. Keksikää jotain uutta.
No jos olisi saanut palveluksistaan vielä rahaa, niin hurja äijä olisi. Toki kovia äijiä ovat kaikki, jotka ovat kaataneet yli tuhat naista sänkyyn. Varsinkin, jos kaikki suomalaisia.
Ihmisarvon kanssa ei seksikumppanien määrällä ole väärä, mutta kohdunkaulasyöpää lukuisille eri papillomaviruksille altistumisen myötä eli erilaisten solumutaatioita kyllä lisää. Ei kondomikaan kaikelta estä kun papillomavirukset voivat levitä myös ihan kosketustartuntana. Toivottavasti käy seulonnoissa ahkerasti ja käyttää kondomia myös suuseksiä antaessaan (tai muuta asianmukaista suuseksisuojaa).
Ihanaa päivän pimpin/peniksen jakouutinen on ilmestynyt iltapäivälehtiin! On tätä odotettu.