Suositelkaa hyviä korvatulppia nukkumiseen! Mielellään pestävät ja uusiokäytettävät
Tiedän, ettei varmaan ole hyvä ja terveellistä jatkuvasti nukkua korvatulpat korvissa, mutta nyt ei enää muu auta. Naapuri meluaa ja koluaa öisin, joka yö, riippumatta siitä onko arki vai pyhä, sellaisella volyymilla että 35db korvatulpista kuuluu läpi. On sanottu, on valitettu, ei auta. Touhu on ilmeisesti tahallista, meteli alkaa 3 pintaan yöllä eikä syy ole mikään vuorotyö tms.
Tilanne on se, että on yksinkertaisesti pakko saada nukuttua. Levänneenä jaksaa paremmin muuttaa.
Suositelkaa siis hyviä korvatulppia nukkumiseen?
Kommentit (29)
SwedSafe Diskret -korvatulpat itsellä ollut vuoden verran käytössä. Ihan hyvät, ennen heräilin jatkuvasti kaikkiin ääniin, koska talossa on ihan olemattomat äänieristykset eli naapurista kuuluu kaikki askelista puheeseen ja jos vaikka kynä tipahtaa lattialle. Kaikki korvatulpat aiheuttaa kutinaa itselleni öisin, mutta se on silti parempi kuin valvominen äänien takia.
Apteekista olen ostanut keltaisia korvatulppia. Niitä on kokoa S, M ja L
Pussi maksaa jotain 5 euroa.
Ne kapenee toiseen suuntaan.
Melko hyvin pitää äänet. Purista lyttyyn ja ne muotoutuu käytävään sopivaksi.
Joskus olen huuhdellut ja kuivattanut toista kertaa varten. Ne on kuitenkin kertakäyttötulppia.
Ehdottomasti Loop korvatulpat. Meillä mies kuorsaa ja noi blokkaa ääntä paljon paremmin kuin ne vaahtomuoviset. On myös pestävät. Istuu ainakin omaan korvaani hyvin ja pakkauksessa oli eri kokoisia korvaosia, muistaaksen neljät, tai kolmet ainakin.
Apteekista olen joskus ostanut sellaiset silikoniset korvatulpat, jotka on minusta ihan hyvät.
Mun korvakäytävät on niin pienet että vaahtokumiset ahdistaa
Silikoniset sopii parhaiten, ite tykkään alpinen moto safesta
En ole löytänyt tarpeeksi hygieenisiä joita voisi pestä ja uusiokäyttää nukkumiseen. Bilsom L on ollut käytössä (joutuu vaihtamaan usein), mutta siinäkin osa liian kapeita. Ja viimeksi kun kokeilin Modexia, osa oli liian kapeita puikuloita tai kone litannut ne. Joskus kesken kaiken joutuu vaihtamaan uuden, jos ei pidä ääntä. Ei ole erityisen suuri korvakäytävä edes, vaan 165cm naisen korvan koko. Ehkä yksilöllistä, mutta silti.
Mielestäni olisi hyvä jos valmistajat tekevät L kokoa paksumman koon vielä. En tiedä mitä miehet korviinsa laittavat. Erikseen on melua vaimentavia malleja julkiselle paikalle, mutta ne päästävät kai ääntä läpi. Sitten on kuulosuojaimia korvatulpan päälle poikkeustilanteissa, yksi litteä malli saattoi olla, painaako. Niiden kuppi saattaa kaiuttaa ääntä lisää, jos muovia ja reunassa pieni vaahto.
Jos vaan otaisit A-4 paperin ja kynän esille.Kirjoitat ylös päivämäärät, kellon ajat häiriöstä. Vaikka viikon ajan. Sen jälkeen soitat 2 eri naapurisi ovikelloa ja pyydät alekirjoitavat paperin.Häirtsehän se katsos muitakin,jos sinua häiritsee? Oma allekirjoituksesi on kolmas.Kiikutat isänöitsijä toimisto paperin.Uusit aiheen joka ikinen viikko, jo alkaa tapahtuu! Jos vain yksin teet häiriö ilmoituksen,ei koskaan menen läpi!
Vierailija kirjoitti:
Jos vaan otaisit A-4 paperin ja kynän esille.Kirjoitat ylös päivämäärät, kellon ajat häiriöstä. Vaikka viikon ajan. Sen jälkeen soitat 2 eri naapurisi ovikelloa ja pyydät alekirjoitavat paperin.Häirtsehän se katsos muitakin,jos sinua häiritsee? Oma allekirjoituksesi on kolmas.Kiikutat isänöitsijä toimisto paperin.Uusit aiheen joka ikinen viikko, jo alkaa tapahtuu! Jos vain yksin teet häiriö ilmoituksen,ei koskaan menen läpi!
Joo mutta tuossa koko prosessissa kestää. Ja jos kävisi niin, että tyyppi saisi vaikka häädön, häätöprosessi on myös hidas, voi mennä yli puoli vuotta.
Tarvitsen unta NYT. Ap
Mulla ei pysy mitkään irtonaiset tulpat korvissa ja on ollut opeteltava nukkumaan Peltorit korvilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei pysy mitkään irtonaiset tulpat korvissa ja on ollut opeteltava nukkumaan Peltorit korvilla.
Mikä on peltori?
Siis meillä taas naapurit kuvittelevat kuulevansa meiltä meteliä ja ovat soitelleet poliisejakin meille, jonkun metelin perusteella. Viranomaisten kanssa useaan otteeseen todettu ilmoittelijoilla olevan pään sisäisiä ääniä, joista meitä syyttävät. Viranomaiset ovat huolestuneita ilmoittajien mielenterveysongelmista. Normaalit ihmiset kävisivät itse sanomassa häiritsevästä metelistä, mutta skitsofreenikoiden vaikea erotella päänsisäisiä ja korvilla kuultuja ääniä, siksi ilmeisesti soittelevat häkeen.
Vierailija kirjoitti:
Siis meillä taas naapurit kuvittelevat kuulevansa meiltä meteliä ja ovat soitelleet poliisejakin meille, jonkun metelin perusteella. Viranomaisten kanssa useaan otteeseen todettu ilmoittelijoilla olevan pään sisäisiä ääniä, joista meitä syyttävät. Viranomaiset ovat huolestuneita ilmoittajien mielenterveysongelmista. Normaalit ihmiset kävisivät itse sanomassa häiritsevästä metelistä, mutta skitsofreenikoiden vaikea erotella päänsisäisiä ja korvilla kuultuja ääniä, siksi ilmeisesti soittelevat häkeen.
Olen sanonut, olen jättänyt lappuja ja sanonut ihan verbaalisesti suoraan myös. Henkilö on myös myöntänyt metelöinnin yöaikaan. Hetken tilanne oli parempi, mutta meni taas paljon pahemmaksi. Epäilen, että kyseisellä naapurilla saattaa ollakin jotain mt-häikkää, koska se paukuttaminen ja kolistelu on jotain aivan käsittämätöntä ja välillä mm. hakkaa rytmissä lattiaa. En ymmärrä miksi. Yleensä jos itse vaikka valvon myöhään, niin yritän olla niin hiljaa kuin mahdollista. Ap
Mulla on korvatulpat JA Peltorit. Oikeasti hyvä yhdistelmä. Tosin niistäkin kuuluu vähän läpi, mutta peltoreita on eri tasoisia, itsellä halvimmat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on korvatulpat JA Peltorit. Oikeasti hyvä yhdistelmä. Tosin niistäkin kuuluu vähän läpi, mutta peltoreita on eri tasoisia, itsellä halvimmat.
Oon kans itse miettinyt ottaa Peltorien lisäksi käyttöön korvatulpat, mutta miettinyt, että totutanko itseni jo liikaan hiljaisuuteen. 🤔 Mennyt noiden kuulosuojaimien kanssa välillä siihen, että pidän niitä päivälläkin päässä, jos teen etätöitä kotona. Voisi joskus kokeilla myös just noita vielä vähän paremmin ääntä eristäviä Peltoreita, itsellä kans ne halvimmat (keltainen malli), jotka kyllä eristävät tosi hyvin jo ääntä nukkuessa, ihan eri tavalla kuin korvatulpat. Ja kun niillä oppii nukkumaan, ovat niin helpot, kun pysyvät varmasti korvilla koko yön.
-edellinen Peltor-fani
On muuten niin ihana fiilis laittaa illalla nukkumaan mennessä Peltorit korville - > rauha laskeutuu maailmaan
Mulla on netistä tilatut Haspron silikoniset sellaset pienen tötterön muotoiset korvatulpat. Ne päästää vähän läpi. Maksoi around 20€ ja tuli pienen metallisen kotelon kanssa.
Toiset ostin Normalista, niillä oli matkailuosastolla noin 5 euron luokkaa olevat tötteröt, niissä oli takana nauha. Pienessä läpinäkyvässä kotelossa ja paketissa oli 2 pakettia. Valtavat, aluksi teki vähän kipeää,, mutta toimii ja vaimentaa todella tehokkaasti, että Hasprot jäi varamiehiksi.
3M oranssiset korvatulpat sopii minulle. Kestävät ainakin yhden pesukerran.
Mitkä Peltorit teillä suosittelijoilla on? Omani 3M PELTOR Optime III eivät vaimenna kovia ääniä (kolahduksia ym. eli juuri niitä häiritsevimpiä) kovin hyvin.
Valtavasti ketjuja ja kommentteja uniongelmista, mutta eikö kukaan täällä todella käytä korvatulppia nukkumiseen? Ap