Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ei, siskon 10-vuotias poika ei osannut sitoa kengännauhojaan

Vierailija
02.09.2023 |

Onko tämä yleistäkin nykyään että lapset eivät osaa sitoa kengännauhojaan? Olin mökillä ja siskoni tuli lapsensa kanssa vierailemaan. Pojan tarralenkkarit kastui ja lainasin sitten serkun nauhallisia kenkiä. Ihmettelin kun poika lähti kävelemään nauhat auki ja sanoin että pistähän ne kiinni niin et kaadu. No sitten paljastui että eihän se osannut. Siis oikeasti ei osannut. Ilmeisesti siskoni tai miehensä ei ole tätä koskaan opettaneet. Minä sidoin sitten ne nauhat ja yritin opettaa samalla miten se käy, mutta poika ei oppinut.

Onko tällaiset puutteet kovinkin yleisiä? Olen kuullut jostakin perunankuorimisen vaikeudesta, mutta tässä oli kyse ihan jo ns. pakollisesta taidosta. En kehdannut siskoltani kysellä kun en tiedä miten olisi reagoinut.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse opettaa. Ei muuta kuin kännykkä käteen huutamaan, sokerilimpparia suuhun ja vanhemmat ostaa tarralenkkareita tai sitoo nauhat lapsen puolesta. Näin se nykyään menee.

Miksi tähänkin alapeukutuksia? Ai niin, ne on ne jotka tekevät lapsilleen just näin.

Vierailija
22/23 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opin 80-luvulla sitomaan jo 3-vuotiaana, kun oli pakko.

Mun ei ollut pakko, mutta opin silti. Perhepäivähoidossa kyllästytti, kun isommat sai mennä edeltä ulos leikkimään ja mun ois pitänyt odottaa, että hoitotäti pukee ensin vauvat ja vasta sitten solmii mun kengännauhat. Ei tarvinnut edes erikseen opettaa, siihen mennessä olin saanut katsoa mallia jo riittävän monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetetaanhan noita nuoria miehiä armeijassa kävelemäänkin. Ovat lorvineet koko elämänsä pelikoneiden äärellä ja jalkaterät ovat käytön puutteessa kääntyneet sisäänpäin. Sitten on kävely kyyryasennossa hankalaa.