Helsinkiläisillä on ilmaiset terveyskeskuskäynnit?????!!!!!!
Mitä halvattua! Meillä täällä Keski-Suomessa on aina saanut maksaa terveyskeskuskäynnistä. Taitaa nykyään olla reilu 20e lääkärillä käynnistä maksu.
Miksi Helsingissä tuo on ilmaista? Eikö nyt ole Suomen kansalaiset hieman eriarvoisessa asemassa asuinpaikkansa perusteella. Voisiko joku selittää, mistä tässä on kyse!
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Onko se periaatteessa yhtään eriarvoistavampaa kuin vaikka kunnallisveron vaihtelu?
Pitääkö kunties sitten kimpassa päättää asiasta? Miksei kuntien omat lähipäättäjät voi edes tuota itse päättää? Kunnissa on paljon muitakin erilaisia asioita. Kannattaa muuttaa sellaiseen kuntaan, johon on tyytyväinen.
Ja tosiaan nyt on hyvinvointialueet, jotka päättävät oman alueen asioista. Sinne aloitetta maksuttomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisten verorahat pumpataan muualle Suomeen, että ei tarvitse olla kateellinen. Kyllä te saamapuolelle tässä touhussa jäätte siellä Keski-Suomessa.
No kyllä me täällä Varsinais-Suomessakin ollaan rahoittajia, eikä saamapuolella. Ja silti on nuo maksut olleet aina.
Onko tietoa, kuinka paljon? Esimerkiksi Turku tasoittaa 2,7 miljoonaa. Helsinki 67 miljoonaa. Vissi ero väkilukukorjattunakin. Ylipäätään lainsäädännöstä tulee minipalvelutasot, jokainen kunta saa halutessaan tarjota niin paljon ylimääräisiä palveluja kuin tahtoo niin halvalla kuin lompakko kestää. Kotikuntansa saa valita tässä maassa vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä on, kun Helsingissä terveyskeskukseen ei pääse, vaika olisi kuinka sairas. Kertakaikkiaan vaan sanotaan, että sori, ei ole aikoja. Muualla maassa pääsee. Itse olen yksinhuoltajana joutunut siksi käymään yksityisellä hakemassa antibiootit jo 15 vuotta. Se maksaa 120 euroa kerta. Paljon mieluummin menisin terveyskeskukseen jollain pienemmällä summalla, mutta ei pääse. Lapseni ei päässyt terveyskeskukseen edes keuhkokuumeessa, kun oli veriarvot jo verenmyrkytyksen tasolla, oli pakko viedä yksityiselle. Minä en päässyt korvalehdentulehduksessa, jouduinkin seuraavana päivänä sairaalaan saamaan antibioottia tiputuksessa. Ottaisin teidän Keski-Suomen terveyskeskuksen mieluummin ihan milloin vain.
T. Hki
Siksi sinne ei pääse koska ette maksa siitä mitään. Siksi sille ei ole kunnolla rahoitusta koska te ette maksa mitään. Kun ei maksa mitään, saa tyhjän. Me kaikki muut maksetaan jotain ja siksi me päästään hoitoonkin jossain vaiheessa. En ymmärrä miten teillä ei järki ole missään vaiheessa sanonut että hei lisäresursseja saisi sillä että jokainen vähän osallistuu. Minullakin on tk vuosimaksu lähemmäs 50e ja käyntimaksu noin 23e. Köyhän käynnin maksaa sossu, me muut maksetaan itse. Viimeksi pääsi lapsi tunnissa lääkäriin määrittelemättömän tulehduksen takia. Takaisinsoitto soitti 10 minuutissa takaisin kun jätin viestin. Lääkäriinkin pääsee viikossa tai kahdessa jos on ei kiireellistä. Korona aikana pääsi kiireettömälle 3 päivän sisällä. Kannattaisi teidänkin koittaa maksaa edes vähän.
Helsingissä on ollut ilmainen terveyskeskus n. 10 vuotta. Sen päätti Helsingin kaupunginvaltuusto ja hallitus ja Helsingin terveydenhuolto on kustannettu helsinkiläisten maksamista verovaroista. Nyt kun sote pumppaa meidän verorahat sinne kuoleviin maakuntiin vanhusten vaippoihin ja velleihin, niin me joudumme alkamaan maksaa vielä terveyskeskusmaksujakin. Näin Helsingin lapset maksavat Kiteen mummojen ja kusipappojen hoidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunta voi itse päättää onko TK maksua vai ei.
Taitaa mennä kyllä hyvinvointialueittain eikä kunnittain. Vain Helsinki ei kuulu hyvinvointialueisiin, joten päättää itse.
Ennen oli kunta. Hyvinvointialueet on aina uusi asia.
Ennen oli ennen.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on ollut ilmainen terveyskeskus n. 10 vuotta. Sen päätti Helsingin kaupunginvaltuusto ja hallitus ja Helsingin terveydenhuolto on kustannettu helsinkiläisten maksamista verovaroista. Nyt kun sote pumppaa meidän verorahat sinne kuoleviin maakuntiin vanhusten vaippoihin ja velleihin, niin me joudumme alkamaan maksaa vielä terveyskeskusmaksujakin. Näin Helsingin lapset maksavat Kiteen mummojen ja kusipappojen hoidon.
Täysin ilmainen terveydenhuolto kuuluu vain lapsille ja köyhille. Kaikki muut voi osallistua edes hieman.
Helsinkiläisenä olisin ilman muuta valmis maksamaan terveyskeskuskäynnistä. Onhan täälläkin joskus ollut jotain systeemejä, joskus vuosia sitten oli vuodessa osa ilmaisia ja osa maksullisia käyntejä. Maksullisuudella saataisiin turhia käyntejä karsittua, niitä on, kun osa ihmisistä huutaa lääkäriä jokaiseen pieneenkin laastaria vaativaan haavaan jne. Maksuttomuutta on perusteltu sillä, että niin moni jättäisi laskun maksamatta ja karhuamiset veisi aikaa ja resursseja niin paljon, että hyötyä ei juurikaan olisi.
Minulla on hyvä omalääkäri ja kaikki hoituu erinomaisesti, maksaisin mielellän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisten verorahat pumpataan muualle Suomeen, että ei tarvitse olla kateellinen. Kyllä te saamapuolellu
e tässä touhussa jäätte siellä Keski-Suomessa.Siirretään valtion hallinto Keski-Suomeen, niin tämäkin tilanne muuttuu!
Valtionhallinto ei tuota yhtään mitään, ihan hyvät defenssit :Dd voitte samalla ottaa 5-kertaiset asumisen hinnat ja sen maksuttoman terveyskeskuskäynnin, jonka kuitenkin joudutte hoitamaan yksityisellä. Ja kotimatkalla ryöstetään ja puukotetaan. Kyllä meitä kouluttautuneita, työn perässä pääkaupunkiin muuttaneita vaan suositaan ihan liikaa, niin epistä!
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä on, kun Helsingissä terveyskeskukseen ei pääse, vaika olisi kuinka sairas. Kertakaikkiaan vaan sanotaan, että sori, ei ole aikoja. Muualla maassa pääsee. Itse olen yksinhuoltajana joutunut siksi käymään yksityisellä hakemassa antibiootit jo 15 vuotta. Se maksaa 120 euroa kerta. Paljon mieluummin menisin terveyskeskukseen jollain pienemmällä summalla, mutta ei pääse. Lapseni ei päässyt terveyskeskukseen edes keuhkokuumeessa, kun oli veriarvot jo verenmyrkytyksen tasolla, oli pakko viedä yksityiselle. Minä en päässyt korvalehdentulehduksessa, jouduinkin seuraavana päivänä sairaalaan saamaan antibioottia tiputuksessa. Ottaisin teidän Keski-Suomen terveyskeskuksen mieluummin ihan milloin vain.
T. Hki
Kyllä omassa perheessä (sekä lapset että aikuiset) on aina saatu aika, kun sille on ollut tarvetta. Ja erittäin hyvää hoitoa.
T. HKI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. HkiSiksi sinne ei pääse koska ette maksa siitä mitään. Siksi sille ei ole kunnolla rahoitusta koska te ette maksa mitään. Kun ei maksa mitään, saa tyhjän. Me kaikki muut maksetaan jotain ja siksi me päästään hoitoonkin jossain vaiheessa. En ymmärrä miten teillä ei järki ole missään vaiheessa sanonut että hei lisäresursseja saisi sillä että jokainen vähän osallistuu. Minullakin on tk vuosimaksu lähemmäs 50e ja käyntimaksu noin 23e. Köyhän käynnin maksaa sossu, me muut maksetaan itse. Viimeksi pääsi lapsi tunnissa lääkäriin määrittelemättömän tulehduksen takia. Takaisinsoitto soitti 10 minuutissa takaisin kun jätin viestin. Lääkäriinkin pääsee viikossa tai kahdessa jos on ei kiireellistä. Korona aikana pääsi kiireettömälle 3 päivän sisällä. Kannattaisi teidänkin koittaa maksaa edes vähän.
Olen aina päässyt kun on tarve. Usein nopeasti. Osa vain valittaa kun ei pääse lähi terveyskeskukseen hakemaan sailkua, koska ei viitsi mennä työterveysläkärillle asti. Ja toinen osa valittaa, kun lääkäri ei tee niitä lähetteitä mitä itse pyytää.
Ja sitten suuri osa sekoittaa erikoissairaanhoidon ja terveyskeskuksen keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisten verorahat pumpataan muualle Suomeen, että ei tarvitse olla kateellinen. Kyllä te saamapuolelle tässä touhussa jäätte siellä Keski-Suomessa.
Mene nyt jauhamaan tuota kommaripaskaas muualle,
kuinka paljon te hesan juntit tuotatte suomalaisesta ruoasta tai energiasta? häh?
Onko kosket ja vesivoima, tai juomavesi siellä helsingin kaupungin sisäpuolella?
Oikea homocity- juntti.
Helsingin supervoima on tuottaa neuvostoliittolaista byrokratiaa koko Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä mulla on maksanut käynti ihan joka kerta, viimeksi kuukausi sitten. Ihan stadilainen olen.
Miten voi olla mahdollista. En tiennyt tästä. Itse asun Vantaan puolella, 5km Helsingin rajasta ja joudun maksamaan jokaisestä käynnistä 16.70€.
Asun Helsingissä ja luulin, että kaikissa ilmaista. Järkytyin kun kerran piti käydä toisen paikkakunnan terveyskeskuksessa ja lasku tuli perässä😂
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisenä olisin ilman muuta valmis maksamaan terveyskeskuskäynnistä. Onhan täälläkin joskus ollut jotain systeemejä, joskus vuosia sitten oli vuodessa osa ilmaisia ja osa maksullisia käyntejä. Maksullisuudella saataisiin turhia käyntejä karsittua, niitä on, kun osa ihmisistä huutaa lääkäriä jokaiseen pieneenkin laastaria vaativaan haavaan jne. Maksuttomuutta on perusteltu sillä, että niin moni jättäisi laskun maksamatta ja karhuamiset veisi aikaa ja resursseja niin paljon, että hyötyä ei juurikaan olisi.
Minulla on hyvä omalääkäri ja kaikki hoituu erinomaisesti, maksaisin mielellän.
Et saa aikaa joka pikku laastarivaivaan. Maksullisuudella ongelma siirtyy päivystykseen ja erikoissairaanhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt jauhamaan tuota kommaripaskaas muualle,
kuinka paljon te hesan juntit tuotatte suomalaisesta ruoasta tai energiasta? häh?
Onko kosket ja vesivoima, tai juomavesi siellä helsingin kaupungin sisäpuolella?
Oikea homocity- juntti.
Ja tämä liittyi valtionosuuksiin ja teidän verorahojen imemiseen miten? Ei ihmekään, ettei teillä mitään tuottavaa toimintaa siellä ole noilla älynlahjoilla varustettuna. Montas sataa tuhatta euroa sinne sulle "homopöndelle" oikein syydetään vuosittain, että saat askarella omia juttuja siellä peräkammarissa? Ruokkivaa kättä ei kannata purra, vaikka kuinka oma tilanne hävettääkin ja sapettaa :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olet p***kapää. Itsekin olet joskus kusipappa tai -mummo. Toivo, että on joku hoitamassa.
Mikä tilanne maksuissa Tampereella, Orivedellä, Kangasalla ja Sastamalassa? Entä Ylöjärvi? Kuinkas hammaslääkärit..? Heitetäänkö ulos kesken paikkauksen ja maksaako paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulta pumpataan rahaa joka vuosi valtionosuuksina maakuntiin 1600 euroa per jokainen päääkaupunkiasukas - vauvasta vaariin.
Tämä ei ole uskonasia vaan faktaa jonka voitte tarkastaa Tilastokeskuksen sivuilta.
Älkää valittako siellä maakunnissa!
Ja eniten sitä menee per lärvi ahvenanmaalaisille. Valita sinä sinne.
Pääkaupunkiseudulta pumpataan rahaa joka vuosi valtionosuuksina maakuntiin 1600 euroa per jokainen päääkaupunkiasukas - vauvasta vaariin.
Tämä ei ole uskonasia vaan faktaa jonka voitte tarkastaa Tilastokeskuksen sivuilta.
Älkää valittako siellä maakunnissa!