Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätin opiskelut opiskelupaikan homeongelmien vuoksi. Teinkö väärin?

Vierailija
01.09.2023 |

Olen siis ollut kirjoilla eräässä suomalaisessa yliopistossa, jossa on paha homeongelma. Yritin alkuun käydä luennoilla, mutta tulin huonovointiseksi. Pelkäsin myös sitä, mitä home keholleni aiheuttaa pitemmän ajan kuluessa. Niinpä päädyin jättämään opiskelut kesken. Välillä mietin että teinkö väärin ja olisiko pitänyt olla välittämättä homeesta ja huonosta olosta ja mennä vaan eteenpäin täysillä. Mitä olette mieltä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun terapeutti oli sitä mieltä että pitäisi opiskella homeesta huolimatta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Et olis pystynyt opiskelemaan kauaa ja olisit sairastunut pahasti, Nyt voit ettiä toisen koulun,

Vierailija
4/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun terapeutti oli sitä mieltä että pitäisi opiskella homeesta huolimatta. Ap

Ihmisellä on vain yksi terveys.

Vierailija
5/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono

Vierailija
6/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää kun siellä yliopistolla tuhannet opiskelijat ja proffat vaan pyörii homeisissa tiloissa. Tulee tunne että pitäisikö minunkin, mutta toisaalta tuntuu siltä että en pysty. Ap

Vierailija
7/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhteiskunnan silmissä tietysti teit väärin. Olen itsekin lähtenyt parista työpaikasta esimerkiksi selvän homeongelman takia, jonka vuoksi moni työntekijä jo oireili ja työterveydessä oli tiedossa asia, mutta mitään ei silti tapahtunut, koska firmassa ei ollut työsuojeluvaltuutettua. Toki oli paljon muitakin ongelmia joihin ei puututtu, esimerkiksi juotoskäryjä, liimoja, maaleja ja liuottimia joutui haistelemaan ilman mitään kärynpoistoa jne. Yllättävää kyllä, meillä suomessakin on tällaisia työpaikkoja. 

Irtisanouduin ja sain karenssin. Mulla oli siihen onneksi varaa, kaikilla muilla ei ollut. En sen jälkeen enää suostunut menemään mihinkään pikkufirmaan töihin. Isommissa nämä asiat on jo kunnossa.

Vierailija
8/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotautinen. No, ehkä joku terve(päinen) saa joskus sun opiskelupaikan. Heikot sortuu elon tielle....

Vierailija
11/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja et. Teit väärin siinä, että lopetit - ilmeisesti - käsittelemättä asiaa opinahjon kanssa. Ehkä olisi löytynyt mahdollisuus etäopiskeluun. Oman terveyden kannalta teit oikein ettet altistanut itseäsi enempää.

Vierailija
12/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä selityksiä löytyy, kun eväät ei riitä. Toiset opiskelee vaikka rullatuolista, mutta se vaatii tahtoa.

Vierailija
13/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja et. Teit väärin siinä, että lopetit - ilmeisesti - käsittelemättä asiaa opinahjon kanssa. Ehkä olisi löytynyt mahdollisuus etäopiskeluun. Oman terveyden kannalta teit oikein ettet altistanut itseäsi enempää.

En halunnut opiskella etänä. Liian hankalaa ja liian yksinäistä. Olisin halunnut saada täyden yliopistokokemuksen johon olisi kuulunut myös sosiaalinen puoli. Etäopiskelijana olisin jäänyt ulkopuoliseksi.

Vierailija
14/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lehtijutun kyseisestä yliopistosta ja sen opiskelijoista. Jotkut olivat menettäneet terveytensä opiskellessa. Yksi heistä oli sitä mieltä että näin jälkeenpäin ajateltuna olisi halunnut tutkinnon sijaan pitää terveytensö. Ap

Vierailija
15/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulotautinen. No, ehkä joku terve(päinen) saa joskus sun opiskelupaikan. Heikot sortuu elon tielle....

Oletko sinä siis sitä mieltä, että home ei ole ollenkaan vaarallista terveydelle?

Vierailija
16/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä selityksiä löytyy, kun eväät ei riitä. Toiset opiskelee vaikka rullatuolista, mutta se vaatii tahtoa.

Olen psykologin tekemän älykkyystestin mukaan keskitasoa älykkäämpi ja psykologi suositteli minulle yliopisto-opintoja. Siinä mielessä kyllä eväät riittäisi. Tahtoakin olisi, mutten oikein haluaisi vaarantaa omaa terveyttäni opiskelun takia. Tämä tilanne on tuntunut minusta tosi raskaalta. Ap

Vierailija
17/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sinäkin sairastut joskus johonkin "luulotautiin", joka vie terveyden ja myös luoton muihin ihmisiin, koska monien asenne on usein juurikin noin vino.

"Jos ei minulla ole, ei ole muillakaan" -ihmiset ovat nimittäin todella raskaita. Ja pahimpia he ovat silloin, kun itse sairastuvat. Ovat kokevinaan koko ajan suurta vääryyttä.

Ap, teit oikein. Home on yksi pahimmista sairastuttajista. Etsi puhdas paikka tai opiskele etänä.

Tsemppiä!

Vierailija
18/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sinäkin sairastut joskus johonkin "luulotautiin", joka vie terveyden ja myös luoton muihin ihmisiin, koska monien asenne on usein juurikin noin vino.

"Jos ei minulla ole, ei ole muillakaan" -ihmiset ovat nimittäin todella raskaita. Ja pahimpia he ovat silloin, kun itse sairastuvat. Ovat kokevinaan koko ajan suurta vääryyttä.

Ap, teit oikein. Home on yksi pahimmista sairastuttajista. Etsi puhdas paikka tai opiskele etänä.

Tsemppiä!

Kiitos! Minulla olisi myös toinen yliopistopaikka jossa ei ole hometta. Ala on kylläkin aika vaikea (luonnontiede) enkä ole varma siitä pärjäänkö. Mutta ehkä koetan opiskella sitten siellä. Olisin saattanut pärjätä paremmin sen homeyliopiston opinnoissa (yhteiskuntatiede).

Vierailija
19/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/38 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta olisi voinut tehdä. Jos on huono paikka, ei auta kun mennä ulos. Olisiko voinut vaihtaa yliopistoa, toinen kysymys. No se meni jo. Nokka kohti uusia tuulia.