Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnin juna vie köyhiltä viimeisenkin leivän suusta

Vierailija
01.09.2023 |

Tämä on päätetty!
Nykyinen Turku Helsinki juna kuluttaa matkaan aikaa 1 tunti 50 minuuttia. Orpon miljardihanke säästää 30 minuuttia aikaa... Junia lähtee nyt molempiin suuntiin n. tunnin välein. Ei valtion velka/korkotilanne hätätilaa täytä, jos 30 minuutin takia vipataan 4 mrd ja laitetaan sadat tuhannet pienituloiset leipäjonoon ja kirkon piikkiin. Jotain rajaa kauhukabinetin päätöksiin nyt!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä siihen saadaan vaadittu yksityinen rahoitus? Harva haluaa tehdä investoinnin, jossa sijoittamalla 1000 e voi saada 400 e takaisin. Lisäksi nykyinen noin 5 mrd kustannusarvio on tuplaantumassa, mistä löytyy 5 mrd lisää rahaa, jotta saadaan rata, joka on kulkukelpoinen yhden talven routimisen jälkeen.

Tunnin junasta on muuten tulossa 2 tunnin juna, nopeus tulee olemaan alhaisempi kuin nykyradalla.

Vierailija
42/44 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä jatkuva narina köyhyydestä on?

Toki on köyhiä mutta oletko esimerkiksi sinä yrittänyt kouluttautua, jotta saisit parempaa työtä?

Oletko yleensäkään töissä? Ja jos asut jossain korvessa, niin muuta alueelle, missä on helpompi hakea töitä.

Ei tukien varassa eläminen ole normaali olotila.

Minä olen kouluttautunut, en ole köyhä ja työskentelen haaveammatissani ja asun helsingissä omistusasunnossa. Minulla on kaikki ihan hyvin, mutta silti vastustan hallituksen leikkauspäätöksiä, jotka kohdistuvat köyhiin ja pienituloisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä siihen saadaan vaadittu yksityinen rahoitus? Harva haluaa tehdä investoinnin, jossa sijoittamalla 1000 e voi saada 400 e takaisin. Lisäksi nykyinen noin 5 mrd kustannusarvio on tuplaantumassa, mistä löytyy 5 mrd lisää rahaa, jotta saadaan rata, joka on kulkukelpoinen yhden talven routimisen jälkeen.

Tunnin junasta on muuten tulossa 2 tunnin juna, nopeus tulee olemaan alhaisempi kuin nykyradalla.

Rannetta heilauttamallahan se raha tulee. Rasismintorjuntaankin tuli tosta vaan 1,5 miljoonaa.

Tosin, piruja seinille maalaamatta, en nyt sanoisi, että taaskaan hallituksen ministerin tausta yllättää...

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vapaa_Pohjola

Vapaa Pohjola on Pohjoismaiden neuvostossa toimiva itsenäisiä kansallisvaltioita kannattava puolueryhmä. Vapaan Pohjolan ryhmään kuuluu kolme puoluetta: perussuomalaiset Suomesta, ruotsidemokraatit Ruotsista ja Tanskan kansanpuolue Tanskasta. Ruotsidemokraatit hyväksyttiin ryhmään perussuomalaisten hajottua ja Jussi Halla-ahon noustua perussuomalaisten puheenjohtajaksi.[1] Ryhmä kannattaa vapautta, demokratiaa ja ajatusta itsenäisistä kansallisvaltioista.[2] Ryhmän puheenjohtajana toimii ruotsalainen Aron Emilsson ja varapuheenjohtajana on suomalainen Lulu Ranne.

Vierailija
44/44 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on näköjään köyhiltä pois. Voi itkun itku. Itsekin sitä mieltä, että verovarat voisi paremminkin käyttää, mutta tympii joka asiasta lukea kuinka köyhältä viedään leipä suusta ja nyt siis jo ratahankekin vie köyhän leivän köyhän suusta

Alan vähitellen tämän rutinan keskellä kannattaa tätäkin hanketta ihan periaatteen vuoksi

No olisko nyt kuitenkin kyse siitä, että samaan aikaan kun taloustilanne "pakottaa" leikkaamaan köyhiltä ja hankaloittamaan työllistymistä, on kuitenkin varaa laittaa varaa turhiin hankkeisiin ja hyvätuloisten veronkevennyksiin? Jos on pakko säästää niin ok, mutta miksi ei ole pakko säästää kuin niiltä, joilla jo ennestään on vähiten?

Ja miten hankaloittaa työllistymistä (kysyt kuitenkin): esim. minä olen töissä, tienaan vähän alle mediaanin. Asumiskulut ovat nousseet kymmeniä prosentteja korkokriisin takia, joten saan asumistukea ja selviän kahden lapsen yh:na joten kuten. Ilman asumistukea palkka ei riitä elämiseen mitenkään, kun perheessä on vain yksi tienaaja. Vuoden vaihteen jälkeen as.tuki lakkautetaan, ja minun on pakko muuttaa pois pk-seudulta ja samalla tietysti irtisanoutua työstäni. Koulutuksellani töiden saaminen muualta on hyvin epävarmaa. Olisin voinut uudelleenkouluttautua esim. vakaopeksi, mutta en voi, koska aikuisopintotuki lakkautetaan. Lopputulos: asun maalla ja saan työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea. Mielestäni nykytilanne, jossa käyn töissä ja saan pientä asumistukea oli kuitenkin parempi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme