Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ASO-numeron onnistuitte saamaan?

Vierailija
01.09.2023 |

Mielestäni melko tasan 9.00 linkkiä painoin. Numeroksi tuli 441X (eli jätin tästä viimeisen numeron salaiseksi, koska folio)

Kommentit (468)

Vierailija
121/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi satun olemaan flunssassa poissa töistä, joten pystyin hakeen numeron. Mutta epäreilua tosiaan tämä, että haku arkena klo 9.

Mitenkähän suuri osuus numeron hakeneista meinaa hakea asuntoakin? Toki numeron maksullisuus karsinee joitain huvikseen hakijoita pois.

Itse haaveilen yksiöstä hasolla Helsingissä. Järjestysnumerolla noin 3200 jäänee haaveeksi.

Vierailija
122/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon saaminen voi olla tuuripeliäkin. 

Kaveri haki eräästä uudesta talosta seitsemännen kerroksen kolmiota, mutta ei saanut sitä, sillä numero oli liian iso. 

Sillä numerolla olisi saanut viidennen kerroksen asunnon, jos olisi vaan hakenut sitä. 

Meillä tais käydä just noin kun haettiin yhteen Kalasataman kämppään. Kaikki varmaan haki ylimpiin kerroksiin. Oltiinpas tyhmiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu on edelleen jumissa, olen jonottanut pitkään eikä jono etene.

Vierailija
124/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi satun olemaan flunssassa poissa töistä, joten pystyin hakeen numeron. Mutta epäreilua tosiaan tämä, että haku arkena klo 9.

Mitenkähän suuri osuus numeron hakeneista meinaa hakea asuntoakin? Toki numeron maksullisuus karsinee joitain huvikseen hakijoita pois.

Itse haaveilen yksiöstä hasolla Helsingissä. Järjestysnumerolla noin 3200 jäänee haaveeksi.

Jos haet asuntoa ihan oikeasti, niin voit saada tuolla numerolla sen nopeastikin. 

Järjestysnumero 3200 ei tarkoita että edelläsi olisi 3199 henkilöä. Luulen ettei kaikkia numeroita ole edes jaettu. 

Vierailija
125/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko numero nyt maksoi?

Vierailija
126/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haet asuntoa ihan oikeasti, niin voit saada tuolla numerolla sen nopeastikin. 

Järjestysnumero 3200 ei tarkoita että edelläsi olisi 3199 henkilöä. Luulen ettei kaikkia numeroita ole edes jaettu. 

Ja aika moni meistä numeron nyt saaneista ei hae yksiötä eikä hae hasolta.

Vierailija
127/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi hakija kertoo maksun menneen tililtä, mutta järjestelmä ei ole antanut numeroa. Ei tainnut mennä jako ihan putkeen.

Vierailija
128/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ollut suunnitelmissa että koko asosta pitäisi luopua.  

Vierailija
129/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 20. Olin heti klo 9 jonossa. Sivu kaatui monta kertaa ja päivitin siitä uudestaan ja uudestaan. Lopulta pääsin sisään. Ihme tuuri kävi!

Vierailija
130/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat johtuu  maksamisen ongelmista ja verkkopankeista. Taitaa olla paljon maksamattomia hakemuksia joilla ei ole vielä oikeaa vahvistettua järjestysnumeroa. Se parantaa aamupäivällä numeron saaneiden mahdollisuuksia. 

"TILANNE 1.9. klo 10.40.: Palvelu on tilapäisesti pysäytetty ja kaikki palveluun tulijat ohjataan jonoon, sillä järjestysnumeron maksamisessa on ongelmia. Pyrimme korjaamaan ongelman mahdollisimman pian.  Puhelinpalvelumme on pahoin ruuhkautunut. ARA palauttaa ylimääräiset veloitukset. Pahoittelemme tilannetta"

Vierailija
131/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useampi hakija kertoo maksun menneen tililtä, mutta järjestelmä ei ole antanut numeroa. Ei tainnut mennä jako ihan putkeen.

Rahat saa toki takaisin kun pyytää. Mutta pientä numeroa ei enää saa.

Vierailija
132/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, nytkö ne on menneet muuttamaan systeemiä!

Minulla on vanha numero vuodelta 1999 voimassa. Eiköhän sillä pääsisi aika hyvälle paikalle jonossa.

Vierailija
133/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aika moni meistä numeron nyt saaneista ei hae yksiötä eikä hae hasolta.

yks sama, ei oo omistusasunto

Vierailija
134/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun pk-seudulla asossa. Meidän talosta vapautuu asuntoja aina välillä eikä niihin aina saada heti uutta asukasta. Eli hakijoita ei ole mitenkään jonoksi asti vaikka on kiva talo rauhallisella ja hyvällä alueella. Varsinainen aso-maksu vain on yli 50 000 niin se varmaan karsii hakijoita. Mutta tähän siis isoilla numeroillakin pääsee helposti, koska tulijoita ei ole jonoksi asti.

Aso-maksut on nyt niin kovia, ettei näillä koroilla kannata ostaa sellaista riskiä. 60000 euron laina maksaa 15 vuoden maksuajalla ja näillä koroilla yli 500 euroa kuukaudessa. Siihen  päälle asunnon vuokra, vaikkapa noin 1200 euroa ja vesimaksut 25 euroa henkilö.  Se tekee yli 1700 euroa kuukaudessa.  

Jep. Raha on nyt kallista. 

Sain numeron aamulla klo 9.15. Tähtäimesssä muutto Helsingin kantakaupungista Vantaalle.  Sieltä saisi samankokoisen kämpän 600 euroa halvemmalla

Vierailija
135/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, nytkö ne on menneet muuttamaan systeemiä!

Minulla on vanha numero vuodelta 1999 voimassa. Eiköhän sillä pääsisi aika hyvälle paikalle jonossa.

Vanha numero on voimassa vuoden loppuun, kannattaa nyt käyttää se sitten

Vierailija
136/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, mikä ihmeen ASO numerojonotus nyt on päällä, onko tullut joku uudistus jota en ole huomannut? Mulla on muutama vuosi sitten haettuna ASO numerot kahdelle paikkakunnalle, onko nämä nyt rauenneet?

Loppujen lopuksi näyttää olevan ihan kusetusta koko ASO -järjestelmä, on maksettava ainakin tuhansia - kymppitonneja asunnosta, mutta vastike on kalliimpi kuin vuokrat ja ellei jopa kalliimpi kuin oikeiden omistusasuntojen yhtiövastike. Kaikkein kalleimmat eli huonoimmat ominaisuudet kerätty yhteen järjestelmään.

Vierailija
137/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kunnalta saatu numero vielä vuoden loppuun voimassa niin voiko hakea ollenkaan uutta numeroa? Toihan on voimassa vain kalsi vuotta, jos ei nyt pariin vuoteen ole tarvetta asunnolle, niin kannattaisikohan hakee numero vasta myöhemmin, kun nyt haetut vanhenee, miten vois taktikoida?

Jos ei ole tarvetta asunnolle, ei ole tarvetta numerollekaan. 

Aattelin hakea varalle, eihän sitä koskaan tiedä, taidan hakee vasta, kun edellinen vuoden vaihteessa vanhenee, silloin se on voimassa vielä silloinkin, kun nää syyskuussa haetut on vanhentuneet?

Tämä on ehdottomasti päivän paras.

Mitähän hauskaa tässä? Joka tapauksessa kaikkien numerot vanhenee kahdessa vuodessa ja joutuu hakeen taas uuden, nyt jos tarvittais käyttäisin tän meidän vanhan numeron tietenkin

Vierailija
138/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, mikä ihmeen ASO numerojonotus nyt on päällä, onko tullut joku uudistus jota en ole huomannut? Mulla on muutama vuosi sitten haettuna ASO numerot kahdelle paikkakunnalle, onko nämä nyt rauenneet?

Loppujen lopuksi näyttää olevan ihan kusetusta koko ASO -järjestelmä, on maksettava ainakin tuhansia - kymppitonneja asunnosta, mutta vastike on kalliimpi kuin vuokrat ja ellei jopa kalliimpi kuin oikeiden omistusasuntojen yhtiövastike. Kaikkein kalleimmat eli huonoimmat ominaisuudet kerätty yhteen järjestelmään.

Vanhat numerot ovat vielä voimassa vuoden loppuun asti

Vierailija
139/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri 9000 paikkeilla olevan numeron. Helsingistä haen.

Vierailija
140/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitäkö kiinnostaa vain se numero eikä yhtään se että hallitus aikoo lopettaa ASO rakentamisen, eli uusia taloja ei tule enää? Siitä vain alapeukuttamaan faktaa, pököt.

Ensinnäkään ei voi vielä tietää tuleeko tuo toteutumaan. Ja toiseksi taloja on jo valmiina paljon. Eli joka tapauksessa numerolla voi saada asunnon vaikkei uusia kohteita enää rakennettaisi. Miksi etukäteen murehtia ja jättää hakematta numeroa?