Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ASO-numeron onnistuitte saamaan?

Vierailija
01.09.2023 |

Mielestäni melko tasan 9.00 linkkiä painoin. Numeroksi tuli 441X (eli jätin tästä viimeisen numeron salaiseksi, koska folio)

Kommentit (468)

Vierailija
41/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

11xx

Vierailija
42/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskusta-alueiden asoihin tarvii pienen numeron, mutta ei jonnekin Vuosaareen tai Vantaalle.

Kyllä, mutta mikä on nyt se pieni numero? Kun on koko maan laajuinen tuo numerosysteemi. Pitäisi tietää paljon Helsingissä on haettu numeroita ja miten ne sijoittuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä on se lotto tyttö?

Vierailija
44/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

45XX

Mielestäni ihan ok. Täytyy ottaa huomioon, että valtakunnallinen numero käytössä. Eihän kaikki hae sitä samaa kämppää mihin itse haluaa.. 😅

Me muutettiin tänä vuonna Asoon ja numeron sain 2kk aiemmin. Hakijoita oli tähän asuntoon, mutta tuli sitten meille. Aina ei ihmisillä ole heti valmiuksia muuttaa ym. Uskon, että jos jokin on sinulle tarkoitettu niin silloin sen myös saa.

Vierailija
45/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pääseekö joku maksamaan? Mulla jumittaa Mobilepayssa. Rahat meni mutta systeemi ilmoittaa erroria.

Vierailija
46/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella olisi pystynyt roikkumaan jonossa näköjään jo eilisestä, mutta menin, hölmö, sulkemaan väärän välilehden, kun oli kaksi auki vahingossa. Jos olisi ollut eilisestä vaikka kolmella välilehdellä auki sama jonotus ja yksi olisi kaatunut nettipankin kaatuessa, olidi voinut jatkaa kahdella muulla.

Ihan ahterista koko systeemi. Suosi niitä, ketkä ovat käyttäneet "lippupalveluista tuttua systeemiä", kuten ohjeissa mainostettiin. Ikinä en ole sellaisissa jonottanut, niin en osannut varautua.

Mistähän tässä puhutaan. Toi linkki aukesi tänään klo 9.00. Ei ainakaan omilla konsteilla pystynyt yhtään ennen kirjautumaan. Onko tämä trollausta vai mitä?

Vierailija
47/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sainpas perkele alle tonnin numeron. Helsingistä siis olen. Kun vuosi vaihtuu ja vanhojen numeroiden hilloaminen loppuu, minä nappaan viimeinkin sen herkullisen asunnon hyvältä paikalta jota olen odottanut yli 10 vuotta.

Millä alueella joutuu odottamaan yli 10 vuotta?

Helsinki kantakaupunki. Numero ei riittänyt niihin mitä hain. Osahan oli hakenut numeronsa jo 90-luvulla ja hillonnut niitä, joilla sitten meni jonon kärkeen. 

Hyvä että systeemi muuttui. Nuorillakin on mahdollisuuksia.

Vierailija
48/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sainpas perkele alle tonnin numeron. Helsingistä siis olen. Kun vuosi vaihtuu ja vanhojen numeroiden hilloaminen loppuu, minä nappaan viimeinkin sen herkullisen asunnon hyvältä paikalta jota olen odottanut yli 10 vuotta.

Jos on riittävän ronkeli niin pk-seudulla ainakin. Niitä vanhoja numeroita on paljon näillä 55v+ joita ei varallisuusrajat koske. Esim joihinkin noihin taannoisiin uusiin Jätkäsaaren asoihin ei päässyt kuin 90-luvulla  otetuilla numeroilla sisään.

Vierailija
49/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haettiin pari vuotta sitten asoa ja oltiin sijalla 10 erään asunnon kohdalla. Oltaisiin se saatu lopulta, mutta ei haluttukaan.

Vierailija
50/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko teille sähköpostiin joku varmistus?

Vierailija
51/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on riittävän ronkeli niin pk-seudulla ainakin. Niitä vanhoja numeroita on paljon näillä 55v+ joita ei varallisuusrajat koske. Esim joihinkin noihin taannoisiin uusiin Jätkäsaaren asoihin ei päässyt kuin 90-luvulla  otetuilla numeroilla sisään.

Nyt taisi jonottaa aktiiviset digitaitoiset nuoret heti klo 9.

55 plus ikäkäiset ei monikaan varmaan ollut ihan hereillä tässä uudessa haussa.

Vierailija
52/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, puhelimeen ainoastaan

Vierailija
53/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, 8xxx. No, onneksi asutaan jo asokämpässä, uudesta on näköjään turha haaveilla ihan heti.

Vierailija
54/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

17XX ja Hki 1. vaihtoehtona

Vierailija
55/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta tekstarilla tuli.

Vierailija
56/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

21xx. Tähtäimessä vain yksi ainoa asunto, mikä on valmistumisestaan asti ollut täynnä. Ihan p systeemi oli taas, epäoikeudenmukainen todistettavasti. Olin valmiina klo 09.00 tasan. Pääsin heti jonoon, mutta systeemi kaatui. Pääsin puhelimella uudestaan jonoon takaisin, antoi jonotusajaksi ensi 23min, sitten vaihtui yli tuntiin, mistä taas takaisin 29min, ei mitään logiikkaa tässäkään. Sen jälkeen yritin toisella laitteella ja pääsin taas jonoon. Kas, jonotusaika oli siinä vain 19 min mikä muuttui nopeasti 5 minuutuksi. Eli myöhemmim jonoon päässeellä laitteella pystyin tekemään hakemuksen aiemmin, ei mitään järkeä. No, nyt on jonotusnumero kuitenkin olemassa, tuskin koskaan tuohon yhteen ainoaan haluamaani asuntoon kuitenkaan pääsen.

Vierailija
57/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella olisi pystynyt roikkumaan jonossa näköjään jo eilisestä, mutta menin, hölmö, sulkemaan väärän välilehden, kun oli kaksi auki vahingossa. Jos olisi ollut eilisestä vaikka kolmella välilehdellä auki sama jonotus ja yksi olisi kaatunut nettipankin kaatuessa, olidi voinut jatkaa kahdella muulla.

Ihan ahterista koko systeemi. Suosi niitä, ketkä ovat käyttäneet "lippupalveluista tuttua systeemiä", kuten ohjeissa mainostettiin. Ikinä en ole sellaisissa jonottanut, niin en osannut varautua.

Mistähän tässä puhutaan. Toi linkki aukesi tänään klo 9.00. Ei ainakaan omilla konsteilla pystynyt yhtään ennen kirjautumaan. Onko tämä trollausta vai mitä?

Linkistä pääsi kyllä jonotussivulle jo aiemmin, itsekin avasin sen jo ennen kuin lähdin koiran kanssa aamulla lenkille. Ei siitä kyllä mitään hyötyä ollut, vaan sitten kun jonotus aukesi tasan 9 niin se jollain logiikalla arpoi sitten automaattisesti jonoon mukaan. Numeroksi minulle tuli 4000 rapiat ja tiedän että osa tasan 9 sivulle klikanneista sai paremmat numerot.

Vierailija
58/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain numeron 257x. Klikkasin kirjaudu painiketta tasan klo 9, jonka jälkeen jonotusaika näytti kahta ja kolme munuuttia. Tunnistautumaan pääsin 9:10. Sen jälkeen odottelin 20 min tuijotellen sivua, jossa kuva kerrostaloista ja yksi painike josta en uskaltanut painaa, koska en tiennyt mitä siitä tapahtuu. Puolelta sitten klikkasin ja hakemus avautui. Painike oli siis pieni neliö jossa nuoli.

Kiinnostaisi avautuiko muilla tunnistautumisen jälkeen hakemus heti? Vähän jäi surkea fiilis koko hommasta.

Vierailija
59/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt taisi jonottaa aktiiviset digitaitoiset nuoret heti klo 9.

55 plus ikäkäiset ei monikaan varmaan ollut ihan hereillä tässä uudessa haussa.

Joskus näinkin päin. Johan tässä on 30 vuotta katseltu kun kääkät vie kämpät nenän edestä.

Vierailija
60/468 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain maksusta. Numeron sai tekstarina, kun painoi nappia hakemuksen mentyä.