Minkä ASO-numeron onnistuitte saamaan?
Mielestäni melko tasan 9.00 linkkiä painoin. Numeroksi tuli 441X (eli jätin tästä viimeisen numeron salaiseksi, koska folio)
Kommentit (468)
Onko se valtakunnallinen nyt? Ei koske itseä mutta lähipiirissä opiskelijakämpästä pian loppuu oikeus ja hän sanoi että aso on vaihtoehto.
Osaako joku sanoa, mikä nopeutti jonottamista? Tehokkaampi nettiyhteys?
Jonottaminen oli surkuhupaisaa: jäljellä 13 minuuttia, jäljellä 34 minuuttia jne.
Aloitin yhdeksältä, kuten moni muukin.
Yli 6000, koomista.
Millähän perusteella jonopaikka ratkesi?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää statistiikkaa että miten nuo numerot jakaantuu alueellisesti. Minulle on se ja sama mitkä numerot on muualla kuin Helsingissä kun ei ne oululaiset ja kuopiolaiset tänne ole tulossa.
Ensimmäisenä Helsinki, yli 61xx.
t. Jyväskylä
Vierailija kirjoitti:
Onko se valtakunnallinen nyt? Ei koske itseä mutta lähipiirissä opiskelijakämpästä pian loppuu oikeus ja hän sanoi että aso on vaihtoehto.
On valtakunnallinen. Eli koko maan numerot samassa. Tämän takia en tiedä onko oma numero iso vai pieni kun eihän sitä tiedä vaikka lappilaiset olisi saaneet ekat kolmeen tonniin saakka. Niin että sillähän ei ole väliä jos etelässä asuu.
Kolmen tonnin paikkeilla oma numero. Pääsin samantien jonosta eteenpäin klo 9.00323, mutta verkkopankkiin kirjautuessa heitti pihalle ja jouduin nöyränä jonon perälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää statistiikkaa että miten nuo numerot jakaantuu alueellisesti. Minulle on se ja sama mitkä numerot on muualla kuin Helsingissä kun ei ne oululaiset ja kuopiolaiset tänne ole tulossa.
t. Jyväskylä
Tervetuloa. Itsellä 45xx. Helsinki.
Helsingin keskusta-alueiden asoihin tarvii pienen numeron, mutta ei jonnekin Vuosaareen tai Vantaalle.
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella jonopaikka ratkesi?
Varmaan sillä että oliko rasitusta linjoilla. Veikkaan että helsinkiläisillä eniten ongelmia kuormituksen takia, muualla voinut olla vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin klo 9:03 yrittämisen. Luku on noin 6500 paikkeilla.
Kai tajuat että saat jonottaa 12 vuotta?
Tuskinpa vain. Nämä uudet numerot vanhenee kahdessa vuodessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin klo 9:03 yrittämisen. Luku on noin 6500 paikkeilla.
Kai tajuat että saat jonottaa 12 vuotta?
Kai tajuat, että nämä uudet numerot on voimassa vain 2 vuotta? Sitten pitää hakea uusi.
Tekö haluatte jonottaa vanhoihin kämppiin?
Sainpas perkele alle tonnin numeron. Helsingistä siis olen. Kun vuosi vaihtuu ja vanhojen numeroiden hilloaminen loppuu, minä nappaan viimeinkin sen herkullisen asunnon hyvältä paikalta jota olen odottanut yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Sainpas perkele alle tonnin numeron. Helsingistä siis olen. Kun vuosi vaihtuu ja vanhojen numeroiden hilloaminen loppuu, minä nappaan viimeinkin sen herkullisen asunnon hyvältä paikalta jota olen odottanut yli 10 vuotta.
Millä alueella joutuu odottamaan yli 10 vuotta?
Puhelimella olisi pystynyt roikkumaan jonossa näköjään jo eilisestä, mutta menin, hölmö, sulkemaan väärän välilehden, kun oli kaksi auki vahingossa. Jos olisi ollut eilisestä vaikka kolmella välilehdellä auki sama jonotus ja yksi olisi kaatunut nettipankin kaatuessa, olidi voinut jatkaa kahdella muulla.
Ihan ahterista koko systeemi. Suosi niitä, ketkä ovat käyttäneet "lippupalveluista tuttua systeemiä", kuten ohjeissa mainostettiin. Ikinä en ole sellaisissa jonottanut, niin en osannut varautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Jyväskylä
Kyllä tuo oli ihan tuuripeliä kuka sai ja minkä numeron. Itse olin sivustolla jo klo 8.
Kun sivusto aukesi mulle infosi että jonotusaika alle 1 min. Sitten levisi koko homma.
Välillä jonotusaika vartti, sitten pomppasi puoleen tuntiin jne. Täysi vitsi koko systeemi. Oli kyllä ihan arvattavissa että reisille menee atk.
Täys kusetus koko homma ja järjetön systeemi muutoinkin. Näillä numeroilla ei tee yhtään mitään jos kohteen haku alkaa syyskuussa 2025
Helsingissä vähemmän halutuissa asumisoikeusvastike luokkaa 60% markkinavuokrasta. Halutuimmilla suht lähellä markkinavuokraa jo nykyisin, riippuu yhteisöstäkin. Miten lienee muualla maassa. Noita vähemmän haluttuja on käsittääkseni vapaana, sen ottaa minkä tahansa numeron ja sen voi ainakin ennen muutosta hakea myös se aso-yhteisö puolestasi.