Karita Tykän aviomiehen tuskainen päivitys facebookissa
IS Karita Tykän aviomiehen sometilille ilmestyi yllättävä päivitys: ero? https://www.is.fi/viihde/art-2000009824968.html
Kommentit (5330)
Nyt juttu! Voi Karita minkä teit https://www.seiska.fi/kotimaa/petri-tykka-seiskalle-avioliitto-karitan-…
N1979 kirjoitti:
Ymmärrän miehen vihan, halveksunnan ja pettymyksen tunteet. Olen kokenut pettämisen ja henkinen tuska oli täysin sietämätön. Mielestäni päätös lähteä levittämään tietoa puolison pettämisestä tällaisella tavalla on silti täysin harkitsematon. Kysehän ei ole pelkästään siitä tiedosta, että parisuhde on päättynyt pettämisen vuoksi, vaan hän tuo julkisuuteen vihjauksia intiimeistä asioista ja todella halveksuvasti yrittää teilata puolison. Parisuhteen rajojen rikkomista ei kosteta julkisella häpäisylla vaan silloin erotaan.
Aikuinen ihminen ehkä kestää somehäpäisyn, mutta lapsen/lasten puolesta tuntuu pahalta, että kostonhimo on voittanut lapsen oikeuden yksityiseen ja turvalliseen perhe-elämään. Oma vanhempi on kuitenkin lapselle yleensä se kaikista rakkain ja tärkein, ja voi olla paitsi hämmentävää myös pelottavaa, jos esimerkiksi isä lähtee julkisesti häpäisemään äitiä.
Minulla facebook-julkaisun lukeminen toi mieleen vanhat muistot omien vanhempieni erosta. Vanhempieni parisuhteessa ei ollut pettämistä, mutta katkeroituneena erosta isäni laittoi facebookissa julkiseksi vastaavanlaisen julkaisun, jossa esitti todella inhottavia väitteitä äidistäni, kirjoitti halveksien juttuja heidän seksielämästään ym. kamalaa. Minulle näiden juttujen lukeminen omasta kaikista rakkaimmasta äidistä oli traumatisoivaa, kuten oli sekin, että isäni oli ylipäätään halunnut häpäistä äitini täysin.
Suurimmankin inhimillisen tuskan hetkellä vanhemman pitäisi pystyä tajuamaan, että pettävä puoliso on lapsen toinen vanhempi, eikä oman vihan voi antaa sokaista niin, että perheen hajotessa aiheuttaa lapselleen vain enemmän hämmennystä ja hätää.
Aivan käsittämätöntä että tätäkin joku peukuttaa alas. Jaat oman kokemuksesi vastaavasta tilanteesta, johon jouduit täysin ilman omaa syytäsi, ja jo kahden henkilön mielestä kirjoituksesi oli huono, koska se ei vastaa heidän ennakkokäsitystään itselleen täysin vieraasta tilanteesta. Huhhuh. olen todella pahoillani puolestasi, ikä ja aika antaa perspektiiviä ja korjaa paljon särkynyttä, mutta jokaisella on vain yksi lapsuus, jonka jokainen vuosi on pidempi kuin aikuisen 10. Koittakaa hyvät ihmiset muistaa antaa lapsillenne oikeus lapsuuteen kaikin keinoin joihin itse pystytte vaikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Petri tekee Karitalle helpoksi kääntää tämä omaksi edukseen. Ei tarvi kuin olla hiljaa kun Petri avautuu miten on ajanut lapsensa omasta kodistaan muutenkin vaikealla hetkellä jne.
Mitä sä oikein hourit?
Mitä tekemistä lapsella on asian kanssa?
Karita on syypää niihin vaikeuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kata Kärkkäinen, Playboy , muuta en muista kyseisestä naisesta. Hämärä menneisyys.
Kata Kärkkäinen (nykyään Katariina Souri) on ihan eri tyyppi kuin Karita Tykkä (omaa sukua Tuomela).
TUOMOLA.
TUO MELA!
Olkoonkin vaikka kuinka loukattu, niin kyllä tuo puolison avautuminen antaa kuvan psyykkisesti epätasapainoisesta ihmisestä. Toivottavasti joku katsoo vähän perään ja pääsee tarvittaessa avun piiriin.
Kiekkovaimojen tilanne on erilainen: heidät viedään yleensä hyvin nuorina toiselle puolelle maapalloa ja riepotellaan jopa maanosasta toiseen. Kotiäitiys on lähes välttämätöntä eikä omaa uraa tai omaisuutta ole ehtinyt karttua.
Koivujen avioehto ja varsinkin sen tulkinta ovat kiekkoilijaliiton ehdoksi harvinaisen tylyjä. Ajatus näyttää olevan äidin erottaminen lapsista, mikä on kaikista avioeromenettelyistä halpamaisin ; varsinkin kun pettäjä ja eron aiheuttaja on mies
Ideana on äidin taloudellisen tilanteen varjolla siirtää lapset pysyvästi isän ja uuden kumppanin talouteen. Tämä on nyt yleistynyt menettely niiden suurituloisten miesten keskuudessa, joilta puuttuvat kaikki moraaliset pidäkkeet kun rahasta on kyse.
Tässä Kykkä-tapauksessa ei ole mitään kiekkoavioliittoon verrattavaa.
Petri ei nyt kyllä ajattele lastaan yhtään
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko että missään autossa hommailisi karitan kaltainen nainen.
Tää on taas tätä jengin olematonta sisälukutaitoa. Oli luvannut jättää osteopaatin mutta lähtikin kaupungille asioille, mies seurasi ja yllätti parin autosta. Lue: ei ollutkaan jättänyt rakastajaansa vaan tapailivat edelleen.
Mutkat kun vettä suoraksi sen enempää ajattelematta se muuttuukin niin että siellä on pantu Ratakadulla autossa keskellä vilkasta torstai-iltapäivää. Että haloo 🤦
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tunnemyrskyn tuossa tilanteessa, mutta julkinen oksentaminen ei kyllä ole hyvä tapa hoitaa näitä asioita, se tekee hallaa itselle, toiselle osapuolelle, varsinkin lapselle ja myös uskottavuudelle jatkossa koskien busineksia.
Busines ei haittaa. Jos elin vie, on vain oikein että kauppa ei käy. Lortsoilu ei sovi ihmiselle, joka yrittää vakavissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olisi Petri ajatellut tätä postausta tehdessään omaa lastaan. Ei ole helppoa teinille lähteä aamulla kouluun, kun iltapäivälehdet hehkuvat punaisena vanhempien aviokriisistä.
Lopeta toi sonnan jauhaminen.
Karita tässä on se syypää. On se nyt helkutti ihmeellistä että tässä pitäisi vielä suojella Karia kaltaista hirviötä.
Sen oman lapsenkin pitää tietää miten paha ihminen hänen äitinsä on. Muoden ihmisten pitää tietää miten paha ihminen Karita on, jotta ne tietävät minkälaisen ihmisen kanssa he ovat tekemisissä.
About kolmasosa ihmisistä on pettänyt jossain suhteessaan elämänsä varrella jollen väärin muista. Pettäminen on väärin mutta tuskin se ihmisestä sysipahaa tekee. Ja omasta kokemuksesta tiedän että vaikka ymmärsin teininä että äiti ei ole monilta osin jees, tuntui silti äärimmäisen pahalta kun isä haukkui äitiä mulle. Se EI lähentänyt mua isään vaan äitiin.
Sama homma. Isä ei ollut täydellinen ja kävi myös vieraissa kunnes erosivat, mutta en sietänyt siltikään että äiti haukkuu isää. Pitäkööt minut erillään sotkuistaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko että missään autossa hommailisi karitan kaltainen nainen.
Missä siis hommailee Karitan kaltainen nainen, joka kirjoittaa kauniisti someen hääpäivänä aviomiehestään vaikka samaan aikaan pettäminen tätä? Auto kuulostaa juuri sopivalta paikalta hommailuun Karitan kaltaiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olisi Petri ajatellut tätä postausta tehdessään omaa lastaan. Ei ole helppoa teinille lähteä aamulla kouluun, kun iltapäivälehdet hehkuvat punaisena vanhempien aviokriisistä.
Karita tässä on se syypää. On se nyt helkutti ihmeellistä että tässä pitäisi vielä suojella Karia kaltaista hirviötä.
Sen oman lapsenkin pitää tietää miten paha ihminen hänen äitinsä on. Muoden ihmisten pitää tietää miten paha ihminen Karita on, jotta ne tietävät minkälaisen ihmisen kanssa he ovat tekemisissä.
About kolmasosa ihmisistä on pettänyt jossain suhteessaan elämänsä varrella jollen väärin muista. Pettäminen on väärin mutta tuskin se ihmisestä sysipahaa tekee. Ja omasta kokemuksesta tiedän että vaikka ymmärsin teininä että äiti ei ole monilta osin jees, tuntui silti äärimmäisen pahalta kun isä haukkui äitiä mulle. Se EI lähentänyt mua isään vaan äitiin.
Sama homma. Isä ei ollut täydellinen ja kävi myös vieraissa kunnes erosivat, mutta en sietänyt siltikään että äiti haukkuu isää. Pitäkööt minut erillään sotkuistaan.
Ja hyvä isä ollut silti minulle aina.
Oliko joku joogaukko? Vähän availleet juurichakroja yhdessä että kundaliinienergiat lähtee virtaamaan. Ollut varmaan joku tukos juurichakrassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huolestuttaa eniten miten Karita voi säilyttää elämäntyylinsä jos ei saa erossa rahaa. Ihan itkettää jos joutuu johonkin lähiöön asumaan. Miten Teemullekin käy jos asiakkaat loppuvat ja se Porsche menee myyntiin!
Ihan kauheaa. Soitan palvelevaan puhelimeen. Yrittäjää jaksaa!
Karita tienaa yli 100t vuoteen joten eiköhän pärjää.
Mistä tää tieto on?
Finderin mukaan Petrin firmoista kaksi on tuottanut tappiota. Kokonaisuus kuitenkin ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vielä onko tuon miehen toiminta oikein, että julkisuudessa tuo kaiken esiin. Siinä on hänen lapsensa mukana myös. Nyt kaikki tietävät lapsen äidin touhusta ja voi poikakin kärsiä siitä. Kiusataan vähemmästäkin. Jos ei olisi lasta tai tämä olisi aikuinen niin tilanne olisi vähän eri. Nyt poika on hyvin herkässä iässä ja nuoruus alkamassa. Tietenkään en puolustele äitiä, mutta onko oikein tavallaan nolata koko perhe tuossa kaikessa. Poikakin tulee varmaan kärsimään tuosta kaikesta.
Säälin myös tätä poikaa. Saa varmasti kaiken niskaansa koulussa. Poikaparka. En puolustele Karitaakaan mutta Petrin harkintakyky petti nyt täysin ja katuu varmasti ulostuloaan asiasta myöhemmin.
Joskus kannattaa nuolla haavat yksin eikä vetää muita mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun jää rysän päältä kiinni, niin julkinen häpäisy on kova pala petetylle. Ymmärrän vuodatuksen, joskin kyllä tekstistä näkee rivien välistä, että parilla on ollut aika vaikeaa. Rumaa jälkeä kyllä.
Ai että ymmärrät!?!? Jos olisi vain 2x aikuista kyseessä, mutta heillä on lapsi. Mieti nyt, mitä tuo lapsi joutuu tuossa kokemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hyvä isä ollut silti minulle aina.
Vieraissa pilluissa juossut äijä hyvä iskä? 😂
Miksi Karita löi toimittajalle luurin korvaan? Eikö se jo osoita, että Petrin kertomus on totta?
https://open.spotify.com/show/4f7YYxVIhSgg4kxo8Z3mb9
Rakkaudella Karita podcastissa Karita kertoo hänen ja Petrin rakkaustarinasta. Julkaistu tänä keväänä.
Ei Karitaa pidä suojella, vaan lasta. Oma lapsi tuntee kyllä äitinsä ilman isänsä katkeria tilityksiä. Ihan sama kenessä vika, lapsi kärsii tällaisesta , varsinkin teini