Aamulla hammaslääkäri ja hirveä häpeä
Hammasväleissä on värjäytymiä. Ei taida lähteä mitenkään pois aamuun mennessä. Pesen paniikissa hampaita.
Kommentit (8)
Myöhäistä. Jätä rauhaan niin ei tule vielä vuotavat ikenetkin.
Älä stressaa. On se taatusti monin verroin pahempaakin nähnyt.
Mä kävin just hammashygienistillä hammasvälit puhdistuttamassa, kun marraskuussa tehdään mun suuhun vähän esteettistä remppaa. Hammaslääkärit ei tee mitään puhdistusjuttuja, korjaavat ainoastaan vikoja.
Vierailija kirjoitti:
Käyn yleensä hammashygienistillä puhdistuttamassa hammaskiven ja värjäymät ennen hammaslääkärin tarkastusta. En usko, että niitä värjäytymiä saa kotikonstein turvallisesti pois yhdessä päivässä.
Ei niitä saa kaikkia pois eikä suuhygienistille pääse kovinkaan usein. Ja syy on se, että julkisella ei heitä kiinnosta ulkonäkö vaan terveys.
Vierailija kirjoitti:
Rohkeasti vaan. Siellä on nähty jos jonkinmoista purukalustoa.
Näinhän sitä on tavattu sanoa ja sen pitäisi olla totta. Onkin jossakin määrin mutta hammaslääkärit ja suuhygienistit ovat varsinkin nykyisin aika ilkeitä. Se ahdistaa ja pelottaa.
Mulla oli kahdeksan vuoden tauko hammaslääkäri ja suuhygienistikäynneistä, sitten iso reikä hampaassa pakotti sinne. Pelkään hammaslääkäriä ihan kauheasti, ja tärisen koko käynnin ajan kuin haavanlehti. Hävetti ihan hirveästi, mutta reikä (ja kaksi muuta) paikattiin ja hammaskivet putsattiin pois. Soodapuhdistus teki hampaista huomattavasti aiempaa vaaleammat. Suu tuntui ihan erilaiselta, nyt on motivaatiota hoitaa hampaita entistä paremmin ja käydä säännöllisesti hammaslääkärissä ja suuhygienistillä.
Kerro huomenna miten meni. Hammashäpeää täälläkin...