Voi kumpa aika menisi nopeasti. Suurkuluttaja, joka on toista iltaa ilman alkoholia.
Olokin on ihan hyvä.
Toivoisin vain, että tämä olisi joskus kaukana historiassa.
Vaikka eihän sitä tiedä, vaikka maksa vetäisi viimeisiään ja poksahtaisi, vaikka huomenna, vaikka olisinkin juomatta.
Onkohan lopettamisessa enää järkeä.
Olen juonut 10 vuotta päivittäin ja ikää 46v.
Kommentit (61)
Mietin äskettäin, että onko järkeä tupakoida vähän ja kuntoilla paljon vai olla tupakkalakossa, kun tupakkalakossa ei ole tullut kuntoiltua. Kai tässä tupakkalakossa jotain järkeä on. Alkaa kuitenkin tietynlaisen kärvistelyn jälkeen jo tuntua siltä, että alkuvaiheen kärvistely on ollut vain ja ainoastaan hyödyllistä. Eiköhän samoin käy ap:n tilassa, kunnes alkuvaiheen piina hellittää.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on elämän ilo. Jos maistuu kannattaa ottaa.
Suomessa alkoholi aiheuttaa yli 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia joka vuosi, ja joka vuosi noin 6000 ihmistä joutuu sairaseläkkeelle alkoholin aiheuttamien sairauksien johdosta. Lisäksi alkoholi tappaa Suomessa noin kuusi ihmistä päivässä.
Raskaudenaikaisen alkoholinkäytön johdosta Suomessa syntyy vuosittain yli 600 FAS-lasta, joista monet ovat vakavasti kehitysvammaisia ja vaativat loppuelämän mittaista laitoshoitoa, koska alkoholi on tuhonnut aivot peruuttamattomasti jo ennen syntymää.
Alkoholi on myös osallisena yli 80 prosentissa väkivaltaa, ja alkoholin arvioidaan olevan osallisena noin kymmenessä prosentissa maamme syöpätapauksia. Merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja. Tuhoaa myös eniten aivoja koska on voimakas solumyrkky.
Suomessa menetetään vuosittain ennenaikaisia ehkäistävissä olevia elinvuosia 3900 jokaista 100 000 asukasta kohden. Määrä vastaa vajaata sataa neljäkymmenvuotista työuraa. Menetys bruttokansantuotteelle on neljännes Suomen valtion vuosittaisesta budjetista. Kansakuntana menetämme vähän alle 13 miljardia vuodessa.
Kallista lystiä veronmaksajille.
Keskustelkaa kanssani tai tartun pulloon. Ostin kuitenkin varuille viinakaapin täyteen.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Keskustelkaa kanssani tai tartun pulloon. Ostin kuitenkin varuille viinakaapin täyteen.
T. Ap
Tuokaan en ollut minä, mutta seuraan ketjua kyllä.
Oikea ap
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Jos haluat tarttua pulloon, teet sen joka tapauksessa jonkun verukkeen kautta. Älä syyllistä muita.
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Miksi yrität esiintyä ketjun aloittajana? Aika typerää käytöstä, mutta narsisteille hyvin tyypillistä.
Sinä saat elämän takaisin. Tulispa miesystävänikin järkiinsä ja lopettaisi päivittäisen lärväämisen. En enää jaksanut siihen uskoa, joten meille tuli ero viime viikonloppuna enkä aio koskaan huolia häntä takaisin, ellei hän päätä raitistua ja todista sitä käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin äskettäin, että onko järkeä tupakoida vähän ja kuntoilla paljon vai olla tupakkalakossa, kun tupakkalakossa ei ole tullut kuntoiltua. Kai tässä tupakkalakossa jotain järkeä on. Alkaa kuitenkin tietynlaisen kärvistelyn jälkeen jo tuntua siltä, että alkuvaiheen kärvistely on ollut vain ja ainoastaan hyödyllistä. Eiköhän samoin käy ap:n tilassa, kunnes alkuvaiheen piina hellittää.
Lähde aina kävelylle kun tupakanhimo iskee. Muutenhan sä alat lihoa, kun maku- ja hajuaisti paranee ja ruoka maistuu paremmalle kuin koskaan.
Ikinä ei kannata lopettaa! Lopettajat on luumsereita! Nyt äkkiä kauppaan hakemaan kaljaa ja aamulla alkoon sitten.
Mulla on 1 siideri jäljellä. Teidän, että tässä menee taas pari vuorokautta toipuessa.
Huomenna aamulla pankkijuttuja ja tiedän, että pää on ihan tohjo.
Selviän kyllä, mutta harmittaa jo valmiiksi sairastaminen.
10 vuotta, herranjestas miten sä olet mitenkään suht selvänä? 😯
Onko edes viekkareita? Mitä määriä joit? Oletko ajatellut mitä tilalle?
Itsellä takana rajua viikonloppujuomista. Nyt kolmas viikko selvinpäin ja olen mm opetellut käsillöseisontaa ja alkanut lenkkeilemään ahkerammin. Keho on timmiytynyt jo tässä ajassa (liittyy tosin siihenkin, kun rankka ero takana ja törkeä ahdistus). Otan tuossa käsilläseisonnassa pieniä välitavoitteita ja olen itsekseen hihkunut innosta kun ensimmäisen kerran pysyi tasapaino ilman tukea. Kuulostaa pöljältö, mutta kehon kehittyminen on koukuttavaa ja siitä saa iloa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on Kuningas.
Kuningas pitää syöstä valtaistuimeltaan.
Se on mahdollista ja se on järkevää.
Vertaistuki on kova sana.
Onnea matkaan.
Samalta pohjalta lopetin kun AP. Mulla oli "verraustukena" viikon reissu yksin salolammella teltta retkellä. Ehti potemaan pahimman krapulan ja miettimään asioiden tärkeysjärjestystä.
Nyt vuosia raittiina eikä ole ollut mielitekoja Alkon tuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. ApMiksi yrität esiintyä ketjun aloittajana? Aika typerää käytöstä, mutta narsisteille hyvin tyypillistä.
Varmaan jotain alkkista vituttaa, kun itse tarttui tänäänkin pulloon.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei kannata lopettaa! Lopettajat on luumsereita! Nyt äkkiä kauppaan hakemaan kaljaa ja aamulla alkoon sitten.
Kumpa ja kumpa sekä luumserit.
Myös minä olen juonut varmaan 10 vuotta ja aika lailla joka päivä.
Esim. kesälomalla ei yhtään päivää ilman. Viikossa meni suunnilleen 2 pulloa viskiä.
Loma-ajan ulkopuolella ehkä 1 viskipullo viikossa+ pari lasia punkkua/ilta.
Töissä ihan normaalisti, enkä havainnut mitään haittoja.
Nyt 3-4 viikkoa raittiina ja odottelen sitä raittiuden iloa, energiaa ja virkeyttä; en ole
huomannut mitään eroa.
Jatkanpa kuitenkin koska ei tee tiukkaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että kaikki huolestuttaa. Nyt, kun en juo.
Pitäisiköhän juoda vähän?
Ap-En ollut minä.
Oikea ap tässä. En tosiaan halua juoda.
Arvasin että joku pilailee.😐
Tsemppiä kovasti ap:lle! Koita pärjätä ilman alkoholia .
Vierailija kirjoitti:
On järkeä.
Meillä on tuttava, joka oli juonut vuosikymmenet ja oli ihan kuolemaisillaan. Lopetti alkoholin käytön ja nyt 5 vuotta myöhemmin on elämäniloinen ja jaksava bonusukki.
Ihana tarina mutta luin 2 kertaa että on elämäiloinen ja jaksavat bussikuski 😄
Onnea. Ap.
Tuskin maksasi nyt enää poksahtaa yllättäin.
Tietysti kroonisia vaivoja on voinut tulla, mutta ainakin akuutin yllättäin iskevän vaurion riski on nyt jo kadoksissa.
Todennäköisemmin tulee jos jatkat juomista ja maksan toiminta kyky loppuu.
Tuo on siis huono peruste jatkaa.
Peli ei ole menetyttä ja terveytesi paranee ihan varmasti, oli tilanne mikä hyvänsä.
Et huomaa asiaa, mutta maksasi nauttii jo varmasti näistä alkottomista päivistä.
Älä pilaa sitä jatkamalla.