Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä on että "varakkaille" myönnetään tuettuja lomia

31.08.2023 |

Miten ihmeessä on mahdollisuutta että kohtuullisesti sijoitus varallisuutta omaavalla henkilölle myönnetään tuettu loma. Vastaavasti lehdessä sepitetään kuinka ei tarvitse olla ruokajono köyhä saadakseen moisen loman.
Me emme saaneet viisi vuotta sitten tuettua lomaa vaikka olimme pahasti loman tarpeessa. Mies toipui tuolloin vaikeasta sairaudesta ja ruuat haettiin ruokajonosta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta viestistäsi ota mitään selvää.

Vierailija
2/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta viestistäsi ota mitään selvää.

Lue Lokki lehtiä niin tiedät mistä puhutaan!

Olen mä kanssa saanut tuettuja lomia, vaikken ihan leipäjonoköyhä ole ollutkaan, olin yh ja pienet tulot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan niitä myöntää varakkaillekin, elämäntilanteen perusteella niitä myönnetään, ei tulojen.

Vierailija
4/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kalliita ovat, että itse löytää halvempia!

Vierailija
5/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään ongelmaa.

-Helena Koivu

Vierailija
6/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi rangaista siitä, että osaa hoitaa talouttaan?

Vierailija
7/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä kyseinen sijoittaja on vain ahne. Ei anna lapsilleen oikeasti ravitsevaa ruokaa, kun on pakkomielle saada rahaa säästöön. Ei näe mitään väärää toiminnassaan. Vaikka noita lomia annettaisiinkin eri elämäntilanteisiin, niin on se aika irvokasta myöntää tuettu loma juuri tuolle naiselle lapsineen, kun tietää täsmälleen paljonko hän sijoittaa.

Vierailija
8/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakisi tuettuja lomia, olin sitten köyhä tai jotain muuta. Olisiko ne perheenäideille ja isille?

Vierailija
9/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä joku on nyt katkera kun meni häneltä loma sivusuun

Vierailija
10/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se palstalla mainitun varallisuus on, onko velkaa? Monet hankkii sijoitusasuntoja asuntovelalla. Jotkut vaan larppaa varakasta somessa. Olihan Jehtrokin "varakas", mutta olikin miljoonia velkaa. 

Vierailija
11/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena töissä tehtaassa, jonka omistajan kuoltua firmasta tuli säätiö.

Säätiö jakaa vuosittain avustuksia entisille työntekijöilleen, tuettuihin lomiin.

Pari vuotta sitten viimeksi sain 800€ kylpylälomaan.

Hienoa juttu, se on peruja siltä ajalta kun työntekijä oli tärkeä työnantajalleen.

N62

Vierailija
12/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin joskus tuettuja lomia, kun raha- ja elämäntilanne oli vaikeat. Sukulainen niitä suositteli.

Totesin, että omavastuut ja matkakustannukset olisivat kohteissa niin isot, että ruokajonoon olisi pitänyt sen jälkeen mennä. Lisäksi kaikki kiinnostava tekeminen oli itse maksettavaa. Hintaan sisältyvät aktiviteetit eivät meitä kiinnostaneet.

Vierailija
13/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hakisi tuettuja lomia, olin sitten köyhä tai jotain muuta. Olisiko ne perheenäideille ja isille?

Niitä on eri teemoilla. Moni käy pariskuntana ja yksinkin. 

Vierailija
14/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä kyseinen sijoittaja on vain ahne. Ei anna lapsilleen oikeasti ravitsevaa ruokaa, kun on pakkomielle saada rahaa säästöön. Ei näe mitään väärää toiminnassaan. Vaikka noita lomia annettaisiinkin eri elämäntilanteisiin, niin on se aika irvokasta myöntää tuettu loma juuri tuolle naiselle lapsineen, kun tietää täsmälleen paljonko hän sijoittaa.

Pihit ihmiset osaa vedota kaikenlaisiin seikkoihin, joilla saa ilmaiseksi jotain tai hinnasta pois. Ne varmaan osaa lypsää porsaanreikiä ja saa isojakin summia säästöön vaikka mistä. Eräästä naisesta puhuttiin, että on varakas, mutta olikin ollut vaan hyvä säästämään pienistä tuloistaan. 

Vierailija
15/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin joskus tuettuja lomia, kun raha- ja elämäntilanne oli vaikeat. Sukulainen niitä suositteli.

Totesin, että omavastuut ja matkakustannukset olisivat kohteissa niin isot, että ruokajonoon olisi pitänyt sen jälkeen mennä. Lisäksi kaikki kiinnostava tekeminen oli itse maksettavaa. Hintaan sisältyvät aktiviteetit eivät meitä kiinnostaneet.

Minäkään en välittänyt juurikaan ohjatuista jutuista, lapseni osallistui joihinkin. Mutta päästiin kylpylään , saatiin viisi ateriaa päivässä kylpylän ravintolassa ja lisäksi maisemat olivat todella kauniit. Meillä maksoi omavastuu satasen ja matkakulut muutaman kympin. Viikon olimme. Tuosta on kauan, mutta silloin pienipalkkaisena totaaliyh:na , jolta juuri oli kuollut suuri tuki ja turva elämässä ( äitini), tuo oli oikein hyvä juttu meille.

Vierailija
16/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö varakkaat ihmiset saa lomaa silloin jos ne tekee lapsia yhtälailla kuin jokainen suomalainen? 

Vierailija
17/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä paskaa nuo puhuvat. Me ei saatu siksi lomaa kun ei ole ennenkään haettu ja väittävät että ensi kertalaiset saa jotain pisteitä, neljä lasta ja pienet tulot. Perustelu oli kun ei olla ennenkään haettu, kiva nyt lukea että jos on somejulkkis ja sijoittaja saa lomia.

Vierailija
18/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuona bloggaajana kyllä ois sen kuukauden sijoitussumman viereen laittanut mainintaa tästä lomasta. Ihan varmasti osasi ennustaa tulevan paskamyrskyn.

Vierailija
19/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa64caa7-6c81-4ca7-a402-28baf2626e4a

Viime vuonna Solaris-lomille tuli 21 455 hakijan hakemukset, lomalle pääsi 10 940 ihmistä.

Puolet jää ilman lomaa ja sitten sellaisen saa joku jolla selvästi olisi varaa itse maksaa lomansa.

Vierailija
20/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuetut lomat on tarkoitettu (ainakin olivat ennen) pienituloisille jotka eivät muuten pääsisi vastaaville.

Mutta havaitsin, että taisinpa ainoa ihan oikeasti köyhä ihminen, joka ei ollut päässyt lomalle moniin vuosiin.

Jutuista päätelle monet olivat ihan varakkaita ja matkustelleet ja lomailleet mennen tullen kaiken aikaa.

Mutta oivat silti hakeneet tuettua lomaa. En tiedä mitä olivat laittaneet perusteluiksi.

Ainakaan se ei ollut oikeasti rahan tai loman puute monilla.

Yllätyin kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi