Saako pyykkiä pestä pesukoneella muka yhden-kahden aikaan yöllä? Naapurin eläkeläinen pesee, asutaan rivitalossa.
Itsekin olen silloin hereillä ja koko talo tärisee.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa, koska taloyhtiö ei voi kieltää normaaleja elämisen sääntöjä. Itseäni ei haittaa ollenkaan naapurin suihku yms äänet. Se mikä minua ärsyttää on junarata vieressä. Matkustaja junat ovat vielä ok, mutta tavarajunat pitää perkeleen ärsyttävää ääntä ja ovat vielä pidempiä 😭😤
Linkoava pesukone nyt vaan pitää naapuriin ihan helvetillistä ääntä. Ei ole ainakaan meillä hyväksyttyä klo 23-07 välisenä aikana.
Varmaan syytä pidättäytyä pyykinpesusta ihan kokonaan jos ei osaa konetta asentaa. Tuollaista omasta tyhmyydestä johtuvaa turhaa meteliä ei saa pitää mihinkään kellonaikaan.
On asennettu ihan oikein eikä rymise mutta kyllä se linkous silti rakenteissa tuntuu. Et tunne sitä kotonasi mutta alakertaan ja seinänaapuriin se todelkakin kuuluu.
Taidat kuulla ääniä ihan vaan päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa, koska taloyhtiö ei voi kieltää normaaleja elämisen sääntöjä. Itseäni ei haittaa ollenkaan naapurin suihku yms äänet. Se mikä minua ärsyttää on junarata vieressä. Matkustaja junat ovat vielä ok, mutta tavarajunat pitää perkeleen ärsyttävää ääntä ja ovat vielä pidempiä 😭😤
Linkoava pesukone nyt vaan pitää naapuriin ihan helvetillistä ääntä. Ei ole ainakaan meillä hyväksyttyä klo 23-07 välisenä aikana.
Varmaan syytä pidättäytyä pyykinpesusta ihan kokonaan jos ei osaa konetta asentaa. Tuollaista omasta tyhmyydestä johtuvaa turhaa meteliä ei saa pitää mihinkään kellonaikaan.
On asennettu ihan oikein eikä rymise mutta kyllä se linkous silti rakenteissa tuntuu. Et tunne sitä kotonasi mutta alakertaan ja seinänaapuriin se todelkakin kuuluu.
Taidat kuulla ääniä ihan vaan päässäsi.
Haista sinä jääkarhun andersson.
Tietenkin pyykki pitääkin pestä yöaikana, kun sähkö on halpaa ja veden kulutus muuten pientä. Ainakin minun pyykkikoneessani on yöohjelma, joka jättää linkouksen tehtäväksi vasta aamulla. Suihkussakin saa käydä, varsinkin jos tulee helteisenä tai ihan vaan muunakin aikana yöllä työstä.
Meidän taloyhtiöön tuli viime vuoden loppupuolella isännöitsijältä tiedote, jossa kehotettiin ajoittamaan sähkönkulutusta kulutushuippujen ulkopuolelle. Esimerkkinä oli pyykinpesukoneen ajastaminen pyörimään yöksi.
Minä hankin entiselle naapurille häädön kun hän käytti koiraa yöllä lenkillä ja ravasi tupakalla monta kertaa keskellä yötä.
Taitaa lähes kaikissa taloyhtiöissä olla hiljaisuus 22-07 välillä. Varmaan saa pyykkiä pestä jos äänieristykset on hyvässä kunnossa mutta jos ei ole niin sitten harkitsisin koska silloin naapurit voi valittaa.
Yök rivitalo, kerrostalon ja omakotitalon huonoimmat puolet yhdessä.
Oho,aika moni sallii metelöinnin yöaikaan! Se linkous tärisyttää rakenteita jos kyseessä esim 60-70 luvun talo!
Vierailija kirjoitti:
Tuon olisit voinut tsekata ennen taloon muuttoasi, oma valintasi asua rautatien vieressä.
Mitäs teidän taloyhtiön säännöissä lukee. Monet rivitalot ovat senkaltaisia, että yösähköllä pyykinpesu on hyväksyttyä, eikä häiriöt kuulu naapureille. Mikäli asumassasi taloyhtiössä seinät tärisee, niin saattaa olla, että pesukonetta ei ole asianmukaisesti asetettu paikalleen, mun koneen päällä voi pitää vaikka täyttä kahvikuppia ja jokainen pisara pysyy kupissa pesu/linkous tapahtuman loppuun saakka. On tietysti mahdollista, että naapurilla on joku vanha kone jossa voi olle pyörät alla, eikä niissä ole tarpeeksi pitoa paikallaan pysymiseen. Pyörillä varustetusta koneesta on mulla myös muisto. Yläkerran kone piti kovan metelin, mutta taloyhtiön sääntöjen puitteissa, liittyen kovaäänisten kodinkoneiden käyttöön.
Kai riippuu taloyhtiöstä. Edellisessä taloyhtiössä valitettiin äänistä, kun tulin kotiin klo 01.30 ja kävin suihkussa töiden jälkeen.
Nykyisessä ei ketään haittaa vaikka pesen pyykkiä neljältä aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Kai riippuu taloyhtiöstä. Edellisessä taloyhtiössä valitettiin äänistä, kun tulin kotiin klo 01.30 ja kävin suihkussa töiden jälkeen.
Nykyisessä ei ketään haittaa vaikka pesen pyykkiä neljältä aamulla.
Tämä riippu äänieristyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Oho,aika moni sallii metelöinnin yöaikaan! Se linkous tärisyttää rakenteita jos kyseessä esim 60-70 luvun talo!
Vain paperitaloissa. Muuttakaa pois siitä mörskästä.
pörssisähkö asiakkaana meillä lähtee ajastimella aamuyöllä kone, rivarin pääty ja kone toisella seinällä kuin naapurit ja olen tasapainoittanut sen asennuksen yhteydessä. Kavikuppi pysyy päällä lingotessa.
Vierailija kirjoitti:
pörssisähkö asiakkaana meillä lähtee ajastimella aamuyöllä kone, rivarin pääty ja kone toisella seinällä kuin naapurit ja olen tasapainoittanut sen asennuksen yhteydessä. Kavikuppi pysyy päällä lingotessa.
Vaikutat unelmanaapurille... Itsekäs ja minähenkinen...?
Tiedoksi muutamalle vänkääjälle: Vaikka Juuri Sinulla sattuu olemaan upouusi tonnin pesukone, joka ei tärise ja tuota mitään ääntä niin suurimmala osalla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ja junarata tuli siihen muuttosi jälkeen, niinkö.
Vierailija kirjoitti:
Siivoukset, remontit ja pianonsoitot ym. eivät ole mitään normaaleja yöaikaan.
Taloyhtiön järjestyssääntöihin on kirjattu mihinkä aikaan hiljaisuus on voimassa. Yleensä se on klo. 22-7. Tuona aikana ei tule asunnoissa tehdä enää mitään ylimääräistä ääntä aiheuttavaa. Iltapalat ovat syöty ja pesulla käyty ja valmistaudutaan iltalevolle. Yökukkujille sallittakoon television tai levysoittimen käyttö kuulokkein.
Ei taatusti tärise. Itse en pyykkää öisin, mutta tuo on täysin älytön väite.