Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri sanoi että mulla on skitsofrenia

Vierailija
31.08.2023 |

Oon vasta 18 ja suljetulla. Pelottaa

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
2/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla. Mitä oireita sinulla on ollut?

Vierailija
4/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma paranoidisia ajatuksia/vainoharhoja. Ei muuta

Vierailija
5/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä voi sieltä suljetulta kirjoitella vauva.fi:hin. Eikö ne ota kännykät ja muut tabletit sun muut pois... 

Vierailija
6/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä voi sieltä suljetulta kirjoitella vauva.fi:hin. Eikö ne ota kännykät ja muut tabletit sun muut pois... 

Ei täällä ainakaan. Ulos en pääse koska voisin muka karata

Vierailija
7/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti noin, niin otan aidosti osaa.

Jos sinulla on pelkkää paranoidisuutta, niin skitsofreniasi on lievää onneksi.

Vierailija
8/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teille muille 90 % täällä kirjoittaville voi käydä, jos ette rauhoitu. 

Vierailija
9/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko vieläkin että vanhempasi myrkyttävät sinua? Ei ole näköjään vuosien lääkitys auttanut, harmi.

Vierailija
10/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan sitten puhunut liikaa ja vastannut liian rehellisesti. Jotkut saavat diagnoosin vaikkei ole se vikana. Joillakin voi lääke tai päihde avata aisteja. Ellei ole delirium. Ehkä jotkut pääsevät sieltä ulos.

Vierailija
11/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko vieläkin että vanhempasi myrkyttävät sinua? Ei ole näköjään vuosien lääkitys auttanut, harmi.

En. Tuo pelko mennyt pois

Vierailija
12/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti noin, niin otan aidosti osaa.

Jos sinulla on pelkkää paranoidisuutta, niin skitsofreniasi on lievää onneksi.

Tosi juttu valitettavasti.

Vierailija
13/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemuksia. Olin yli puoli vuotta psykoosin takia suljetulla ja annettiin skitsofrenia diagnoosi. Kuulin ääniä koko valveillaoloajan joka päivä. Muutaman päivän ja yön olin eristyksessä lukkojen takana. Se oli pelottavaa kun öisin kuului karmeaa huutoa.

Vierailija
14/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemuksia. Olin yli puoli vuotta psykoosin takia suljetulla ja annettiin skitsofrenia diagnoosi. Kuulin ääniä koko valveillaoloajan joka päivä. Muutaman päivän ja yön olin eristyksessä lukkojen takana. Se oli pelottavaa kun öisin kuului karmeaa huutoa.

Mulla ei ole mielestäni psykoosia mut lääkäri väittää että on

Vierailija
15/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aistiharhoja? Tietääkseni pelkkien paranoidisten ajatusten kautta ei voi diagnosoida skitsofreniaa. Nuo kun voivat liittyä moneen muuhunkin häiriöön.

Vierailija
16/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisella se puhkesi myös 18-vuotiaana. On nyt nelikymppinen. Elämä on ollut lääkityksen kanssa toisinaan ihan normaaliakin, toisinaan säätämistä, mutta hän kyllä löysi sitten oman tiensä elämässä ja varmaan on ihan niin onnellinen kuin voi olla. joskus oireet haittaavat  liikaa arjessa selviämistä ja käy sitten välillä huilimassa sairaalassa.   On hyvin luova ja älykäs ihminen.

eiköhän se sinullekin elämä lähde sitten raiteilleen. Suljetut ovat joskus levottomia paikkoja. koita keskittää ajatuksesi siihen päivään, kun pääset sieltä pois ja siinä kunnossa, että oireet ovat hallinnassa, tuo sukulaiseni sanoi, että kyseinen ajatus auttaa ainakin häntä selviämään joskus kovinkin levottomalla osastolla. syö ruokaa joka päivä, se auttaa yleisjaksamiseen ja käy päivittäin lenkillä, jos olet saanut siihen luvan.  Tsemppiä.

Vierailija
17/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mielestäni psykoosia mut lääkäri väittää että on

Eikö joillakin sairaudentunnottomuus ole osa psykoosia?

Vierailija
18/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aistiharhoja? Tietääkseni pelkkien paranoidisten ajatusten kautta ei voi diagnosoida skitsofreniaa. Nuo kun voivat liittyä moneen muuhunkin häiriöön.

Ei ole aistiharhoja. Sano että kyse on skitsofreniasta koska psykoosit toistuu

Vierailija
19/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sukulaisella se puhkesi myös 18-vuotiaana. On nyt nelikymppinen. Elämä on ollut lääkityksen kanssa toisinaan ihan normaaliakin, toisinaan säätämistä, mutta hän kyllä löysi sitten oman tiensä elämässä ja varmaan on ihan niin onnellinen kuin voi olla. joskus oireet haittaavat  liikaa arjessa selviämistä ja käy sitten välillä huilimassa sairaalassa.   On hyvin luova ja älykäs ihminen.

eiköhän se sinullekin elämä lähde sitten raiteilleen. Suljetut ovat joskus levottomia paikkoja. koita keskittää ajatuksesi siihen päivään, kun pääset sieltä pois ja siinä kunnossa, että oireet ovat hallinnassa, tuo sukulaiseni sanoi, että kyseinen ajatus auttaa ainakin häntä selviämään joskus kovinkin levottomalla osastolla. syö ruokaa joka päivä, se auttaa yleisjaksamiseen ja käy päivittäin lenkillä, jos olet saanut siihen luvan.  Tsemppiä.

Kävisin ulkona mut ei ole ulkoilulupia vielä

Vierailija
20/28 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeriksi/ johtajaksi pääsemiseen on apua tällöin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän