Lääkäri sanoi että mulla on skitsofrenia
Kommentit (28)
Mitä ja millaisia ne ajatukset ovat, joita lääkäri sanoo vainoharhaisiksi? Pidätkö itse näitä ajatuksia vainoharhaisina, vai koetko että ne ovat totta ja muut eivät ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä voi sieltä suljetulta kirjoitella vauva.fi:hin. Eikö ne ota kännykät ja muut tabletit sun muut pois...
Ei täällä ainakaan. Ulos en pääse koska voisin muka karata
Kyllä tuo tilanne vähitellen rauhoittuu, mukavaa että voit käyttää konetta ja kännykkää. Oletko aikaisemmin karkaillut osastolta tai esimerkiksi kotoa/koulusta/lastenkodista tms?
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä voi sieltä suljetulta kirjoitella vauva.fi:hin. Eikö ne ota kännykät ja muut tabletit sun muut pois...
Ei ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ainakaan. Ulos en pääse koska voisin muka karata
Kyllä tuo tilanne vähitellen rauhoittuu, mukavaa että voit käyttää konetta ja kännykkää. Oletko aikaisemmin karkaillut osastolta tai esimerkiksi kotoa/koulusta/lastenkodista tms?
ulkonaliikkumiskielto kuuluu normaaliin alkuvaiheen hoitoon, ei liity mihinkään mahdolliseen karkailutaustaan
Kannattaa muistaa syödä ne lääkkeet. Eikä itse lopettaa vaikka tuntuisi siltä.
Muista että lääkärit on sun puolella ja haluavat sinulle parasta mahdollista hoitoa.
Jos joku (Av:lla) sanoo sairastavansa skitsofreniaa (johon kuuluu mm. harhaluulot), niin miksi se pitäisi ottaa tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku (Av:lla) sanoo sairastavansa skitsofreniaa (johon kuuluu mm. harhaluulot), niin miksi se pitäisi ottaa tosissaan?
Miksi ei pitäisi ottaa tosissaan? Miksi joku olettaa, että toista ihmistä piätisi alkaa holhoamaan vain siksi, että itsestä tuntuu, että ei tuolla kuitenkaan ole skitsofreniaa?
kyllä nekin luvat lopulta tulee, katsele sitten vaikka ulos ja nauti maisemista, kyllä sekin varmasti voittaa osaston seinien katselun. Kysy sitä ennen, jos saat käydä ulkoilemassa oman hoitajasi kanssa, tai jonkun läheisen. (ainakin tuon sukulaiseni tapauksessa, hän saa lähteä ulkoilemaan saattajan kanssa, toisinaan se on omahoitaja, toisinaan me läheiset)