Sanna Ukkolata täräyttävä kolumni elokapinasta ja Koneen säätiöstä iltalehdessä
Kolumni: Kadulla retkottavat kirkujat palkittiin 0,2 miljoonalla eurolla Mitä täällä tapahtuu? Koneen Säätiö, heittäkää rahanne mieluummin takkaan
Kuulitko uutisen siitä, että Kalevi Sorsa -säätiö päätti tukea 200 000 eurolla Pohjoismaista vastarintaliikettä?
Et tietenkään kuullut, koska Kalevi Sorsa -säätiö ei moista natsijärjestöä ikinä tukisi, ja sitä paitsi liike on Suomessa lakkautettu.
Elokapina tunnetaan ennen kaikkea kansalaistottelemattomuudesta, teiden näyttävästä tukkimisesta ja populistisuudessaan idioottimaisista vaatimuksista, jotka toteutuessaan romahduttaisivat elintason ja demokratian.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6e85272a-1db2-4ff6-9d8d-5e48a75e08b0
Kommentit (471)
Dailymailissa oli alkukeväästä julkaistu tutkimus näistä vasemmistolaisista ääriliikkeistä jotka turmelevat tauluja ja liimailevat itseään kiinni joka paikkaan.
Tekijöitä haastateltiin psykologien toimesta ja he saivat täyttää kyselykaavakkeita.
Kävi ilmi, että he saivat korkeita pisteitä narsistisen persoonallisuushäiriön kohdalla ja huomionhakuisen persoonallisuuden kohdalla.
Esim. liikkeen johtohahmot saattavat tukkia näyttävästi lentokenttiä mutta matkustelevat silti lentokoneella erilaisiin lomakohteisiin enemmän kuin keskiverto pulliainen, koska "ahdistuvat arkielämän paineissa ja oman kotikaupungin ankeudessa".
Elämyshakuisuus, mikä on tyypillistä narsìstille, korostui vastauksissa.
Myös keskinäinen kilpailu siitä kuka saa enemmän medianäkyvyyttä ja huomiota ja "teinien palvontaa" osakseen.
Vastauksissa näkyi katkeruus ja kateus tyyliin: "minä olen ollut useissa miekkareissa enemmän kuin hän ja HÄN pääsee lehtiin ja varastaa mediatilan ja huomion".
Myös taideaarteiden tuhoaminen esim. maalilla tai tomaattikeitolla. He eivät pysty ymmärtämään sitä, että nuo ainutlaatuiset korvaamattoman arvokkaat taulut ja patsaat ovat ihmiskunnan yhteistä omaisuutta, joiden tuhoaminen ei auta luontoa yhtään mutta auttaa heitä saamaan "asiaansa edistettyä" mitä he kuvailivat tyyliin: "joo, tää tempaus oli onnistunut. mä olen tossa ja kato: tossa kytät kantaa mua".
Onnistumista mitattiin lähes yksinomaan henkilökohtaisella julkisuudella, ei väliä, oliko hyvää vai huonoa.
Viikko sitten perjantaina, samainen lehti julkaisi uutisen ja linkin, missä kerrottiin että myös jääplaneetta Neptunuksella on käynnissä "ilmastonmuutos" eli Neptunuksella näkyy mustia sulamis laikkuja. Näitä mustia laikkuja ei ole ennen nähty sen kauniin sinisellä pinnalla. Eli joko maapallon "lehmänpierut" vaikuttavat Neptunnuksessa asti tai sitten Neptunnuslaistenkin pitäisi siirtyä pois fossiilisista polttoaineista...
Ukkolalla on säälittävä elämä.
Kirjoittaa lehteen tarkoituksella trollaavia kolumneja, jotka lietsovat vain vastakkainasettelua.
Ukkola, olet säälittävä reppana.
emme tue toimintaa kirjoitti:
hissi remontti edessä 5 hissiä olimme sitä mieltä että tietenkin koneen hissit eilisessä kokouksessa päätimme EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA KONEEN HISSEJÄ. voivat keskittyä katu häiriköiden perseen lämmittimiin
Meidän taloyhtiö ei myöskään tule hyväksymään hissejä valmistajalta, joilla yhteyksiä arveluttaviin hankkeisiin.
Sanoman toimittaja6654 kirjoitti:
Kirjoittaa lehteen tarkoituksella trollaavia kolumneja, jotka lietsovat vain vastakkainasettelua.
Voi kun kirkujien puolustajaa nyt harmittaa kun joku paljasti mistä kyse.
Pitääkö mielestsä Suomen lehdistöä sensuroida, ettei kirjoiteltaisi elok apinasta kuin ylistäviä juttuja.
Haluatko Pohjois-Korean diktatuurin tänne? Sitäkö te siellä ajatte takaa?
Ilmastofasismi on kuin uskonto.
Eduskunnan nykyinen puhemies perussuomalaisten Jussi Halla-aho on puhunut
h o l o k a u s t i s t a h o l o -höpinänä. Olisi kiinnostavaa kuulla mitä Halla-aho tällä tarkoitti.k
Vierailija kirjoitti:
Ukkolan kolumni supersuosittu ja kun lukee kommentteja joita on paljon. Suurinosa kansasta on sitä mieltä, että oli vikatikki säätiöltä tukea lakia rikkovaa elokapinaa!
Ihanko oikeasti kuvittelet että jonkun iltapäivälehden kommenttipalstasta voi tehdä päätelmän siitä mitä mieltä suurin osa kansasta on? Anna mun kaikki kestää...
Vierailija kirjoitti:
Dailymailissa oli alkukeväästä julkaistu tutkimus näistä vasemmistolaisista ääriliikkeistä jotka turmelevat tauluja ja liimailevat itseään kiinni joka paikkaan.
Tekijöitä haastateltiin psykologien toimesta ja he saivat täyttää kyselykaavakkeita.
Kävi ilmi, että he saivat korkeita pisteitä narsistisen persoonallisuushäiriön kohdalla ja huomionhakuisen persoonallisuuden kohdalla.Esim. liikkeen johtohahmot saattavat tukkia näyttävästi lentokenttiä mutta matkustelevat silti lentokoneella erilaisiin lomakohteisiin enemmän kuin keskiverto pulliainen, koska "ahdistuvat arkielämän paineissa ja oman kotikaupungin ankeudessa".
Elämyshakuisuus, mikä on tyypillistä narsìstille, korostui vastauksissa.Myös keskinäinen kilpailu siitä kuka saa enemmän medianäkyvyyttä ja huomiota ja "teinien palvontaa" osakseen.
Vastauksissa näkyi katkeruus ja kateus tyyliin: "minä olen ollut useissa miekkareissa enemmän kuin hän ja HÄN pääsee lehtiin ja varastaa mediatilan ja huomion".Myös taideaarteiden tuhoaminen esim. maalilla tai tomaattikeitolla. He eivät pysty ymmärtämään sitä, että nuo ainutlaatuiset korvaamattoman arvokkaat taulut ja patsaat ovat ihmiskunnan yhteistä omaisuutta, joiden tuhoaminen ei auta luontoa yhtään mutta auttaa heitä saamaan "asiaansa edistettyä" mitä he kuvailivat tyyliin: "joo, tää tempaus oli onnistunut. mä olen tossa ja kato: tossa kytät kantaa mua".
Onnistumista mitattiin lähes yksinomaan henkilökohtaisella julkisuudella, ei väliä, oliko hyvää vai huonoa.
Viikko sitten perjantaina, samainen lehti julkaisi uutisen ja linkin, missä kerrottiin että myös jääplaneetta Neptunuksella on käynnissä "ilmastonmuutos" eli Neptunuksella näkyy mustia sulamis laikkuja. Näitä mustia laikkuja ei ole ennen nähty sen kauniin sinisellä pinnalla. Eli joko maapallon "lehmänpierut" vaikuttavat Neptunnuksessa asti tai sitten Neptunnuslaistenkin pitäisi siirtyä pois fossiilisista polttoaineista...
On aika yleinen ilmiö maailmalla, mielenosoitukset keräävät kaikki narsistit ja mielenvikaiset rettelöimään. Poltetaan autoja, rikotaan liikkeiden ikkunat ja tyhjennetään kaupat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herlinit ovat ymmärtääkseni ilahduttavan ympäristötietoisia. Tukisin itsekin Elokapinaa jos olisi ylimääräistä.
Ilmastonmuutokselle ei ole tehty mitään vaikka asia on ollut tiedossa yli sata vuotta. On jo aika potkia ihmiskuntaa toimimaan.
Herlinit hääräävät myös sähköherkkyys-säätiössä. Milloinkohan kehittävät sähköttömän hissin, jota nostetaan ja lasketaan vintturilla? Mitenkähän suhtautuvat sähköautoihin?
Ilmatonmuutokselle pitää tehdä jotain, mutta elonkapinan keinot eivät ole oikeita. Tekisivät jotain hyödyllistä.
Bensayliherkkyyttä niillä Koneen tädeillä ilmeisesti ei ole.
Eikä korkeiden paikkojen pelkoa? Herrahissillä ylös-alas. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdin jo pöyristyä kun luin että miksi pohjoismaiselle vastarintaliikkeelle, mutta onneksi olikin fake news, ja oikeasti halutaan pyrkiä siihen, että vielä tulevatkin sukupolvet saa elää maapallolla, tai siitä mitä siitä kohta pelastettavissa on.
Kerrohan nyt ennen kuin taas pöyristyt, millä keinoilla Elokapina on edistänyt ilmaston paranemista? Paljonko se on parantunut istumisten ansiosta? Tarkkoja lukuja, pliis.
Hyvä kysymys, miten elokapina onnistunut boikotoimaan yhtä kaikkein suurinta hiilidioksiidisaastuttajaa eli betonirakentamista?
Ukkolalla silmät pullottaa ja pää heiluu holtittomasti hillotolpan juurella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdin jo pöyristyä kun luin että miksi pohjoismaiselle vastarintaliikkeelle, mutta onneksi olikin fake news, ja oikeasti halutaan pyrkiä siihen, että vielä tulevatkin sukupolvet saa elää maapallolla, tai siitä mitä siitä kohta pelastettavissa on.
Kerrohan nyt ennen kuin taas pöyristyt, millä keinoilla Elokapina on edistänyt ilmaston paranemista? Paljonko se on parantunut istumisten ansiosta? Tarkkoja lukuja, pliis.
Hyvä kysymys, miten elokapina onnistunut boikotoimaan yhtä kaikkein suurinta hiilidioksiidisaastuttajaa eli betonirakentamista?
Noh, ei tietenkään, nehän asuu itse sellaisissa betonikennostoissa. Ja niissä on hissit.
Vierailija kirjoitti:
Ukkolalla silmät pullottaa ja pää heiluu holtittomasti hillotolpan juurella.
Ilmoitettu eteenpäin.
Sanna puhuu täysin pers... ei kun miehensä suulla.
Eli eipä sieltä voi odottaa muuta kuin normaalia persu-kiukkua, persu-tyhmyyttä ja persu-logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävi ilmi, että he saivat korkeita pisteitä narsistisen persoonallisuushäiriön kohdalla ja huomionhakuisen persoonallisuuden kohdalla.Esim. liikkeen johtohahmot saattavat tukkia näyttävästi lentokenttiä mutta matkustelevat silti lentokoneella erilaisiin lomakohteisiin enemmän kuin keskiverto pulliainen, koska "ahdistuvat arkielämän paineissa ja oman kotikaupungin ankeudessa".
Elämyshakuisuus, mikä on tyypillistä narsìstille, korostui vastauksissa.Myös keskinäinen kilpailu siitä kuka saa enemmän medianäkyvyyttä ja huomiota ja "teinien palvontaa" osakseen.
Vastauksissa näkyi katkeruus ja kateus tyyliin: "minä olen ollut useissa miekkareissa enemmän kuin hän ja HÄN pääsee lehtiin ja varastaa mediatilan ja huomion".Myös taideaarteiden tuhoaminen esim. maalilla tai tomaattikeitolla. He eivät pysty ymmärtämään sitä, että nuo ainutlaatuiset korvaamattoman arvokkaat taulut ja patsaat ovat ihmiskunnan yhteistä omaisuutta, joiden tuhoaminen ei auta luontoa yhtään mutta auttaa heitä saamaan "asiaansa edistettyä" mitä he kuvailivat tyyliin: "joo, tää tempaus oli onnistunut. mä olen tossa ja kato: tossa kytät kantaa mua".
Viikko sitten perjantaina, samainen lehti julkaisi uutisen ja linkin, missä kerrottiin että myös jääplaneetta Neptunuksella on käynnissä "ilmastonmuutos" eli Neptunuksella näkyy mustia sulamis laikkuja. Näitä mustia laikkuja ei ole ennen nähty sen kauniin sinisellä pinnalla. Eli joko maapallon "lehmänpierut" vaikuttavat Neptunnuksessa asti tai sitten Neptunnuslaistenkin pitäisi siirtyä pois fossiilisista polttoaineista...On aika yleinen ilmiö maailmalla, mielenosoitukset keräävät kaikki narsistit ja mielenvikaiset rettelöimään. Poltetaan autoja, rikotaan liikkeiden ikkunat ja tyhjennetään kaupat.
Niin. Voisi tässä itsekin lähteä rettelöimään ja toistelemaan itsestäänselvyyksiä.
Sähkönhinnat nousi viimetalvena ennätyslukemiin ja esim. Saksassa hakattiin valtavat määrät metsää kun jollain tavalla se koti piti pitää lämpimänä.
Kokonaisia metsiä katosi.
Saksassa oli aikoinaan suljettu ydinvoimaloita juuri näiden vihreiden propagandan vuoksi.
Eli on hel vetin helppoa mesota jonkun ongelman tiimoilla ja vaatia muita kehittämään ratkaisu.
Miten olisi, jos te itserakkaat pullamössöt opiskelisitte itsenne niin pirun viisaiksi, että kehittäisitte jonkun saasteettoman, ilmastoystävällisen energiamuodon?
Tosta mesoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ne chiasiemenet ja macapulverit ja muut eko (lue ego) kaupan tuotteet, muuten tuodaan toiselta puolelta maailmaa ja meret saastuu.
Sanoman toimittaja6654 kirjoitti:
Hyi mitä rasimia täällä saa suoltaa.
Persujen itkuista mölinää on aina kiva seurata täällä vauvapalstalla.
Go Sanna Go! Pääset vielä Ulla Appelsiniksi Ulla Appelsinin paikalle. :D
Iihahhaa, iihahhaa, hepo hirnahtaa...
Ukkola on jotenkin surullinen hahmo. Tekstit ovat niin vihaisia ja lapsellisia. Mistä tuo usein olen ihmetellyt Ukkolan katkeruus oikein kumpuaa?
No nyt niillä ituhipeillä on varaa maksaa sakot.