Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvattaisitko hiuksia syöpää sairastaville lapsille?

Vierailija
31.08.2023 |

Siinä on helppo tapa tehdä hyvää, kun leikkauttaa hiuksensa esim. 30 cm lyhemmiksi. Miksi niin harva tekee niin?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä peruukkeja syöpälapsilla näy. Siinä keskitytään hoitoihin, ei ulkonäköön.

Vierailija
2/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä peruukkeja syöpälapsilla näy. Siinä keskitytään hoitoihin, ei ulkonäköön.

Peruukkeja ei paljon näy, koska aidoista hiuksista on pulaa ja tekoperuukeissa on omat ongelmansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syöpäsairaalla lapsella on muutakin murehdittavaa kuin hiukset, ja lapselle käy hyvin myös keinokuituperuukki.

Vierailija
4/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tukasta ei ikävä kyllä saa peruukkia kuin ehkä kissalle, sen verran ohut ja surkea tukka.

Vierailija
5/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tukasta ei ikävä kyllä saa peruukkia kuin ehkä kissalle, sen verran ohut ja surkea tukka.

Nauroin kissan peruukille. :D

Vierailija
6/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varmistanut asian vai kuvitteletko vaan?

Vierailija
7/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloittajalla on hiusneuroosi niin syöpäpotilaalla on muitakin murheita !

Vierailija
8/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun hiukset enää kasva kunnolla. Nuorempana ne kasvoi nopeasti ja olisin voinutkin lahjoittaa. En silloin tiennyt lahjoitus mahdollisuudesta (enkä tiennyt, että lapset käyttävät peruukkeja).

Vierailija
9/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
10/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin on, mutta turha väittää ettei myös ulkonäöllä olisi merkitystä. Hiusten menettäminen on kova paikka myös monelle aikuisille, lapsista (joihin kuuluu myös herkässä iässä olevia teinityttöjä) puhumattakaan.

Vierailija
11/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sillä ne kasvaa muutenkin

Vierailija
12/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen voisi, jos mun tukka edes kasvaisi 30 cm pitkäksi, eikä huopuisi nytkin niin että saa hapertuneita takkuja leikellä pois.

Vierailija
13/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko Houston olevan oleellista ja suomihius on muutenkin huonoa laatua että menee varmaan roskiin jos on pidempää hamppua

Vierailija
14/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi itse kalju, niin kasvattaisin.

Peruukkia itse käyttävänä ymmärrän hyvin, miksi tämä aihe on raskas varsinkin nuorille.

Vierailija
15/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä luovutus toimii?

Vierailija
16/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä tuulahdus jostain 40-luvun äärioikeistolaisesta ajatusmaailmasta, jolloin kunnon sotilas kärsi hiljaa eikä marissut joutavia.

Ulkonäkö on varsinkin nuorille tärkeää, oli terve tai ei. Tervetuloa 2020-luvulle.

Vierailija
17/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä luovutus toimii?

Sen voi tehdä vaikka itse kotona, ohjeita löytyy hiuksia keräävien järjestöjen nettisivuilta ja hiukset voi postittaa perille. Helpoin vaihtoehto on kuitenkin hakeutua sellaiselle kampaajalle, joka mainostaa hiusten lahjoitusmahdollisuutta netissä. Osa kampaajista osallistuu hyväntekeväisyyteen myös niin, että leikkaa tällöin hiukset ilmaiseksi.

Vierailija
18/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi paksumpi hiuslaatu ja enemmän tukkaa, lahjoittaisin.

Mutta on tämä suomalainen hentoinen hiuslaatu, niin eipä tässä paljon lahjoitettavaa ole. Ellei 10cm riitä.

Tästä tulikin mieleen, tehdäänkö lyhyitä peruukkeja luonnonhiuksista, vai onko ne aina pitkiä? Vai tuleeko tuo pituusvaatimus jotenkin peruukin valmistusmenetelmästä?

Vierailija
19/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin viime kesänä 30 cm pitkän lettini. Ja silti jäi hiuksiin pituutta. En käynyt kolmeen vuoteen koronan ja opiskelukiireiden takia parturissa.

Vierailija
20/27 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin on, mutta turha väittää ettei myös ulkonäöllä olisi merkitystä. Hiusten menettäminen on kova paikka myös monelle aikuisille, lapsista (joihin kuuluu myös herkässä iässä olevia teinityttöjä) puhumattakaan.

Et tunne syöpälapsia.