Onko ääni tärkeää?
Hei, olen hieman vanhempi (62v)varmaankin kuin keskiverto palstan seuraaja... Mutta ajattelinpas kysyä.
Kävin ystäväni järjestämillä treffeillä ihan mukavan oloisen miehen kanssa pari päivää sitten mutta hänen äänensä riipi korviani koko treffien ajan. Muuten oli ihan mukiinmenevän oloinen ihminen, mutta se ääni oli vain niin naukuva ja väliin nariseva.
Voiko tästä päästä yli?
Toivoisin että leskelle eläkepäiville löytyisi joku sydänystävä ja tosiaan muuten oli mukavan oloinen mutta iho meni kananlihalle huonoista syistä tämän äänen vuoksi.
Pystyykö tuohon jotenkin tottumaan vai pitääkö sanoa heti alkuun että tämä ei tule toimimaan?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinulla on miehelle tarjota? Jos haet jotain ylemmän tason miestä kuin narinaääninen niin varmaan pitäisi olla ainakin iso tukku rahaa nuin vanhalla!
Et varmaankaan kelpaisi ap:lle. Eli laskehan rimaasi ihan itse!
Vierailija kirjoitti:
Ääni on varmaankin se yksi ainoa pinnallinen asia jonka yli ei voi päästä!!!!!
Sama! Kumppanini ei ole ulkonäöltään mitenkään erityinen (perus, ei komea muttei ruma), mutta hänen ääntään voisin kuunnella vaikka kokoajan.
Ikävää että treffikokemuksesi ei ollut se sinun juttusi... Kuulostaa että ei mennyt ihan putkeen! Aivan varmasti tuossa iässä vielä on sopiviakin miehiä tarjolla, älä jätä treffailua yhteen kertaan!
Tämä vaatii sinnikkyyttä!
Ole sitten ilman miestä, jos joka asiasta pitää tehdä numeroa.
Se on lopulta aivan sama kuinka mukava mies on, mutta jos kuulostaa naukumiselta kun suunsa avaa niin eihän sellaisen kanssa voi mitenkään olla!
Ei ole mukavaa hävetä toista!
Olin treffeillä miehen kanssa jolla oli nariseva ääni, sen lisäksi tyyppi puhui tosi kova äänisesti, ja minua jotenkin hävetti olla hänen seurassaan julkisella paikalla.
Kävin vielä toisilla treffeillä koska kaveri pakotti, hänen mielestä pitää antaa toinen mahdollisuus.
Tilanne sama! Ääni ei miellyttänyt millään tasolla, ja taas hävetti olla hänen seurassaan.
Oli hän muutenkin ehkä vähän tylsän oloinen mies minun makuuni.
Ei jatkoon!
Ääni on kyllä ihan aivan älyttömän tosi tärkeää, en oo ees oikeestaan ajatellut asiaa... Mut jos olis just joku mumisija niin en kyllä kehtais esitellä kavereille... Ja vielä vähemmän vanhemmille!
Minulla on ärrävika... Peitän sen kohtalaisesti ja kierrän ärräsanoja, mutta onpa kyllä aika kurjaa luettavaa tämä... Anteeksi kun olen olemassa!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ärrävika... Peitän sen kohtalaisesti ja kierrän ärräsanoja, mutta onpa kyllä aika kurjaa luettavaa tämä... Anteeksi kun olen olemassa!
Eih! Ei tää susta oo tää juttu ihan varmasti! Ärrävika on ihan ookoo, se kuulostaa ihan sievältä ja saa helposti selvää! Mut noi jotka ei jotenki ees yritä puhua vaan mumisee jonnekki hupparin sisään on tosi hankalia kuunnella! Oot varmaan käyny puheterapiassaki, sit hyvä asia!
Sori jos sanoin rumasti! En sua tarkoittanu!
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinulla on miehelle tarjota? Jos haet jotain ylemmän tason miestä kuin narinaääninen niin varmaan pitäisi olla ainakin iso tukku rahaa nuin vanhalla!
Mikä ihmeen ylemmän tason mies? Sinäkö?
Nainen etsii kumppania ja sinä tulet selittämään jostain, oletan "laatikkoleukakirurgiastronautista"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eih! Ei tää susta oo tää juttu ihan varmasti! Ärrävika on ihan ookoo, se kuulostaa ihan sievältä ja saa helposti selvää! Mut noi jotka ei jotenki ees yritä puhua vaan mumisee jonnekki hupparin sisään on tosi hankalia kuunnella! Oot varmaan käyny puheterapiassaki, sit hyvä asia!
Sori jos sanoin rumasti! En sua tarkoittanu!
Nykynuoriso on fiksua. Kaunis anteeksipyyntö!
Kyllä, ääni on tärkeää. En voisi ikävältä kuulostavan kanssa kovin pitkään olla samassa seurassa. Kiroilu myös on rumaa.
Vierailija kirjoitti:
Ärräviassa ei ole mitään vikaa, se on tuo narina, maukuminen, mumina yms puhetyylilliset asiat (ja joita voi pääsääntöisesti työstää, jos ei ole rakenteellista syytä, olen nuorempana narissut, mutta opetellut siitä eroon) jotka häiritsee. Ärrävikaisellakin voi olla kaunis ja miellyttävä ääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärräviassa ei ole mitään vikaa, se on tuo narina, maukuminen, mumina yms puhetyylilliset asiat (ja joita voi pääsääntöisesti työstää, jos ei ole rakenteellista syytä, olen nuorempana narissut, mutta opetellut siitä eroon) jotka häiritsee. Ärrävikaisellakin voi olla kaunis ja miellyttävä ääni.
Olin nuorempana todella ihastunut yhteen ärrävikaiseen sisarukseni kaveriin... Tämä ihminen kuulosti todelta kauniilta. Äänensä oli puhdas ja kaunis.
Johonkin ynisijään tai narisijaan en varmaankaan voisi koskaan viehättyä, äänen käyttäminen on sen verran perusasioita.
Kyllä se on tärkeää. Suurin osa osaa puhua kohtalaisen normaalisti ja siihen ei kiinnitä huomiota juuri... Mutta kun joku tuollainen narisija tulee vastaan niin se kyllä karkottaa.
Mumisijat, naukujat, narisijat ja sammaltavat kyllä olisivat ensimmäisinä pois listalta.
Ulkonäön perään en ole mutta puheen pitää kuulostaa normaalilta ja kauniilta!