Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävystyykö uskovainen kristitty todennäköisemmin muslimin vai ateistin kanssa?

Vierailija
30.08.2023 |

Kumpi on henkisesti lähempänä?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse (tapa)kristitty ja istuisin iltaa ehdottomasti mieluummin muslimin kanssa. Olisi mielenkiintoista keskustella kahden suuren uskonnon eroista ja yhteneväisyyksistä.

Ateistien kanssa keskustelu uskonnoista tuppaa menemään jankkaamiseksi.

Tapakristitty, joka illanviete, on keskustella uskonnoista?

Ei kovin usein sentään, uskonto ei ole suuressa roolissa elämässäni. Mutta uskonnot ylipäätänsä kiinnostavat, etenkin kulttuurin ja yhteiskunnan näkökulmasta. Hyvä porukka mielenkiintoisia ihmisiä koolla ja hyvää viiniä, niin mikäs sen parempi illanvietto. (Ja kyllä, tunnen muslimeita, jotka juovat viiniä.)

Vierailija
22/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikäläisellä on muutamia tosi mukavia muslimituttavia samalta työpaikalta.

Muslimit on mukavampia kuin kiihkokristityt, helluntailaisen tai jehovat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse (tapa)kristitty ja istuisin iltaa ehdottomasti mieluummin muslimin kanssa. Olisi mielenkiintoista keskustella kahden suuren uskonnon eroista ja yhteneväisyyksistä.

Ei kovin usein sentään, uskonto ei ole suuressa roolissa elämässäni. Mutta uskonnot ylipäätänsä kiinnostavat, etenkin kulttuurin ja yhteiskunnan näkökulmasta. Hyvä porukka mielenkiintoisia ihmisiä koolla ja hyvää viiniä, niin mikäs sen parempi illanvietto. (Ja kyllä, tunnen muslimeita, jotka juovat viiniä.)

Aika moni muslimi toteaisi tuohon että he eivät sitten ole oikeita muslimeja, korkeintaan muslimitaustaisia. Paljon on Koraanissakin tulkinnanvaraisuutta mutta alkoholi on yksiselitteisesti haram.

Vierailija
24/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristitty ja muslimi uskoo samaan jumalaan. Ateistin koko maailmankuva on aivan oleellisesti erilainen. Itselleni oikean ystävyyden este tulee jo siitä että aikuinen ihminen uskoo satuja, ja se on ihan sama, minkä tunnuksen alla hän niin tekee.

Vaikutat upean avarakatseiselta tyypiltä!

On kaikille ihmisille ominaista, että ystävyyssuhteet solmitaan todennäköisimmin niiden kanssa, joilla on samanlainen maailmankuva, tässä tapauksessa tieteellinen ja tiedemyönteinen. Ihan täysin turha hurskastella.

Ja olet siinä luulossa, että kukaan kristitty ei ole tiedemyönteinen tai omaa tieteellistä maailmankuvaa? Joten kukaan kristitty ei ole ystävyytesi arvoinen?

Vierailija
25/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristitty ja muslimi uskoo samaan jumalaan. Ateistin koko maailmankuva on aivan oleellisesti erilainen. Itselleni oikean ystävyyden este tulee jo siitä että aikuinen ihminen uskoo satuja, ja se on ihan sama, minkä tunnuksen alla hän niin tekee.

On kaikille ihmisille ominaista, että ystävyyssuhteet solmitaan todennäköisimmin niiden kanssa, joilla on samanlainen maailmankuva, tässä tapauksessa tieteellinen ja tiedemyönteinen. Ihan täysin turha hurskastella.

Ja olet siinä luulossa, että kukaan kristitty ei ole tiedemyönteinen tai omaa tieteellistä maailmankuvaa? Joten kukaan kristitty ei ole ystävyytesi arvoinen?

Ei tämä ole mikään luulottelukysymys. Jumala ei kuulu tieteelliseen maailmankuvaan.

Vierailija
26/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telluksen kansalaisena olen todennut että toiset ihmiset voivat olla ihonväriin tai uskontoon riippumatta kusipäitä. Olenkin ottanut tavaksi arvostella ihmisiä vain heidän tekojen ja sanojen pohjalta. Tyhmyys on myös tietämättömien ongelma, "älä ikinä syytä ketään tyhmäksi, sillä jokainen tietää jotain mitä sinä et", vanha mustalaisten/romanien sanonta. Itse ateistina olen kuitenkin lukenut sen verran että jeesus ja muhammed molemmat halusivat/haluavat lähinnä rakkautta ja rauhaa. Kaksi ihmistä tai valtiota riitelee kumpi haluaa enemmän rauhaa ja rakkautta, ja aloittavat sodan sen takia? Miksi toiset hakemalla hakee eroja ja ei näe yhtäläisyyksiä?

Vierailija
27/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole mikään luulottelukysymys. Jumala ei kuulu tieteelliseen maailmankuvaan.

Olen eri. Totta. Mutta moni tarvitsee varsinkin kolmansissa maissa uskoa elääkseen. Moni suomessakin tarvitsee uskoa vain selvitäkseen päivästä. Toisten usko ei varsinaisesti häiritse minua, vaan teot joita uskonnon varjolla sallitaan.

Vierailija
28/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslimin. Ateistit järjestään halveksivat jos eivät nyt suoranaisesti vihaa kristinuskoa.

Muslimit eivät jää kakkoseksi tuossa kristittyjen halveksimisessa ja vihaamisessa. Ainakin suuri osa heistä.

T. Uskovainen kristitty

Vierailija
29/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni muslimi toteaisi tuohon että he eivät sitten ole oikeita muslimeja, korkeintaan muslimitaustaisia. Paljon on Koraanissakin tulkinnanvaraisuutta mutta alkoholi on yksiselitteisesti haram.

Koraani ei varsinaisesti kiellä alkoholia? Jos oikein olen käsittänyt, viini päissä synti kertaantuu ja humalassa synnin tekeminen on helpompaa. Sinällään aika järkevästi ajeltu?

Vierailija
30/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ystävystyä kumman kanssa vaan, aivan riippuen henkilöstä.  Yleistäminen tiukasti jonkinlaiseksi hipoo (sitä mistä hallitus on kesän keskustellut).

Minulla on ollut fantastinen ateisti ystävä, mutta olen myös vieraillut niin muslimin kuin hindunkin kotona. Olen uudestisyntynyt kristitty joka uskoo kaikkivaltiaaseen.

Vierailija
31/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistin. Harras muslimi ei voi ystävystyä "vääräuskoisen" kanssa. Se on sunnassa kielletty.

Vierailija
32/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit ovat aika rankkoja uskossaan, kun taas maltillisen Turkkilaisen jäbän kanssa käydää kaljalla ja pelaamassa fudista. Ateisti ei tule edes messiin.

Vierailija
33/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävysty.

Vierailija
34/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei kumpaankaan Kristitty ystävystyy vain ahdasmielisen, toisia tuomitsevan oikeauskoisen kanssa.

Vierailija
35/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita satuja sulla on ,kun että muslimilla ja kristityllä on sama jumala?

Vierailija
36/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa ateisteja, jokainen uskoo johonkin ylempään voimaan. Kyllä se sieltä esiin tulee kun on riittävän pelottava hetki elämässä itsellä tai läheisellä. Ne ei vaan uskalla sanoa mitään ääneen, eli pelkureita ovat.

Vierailija
37/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta uskooko kukaan ruskean talon steppaavaan menninkäiseen?

Itse uskon Rolandiin, voileipiä syövään vaatekaappipeikkoon.

Vierailija
38/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityn neuvo on eläkää sovussa kaikkien kanssa, mikäli se teistä riippuu.

Vierailija
39/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistakaa paja keskuudestanne.

Vierailija
40/112 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistakaa paja keskuudestanne.

Paja? 🤣

*paha...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi