Ystävystyykö uskovainen kristitty todennäköisemmin muslimin vai ateistin kanssa?
Kommentit (112)
Itse olen tutustunut ja saanut joisatin erinoamsien läheisiä ihmisiä elämääni ateisteista, enkä usko tämän johtuvan vain siitä, että Suomessa on toistaiseksi verraten vähän muslimeita. (Muistini mukaan reilu satatuhatta).
On täysin myös mahdollista, että tulevaisuudessa, ainakin osa lapsistani on ateisteja.
Sanottakoon tämäkin vielä, että kammoan ajatusta että minu uskovani tulis yritttä joku toinen uskomaan yhtään mihinkään.
Uskovainen mies
Olen itse (tapa)kristitty ja istuisin iltaa ehdottomasti mieluummin muslimin kanssa. Olisi mielenkiintoista keskustella kahden suuren uskonnon eroista ja yhteneväisyyksistä.
Ateistien kanssa keskustelu uskonnoista tuppaa menemään jankkaamiseksi.
Kristitty ja muslimi uskoo samaan jumalaan. Ateistin koko maailmankuva on aivan oleellisesti erilainen. Itselleni oikean ystävyyden este tulee jo siitä että aikuinen ihminen uskoo satuja, ja se on ihan sama, minkä tunnuksen alla hän niin tekee.
Riippuu ihmisistä. Itse ymmärrän muslimeja, vaikka en tunnekaan kovin monta.
T. lestadiolainen agnostikon kaveri
Vierailija kirjoitti:
Olen itse (tapa)kristitty ja istuisin iltaa ehdottomasti mieluummin muslimin kanssa. Olisi mielenkiintoista keskustella kahden suuren uskonnon eroista ja yhteneväisyyksistä.
Toisaalta voisitte keskustella yhtä hyvin vaikka jääkiekosta tai pihatöistä.
Mutta uskooko kukaan ruskean talon steppaavaan menninkäiseen?
Sen tiedän muslimeista, että heille monelle ateistit ovat sitä ihan alhaisinta pohjasakkaa ja valitsisivat tuossa tilanteessa kristityn joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisistä. Itse ymmärrän muslimeja, vaikka en tunnekaan kovin monta.
T. lestadiolainen agnostikon kaveri
Olen kuullut että lestadiolaisperheiden keskuudesta on käännytty viime vuosina aika paljonkin muslimiksi. Mielenkiintoinen ilmiö, mutta ilmeisesti melkoinen tabu kun siitä ei juuri puhuta julkisesti.
Muslimin. Ateistit järjestään halveksivat jos eivät nyt suoranaisesti vihaa kristinuskoa.
Vierailija kirjoitti:
Tapakristitty, joka illanviete, on keskustella uskonnoista?
Vierailija kirjoitti:
Sen tiedän muslimeista, että heille monelle ateistit ovat sitä ihan alhaisinta pohjasakkaa ja valitsisivat tuossa tilanteessa kristityn joka kerta.
Tätä ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Kristitty ja muslimi uskoo samaan jumalaan. Ateistin koko maailmankuva on aivan oleellisesti erilainen. Itselleni oikean ystävyyden este tulee jo siitä että aikuinen ihminen uskoo satuja, ja se on ihan sama, minkä tunnuksen alla hän niin tekee.
Vaikutat upean avarakatseiselta tyypiltä!
Ei asiaa voi ajatella niin yksinkertaisesti. Ei kaikki muslimit olen öykkäreitä, eikä kaikki ateistit suvaitsevaisia,
Meikäläisellä on muutamia tosi mukavia muslimituttavia samalta työpaikalta.
Varmaan muslimin. Molemmat uskovat satuolentoihin, että sentään sen verran yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat upean avarakatseiselta tyypiltä!
On kaikille ihmisille ominaista, että ystävyyssuhteet solmitaan todennäköisimmin niiden kanssa, joilla on samanlainen maailmankuva, tässä tapauksessa tieteellinen ja tiedemyönteinen. Ihan täysin turha hurskastella.
Sen henkilön kanssa, joka hyväksyy hänet sellaisena kuin on. Riippuu siis tunne-elämän tasapainosta.
Sen kanssa, kumpi on laihempi.