Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin sairaslomalla olevan työkaverin festareilla. Ilmiantaisitteko?

Vierailija
30.08.2023 |

Eipä kovin sairaalta näyttänyt ja ihmettelin, että miten pystyy olemaan festareilla, mutta töissä ei..

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki jo itsessään toimii parantavana voimana. Ajatelkaa mitä kaikkea se saakaan aikaan yhdistettynä raikkaaseen ulkoilmaan.

Vierailija
22/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit tietää työkaverin olevan sairaslomalla?

Meillä ainakin kaikki tietää kuka on sairauslomalla ja kuka on lomalla. Ihan yleistä tietoa kaikille. Yleensä sairauslomalla olija laittaa vielä viestin tuuraajalleen, että ei ole nyt tulossa toimistolla ainakaan viikkoon. Tuuraaja tietää sitten tehdä hommat eikä tuohon tarvitse pomoa välikäteen neuvojaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, oma on asiansa miten tuon asian hoitaa. Menisin kyllä varmaan moikkaamaan ja kyselemään kuulumisia. Mut en mä sen asioita työnantajalle tietenkään kertoisi. 

Vierailija
24/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin ulkomaille sairauslomalla. 

Vierailija
25/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi hän on sairauslomalla jos kerran tiedätte kaiken? Riippuu myös vähän siitä. On erilaisia sairauksia ja niiden hoitoja ja kestoja.

Vierailija
26/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat sen verran kusipäiseltä, että sun on PAKKO olla sairaanhoitaja.

Vierailija
27/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairausloma välttämättä tarkoita ettei voisi liikkua ulkona. 

Vierailija
28/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli vielä 10 vuotta sitten ilmoitus sähköpostiin jossa ilmoitettiin jos joku oli omasta tiimistä sairaana. Sitten yhtäkkiä tähän tuli muutos. Tajuttiin että ei se muille kuulu. Se on ihan sen sairastavan henkilön ja hänen pomonsa välinen asia.

Vierailija
29/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli vielä 10 vuotta sitten ilmoitus sähköpostiin jossa ilmoitettiin jos joku oli omasta tiimistä sairaana. Sitten yhtäkkiä tähän tuli muutos. Tajuttiin että ei se muille kuulu. Se on ihan sen sairastavan henkilön ja hänen pomonsa välinen asia.

Meillä laitetaan edelleen sähköpostia, että olen tänään sairaana. Jonkun pitää kuitenkin tehdä hänenkin hommansa. Lomapäivät laitetaan kalenteriin, joten tasan tarkkaan tietää kuka on lomalla ja kenen poissaolo on sitten sairauslomaa. 

Vierailija
30/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla melkein kaikki on tiedossa.

Ap

Kuulostaa tosi kivalta työpaikalta ja kyttäävät työkaverit kirsikkana kakussa..

Vierailija
31/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen eri, mutta ei haittaa yhtään vaikka kaikki tietää sairauslomastani. Miksi tuota tietoa nyt pitäsi salata? Ja kukaan ei edes kyttää, kun kaikki tietää muutenkin. 

Vierailija
32/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä tuntuu olevan hoito-ohjeena lähteä liikkeelle mahdollisimman nopeasti oli sairaus mikä tahansa. Suuren leikkauksen jälkeen nostettiin jalkeille jo teholla heti, kun silmät pysyi auki hetken auki. Seuraavana päivänä piti jo kävellä itsenäisesti apuvälineen kanssa.

Siihen nähden en lähtisi arvostelemaan kenenkään tekemisiä sairauslomalla. Itse kiersin museoita, niissä kun on sopivan viileää kesälläkin.

Vierailija
33/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on mielenterveyssyistä saikulla, saako käydä parantamassa mielenterveyttään tapaamalla ihmisiä ja kuuntelemalla musiikkia festareilla?

Jos on käsi kipeä siten, ettei voi tehdä töitä, saako käydä festareilla?

Jos on selkä kipeä ja on annettu ohjeeksi liikkua kivun antamissa rajoissa ja välttää pitkiä aikoja istuen, saako käydä festareilla?

Tuo mielenterveys on aina selitys sille että mitään ei jaksa tehdä kuten työt, velvollisuudet ym mutta kummasti on virtaa hauskoihin asioihin

Vierailija
34/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi todellakin on sairaiden paratiisi.

Tämä! Saikulla saa pitää hauskaa eikä tarvi rasittaa itseä töissä, jännä että kaikkia karensseja aletaan suunnitella..

Vierailija
35/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen eri, mutta ei haittaa yhtään vaikka kaikki tietää sairauslomastani. Miksi tuota tietoa nyt pitäsi salata? Ja kukaan ei edes kyttää, kun kaikki tietää muutenkin. 

Samaa mieltä. Turha salaaminen pois ainakin työpaikoilta. Työtoverien sairaskertomukset pitäisi olla katsottavissa.

Vierailija
36/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi hän on sairauslomalla jos kerran tiedätte kaiken? Riippuu myös vähän siitä. On erilaisia sairauksia ja niiden hoitoja ja kestoja.

Niinpä, on hieman eri asia, jos työkaveri on sairauslomalla vatsataudin takia ja hänet tapaa festareilla kuin siinä tilanteessa, että hänen sairauslomansa syy on vaikka unettomuus. Periaatteessa sairausloman syy ei tietenkään työkavereille edes kuulu, mutta jotkut jakavat nämäkin henkilökohtaiset asiansa somessa.

Vierailija
37/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin vuoden sairaslomalla enkä todellakaan istunut kotona.

Minä olin 16 kuukautta ja liikuin lääkärin määräyksestä aina kun jaksoin. Masennus oli sairaslomani syy.

Vierailija
38/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ilmiantaisi. Mutta jos tietäisin että sairaus on sängyssäpysymisluokkaa, ja työkaverin poissaolo olisi rasittanut kohtuuttomasti muita työkavereita voisin sanoa poissaolijalle pari valittua sanaa.

Sen jälkeen ansaisisit pari valittua sanaa pomolta ja varoituksen. Potkutkin voisi kaltaisellesi antaa.

Vierailija
39/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ilmiantaisi. Mutta jos tietäisin että sairaus on sängyssäpysymisluokkaa, ja työkaverin poissaolo olisi rasittanut kohtuuttomasti muita työkavereita voisin sanoa poissaolijalle pari valittua sanaa.

Sen jälkeen ansaisisit pari valittua sanaa pomolta ja varoituksen. Potkutkin voisi kaltaisellesi antaa.

ansaisisit*

Vierailija
40/44 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Samaa mieltä. Turha salaaminen pois ainakin työpaikoilta. Työtoverien sairaskertomukset pitäisi olla katsottavissa.

No ei sitä syytä tarvitse tietää. Itse laitoin viime viikolla viestin, että olen sairaana, mutta en minä sitä syytä kertonut. Työkaveri teki sitten hommat minunkin hommat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme