Epätoivo vallannut mielen. Ollaan puolitoista vuotta yritetty myydä asuntoa pieneltä maaseutu paikkakunnalta. Hintaa laskettu. Talo
kunnoltaa kuin uusi, rakennettu 90-luvulla. Uusi koti odottaa jo meitä. Pitääkö vaan muuttaa pois? Molemmat asunnot omistamme ja ei ole velkaa. Ja sen mainitsen, että samalla paikkakunnalla kilpailevia asuntoja myynnissä 50 kappaletta.
Kommentit (38)
Ottakaa ukrainalaisia siihen vuokralle. Ovat ahkeria ja haluavat tehdä töitä, maksavat vuokraa itse tekemällään työllä ja koko perhe voi asua.
Ei ole kunnoltaan kuin uusi, jos on rakennettu 30 vuotta sitten eikä sen jälkeen ole tehty mitään. Vaatii täysrempan ja tekniikkakin tuossa vaiheessa alkaa olla elinikänsä päässä. Onko tämä huomioitu hinnassa?
Selvästi vaan huono sijainti sekä yleisesti huono aika myydä. Maaseudulla myyntiajat ovat vuosia. 90-luvulla rakennettu ei myöskään ole uusi. Joko laskisin hintaa lisää tai odottaisin parempia aikoja. Toki takuita ei ole tuleeko parempia aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa ukrainalaisia siihen vuokralle. Ovat ahkeria ja haluavat tehdä töitä, maksavat vuokraa itse tekemällään työllä ja koko perhe voi asua.
Hehheh:D
Vierailija kirjoitti:
Lutikoita tuovat tuliaisiksi.
Toivottavasti ihmiset ymmärtää jatkossa, että maaseudulta asunnon ostaminen on aina riski. Se ei ole sijoitus.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa vuokralle. Maaseudulla ei vaan tällä hetkellä kauppa käy. Ellei hinta oo aivan pohjissa.
Tämän tekisin itse. Nimenomaan vuokra-asunnoista taas on pulaa ja niiden vuokrat on asuntojen arvoon nähden todella korkeat. Todella kannattava sijoitusasunto siis.
Vuokratkaa mitta kohtuullisella hinnalla. Max 500€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ihmiset ymmärtää jatkossa, että maaseudulta asunnon ostaminen on aina riski. Se ei ole sijoitus.
Riippuu hinnasta ja onko siinä kaupunki ja työpaikkoja lähellä. Jos on hyväkuntoinen talo, päiväkoti lähellä, yms. niin jo moni etätyöläinen on kiinnostunut.
Eihän se sijoitus varmaan nykyään ollenkaan voi olla parhaassakaan tapauksessa, toisaalta, kuka sitten mitäkin elämältä haluaa. Minä ainakin haluan rauhaa ja luontoa lähelle ja kun ihmiset kunnolla kyrsii töistä niin pääsee palautumaan kotiin. Ihminen käy töissä siksi että voi toteuttaa omia unelmiaan... Miksipäs sitä muuten edes heräisi aamulla töihin?
Helposti menee 50 000 - 80 000 euroa remontteihin jos on 90-luvun talo, jota ei ole korjailtu.
Hinta on liian korkea.
Vuokratkaa se minulle. Olen lähdössä pois Helsingistä, mutta uusi osoite puuttuu. Olen siisti, päihteetön, korkeasti koulutettu ja itsekseni viihtyvä viisikymppinen.
Hinta pitää olla max 40 000 €. Onhan se?
Pieni paikkakunta, jolla kuitenkin myynnissä 50 kilpailevaa kohdetta (oletan että omakotitaloja)? Mikä tässä ei nyt täsmää?
Itse olen etsinyt oikeasti pieneltä paikkakunnalta (~2t asukasta) ostettavaa tilaa/taloa/kiinteistöä muutaman vuoden. Ei löydy, tai jos löytyy, niin hinta rajusti pielessä. Kukaan ei maksa samaa hintaa tönöstä eikä kartanosta kuolevalla pikkupaikkakunnalla kuin sadan kilometrin päässä kasvukeskuksessa.
Talo on remontoitu ja uudistettu. t.ap
Onkohan hinta vieläkin liian korkea? Meillä on naapurustossa myynnissä talo, jonka hintapyyntö vuosi sitten oli 360 000 EUR. Nyt hinta on 295 000 eikä ole mennyt kaupaksi. Toinen naapuruston talo tuli myyntiin keväällä, hintapyyntö 230 000. Se meni heti kaupaksi. Molemmat talot ovat aikalailla samanikäisiä.
Kunnoltaan kuin uusi
Oletko ap tässä nyt rehellinen? Oikein jämptillä ja poikkeuksellisen hyvällä ylläpidolla talo voi olla sellainen kuin se oli uutena 90-luvulla.
Mutta kuin uusi on silti eri asia.
Uusi 2020-luvun talo on aivan erilainen kuin tyypillinen ysäritalo. Oikotieltä näkee esimerkkejä laittamalla valmistumisvuoden halukriteeriksi. Tässä vertailussa valitettavasti ysäritalo jää jälkeen.
Hinta on oltava max 40k, mieluummin vähemmän, jos myydä aiot. Sorry to say, mutta näin se nykyään on. Juuri kukaan ei halua asua maaseudulla kaukana palveluista, ja olla pelkän auton varassa.
Vuokratkaa mustalaisille tai lahjoittakaa paikalliselle pelastuslaitokselle käytettäväksi savusukellus- ja sammutusharjoituksiin. Tuossapa ne ainoat realistiset vaihtoehdot on.
Laittakaa vuokralle. Maaseudulla ei vaan tällä hetkellä kauppa käy. Ellei hinta oo aivan pohjissa.