Aino jäätelön harhaanjohtava pakkaus - onko valtiolla liikaa tarkastajia? Olisiko leikkausten paikka
Meillä on aikamoinen armeija täällä sääntö-Suomessa kaiken maailman tarkastajia ja ylitarkastajia ja valvojia. Olisikohan mitenkään mahdollista leikata julkiselta puolelta näitä paperinpyörittäjiä? Aino-jäätelön väärä pakkaus ei ehkä ole Suomen isoimpia ongelmia tällä hetkellä.
https://yle.fi/a/74-20047469
Kommentit (31)
Persujen mielestä Kuluttaja-asiamies on siis turha virkamies.
Selvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan "pohjalaismiesten" rituaaliteurastukseen ei puututa, olen valmis hyväksymään Aino-jäätelön vääristelevät ympäristöystävällisyysmainospuheet.
Koska maailmassa on epäkohtia, yritykset saavat kusettaa sinua. Onko sinulla joku raja, missä tämä ylittyy vai käykö ihan mikä tahansa niin pitkään kun rituaaliteurastusta on?
Ylipäätään, olitko laajemmin valmis luopumaan koko kuluttajanturvaksi tehdystä lainsäädännöstä ja mahdollisen ongelmien ilmetessä käymään jenkkityylisesti oikeutta omilla varoilla?
Minähän sanoin, että olen valmis hyväksymään myös valkoiset valheet firmoilta sillä ehdolla, että rituaaliteurastukseen EI puututa! Rituaaliteurastuksen jatkuvuuden varmistaminen on tärkeää. Minua häiritsee islamofobia ja etninen profilointi. Fazerin mainospuheet kohdistuvat lähinnä valkoisiin suomenkielisiin, joten en näe tässä ongelmaa. Otan mieluummin vääristelevän mainostamisen kuin uskonnonvapauteen puuttumisen.
Vierailija kirjoitti:
Selvä juttu.
Ja Trump on hullu rikollinen. Ja oranssi ja paha!
Vierailija kirjoitti:
Selvä juttu.
Tämä ihmetyttää minuakin. Jäätelöpakkauksen ympäristöystävällisyys nyt ei ehkä ole aina se ensimmäinen asia, mutta jotenkin outoa, ettei markkinoinnin oikeellisuudella ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Keitä edes kiinnostaa jäätelön pakkaus? Itse valitsen jäätelön ihan maun perusteella, eikä pakkaus ole mitenkään olennainen juttu.
Taas yksi esimerkki siitä, kun vallitsevan järjestelmän ylläpitäjät ovat totaalisesti vieraantuneet kansalaisistaan.
Olen aina luullut Aino:n olevan Valion jätskiä. Se onkin frontier Finland.
Mistähän moinen väärinymmärrys on tullut?
(Mikä firma tuo frontier edes on?)
Vierailija kirjoitti:
Se on nostettu tikunnokkaan esimerkinomaisesti jotta muut markkinoijat ymmärtää ottaa vaarin.
Aina tikunnokkaan nostettu ei taivu vaikka kuinka olisi nostettu esimerkiksi. Ei vaikka tulisi ts.. ppouhkauksia tehtaan väelle.
Kerran niillä oli mennyt kannet sekaisin. Menin kauppaan valittamaan ja ei ne ensin meinannut uskoa, mutta onneksi pakasteesta löytyi muitakin jäätelöitä väärällä kannella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nostettu tikunnokkaan esimerkinomaisesti jotta muut markkinoijat ymmärtää ottaa vaarin.
Aina tikunnokkaan nostettu ei taivu vaikka kuinka olisi nostettu esimerkiksi. Ei vaikka tulisi ts.. ppouhkauksia tehtaan väelle.
Mikä tässä nyt oikeasti mättää, se taloyhtiön konkurssiko, ei ne voi puuttua siihen konkurssin alkamiseen, mutta on niitä ollut harhaanjohtavasta markkinoinnista, eikös ollut ainakin se Nordean tai jonkin pankin tapaus, hävisivät kantajat sen tosin, lie ollut siinä kuluttaja-asiamiestä ollenkaan.
Typerää jauhaa kuitenkin tämän jäätelön varjolla, vaikka kuinka korpeaisi.
Hyvä, että Ainon pakkausmerkintään puututaan. Tuo lehti-symboli oli tosi harhaanjohtava, yksi ystävä osti tätä vegaanikaverilleen, koska luuli tuon merkin perusteella jätskin olevan kasvispohjaista.
Sama se on vaikka olisit ostanut erän jäätelöä konkurssiin menevältä jäätelötehtaalta, ei voida auttaa, ostajan pitää ymmärtää varautua todennäköisiin riskeihin. Minkäs ne tekee konkurssille?