Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäselvä puhe pilaa elämän ja ihmissuhteet

Vierailija
29.08.2023 |

Inhoan tätä. Ei auta vaikka yrittäisin puhua kuinka selvästi. Silti vastapuoli joutuu kysymään "mitä?". Tämän takia olen vähentänyt puhumisen vain kaikkeen pakolliseen. Tämän takia minulla ei ole ainuttakaan ystävää tai kaveria. Suurin osa muista nuorista aikuisista menee baareissa ja pitää hauska kavereiden kanssa. Ja minä vain olen päivästä, viikosta, kuukuadesta ja vuodesta toiseen yksinäinen. Kaipasin edes yhtä ystävää ja kaveria, mutta puhevika estää sen. Olen ihan normaali töissä käyvä ihminen, mutta tämä puhevika on ainoa ongelma. Voisin luopua mistä tahansa muusta, jos saisin normaalin puheäänen. Tuntuu että elämä menee ihan hukkaan tämän takia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla puheesi on epäselvää?

Vierailija
2/5 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko puheopetuksesta apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys terkkariin ja sieltä lähete Puheterapeutille! Älä jää nyt yksin murehtimaan, vaan toimi.

Vierailija
4/5 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo johtuu? Onko rakenteellinen vika kehossa vai onko esim. joku ahdistuneisuushäiriö joka johtaa hermostuneeseen ja (liian) nopeaan puheeseen?

Vierailija
5/5 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellisiä. Tuo on harjoituksella korjattavissa oleva ongelma. Äänenmuodostus on taitolaji, vaikka se toisilta sujuu helpommin ihan luonnostaan.