Mitä kaikkia juhlia voisi järjestää syksyllä?
Tykkään pienimuotoisista juhlista ihan kotona oman perheen kesken tai muutama läheinen ihminen välillä kutsuttuna. Pikkujoulut on selvä juttu, mutta mitä kaikkia juhlia voisi kehitellä syksyyn ennen pikkujouluaikaa? Lapsiperhe ollaan ja mistään ryyppäjäisistä ei ole nyt kyse vaan lapsille sopivasta juhlinnasta.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Kekri tietenkin.
Joo hyvä! Mutta miten sitä juhlitaan? Mitä syötävää, mitä koristeita? Ap
Mitä itse haluaa. Täydenkuun juhla, perunannostokemut, keltaisten lehtien karisemisjuhla, pääskyjen läksiäiset, metsästyskauden avajaiset, kesänloppumiskekkerit.....
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse haluaa. Täydenkuun juhla, perunannostokemut, keltaisten lehtien karisemisjuhla, pääskyjen läksiäiset, metsästyskauden avajaiset, kesänloppumiskekkerit.....
Hyvä hyvä, nämä kuulostaa juuri meille sopivilta! Ehdottakaa syötäviä, tekemistä ja koristelua noihin!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kekri tietenkin.
Se on sadonkorjuun juhla, viljelyskauden päätös ja siitä kiittäminen. Ruokaa pitää olla runsaasti ja myös juomaa. Kotimaisista vihanneksista, juureksista, viljoista ja lihasta. Vaikka jotain pitkään haudutettua pataa pääruoaksi. Olutta ehdottomasti. Kekrinä saunotaan ja poltetaan tulia pimeässä illassa. Aiemmin kekrinä vaihtui vuosi, joten uuden vuoden perinteet sopii tai on oikeastaan siitä lähtöisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kekri tietenkin.
Se on sadonkorjuun juhla, viljelyskauden päätös ja siitä kiittäminen. Ruokaa pitää olla runsaasti ja myös juomaa. Kotimaisista vihanneksista, juureksista, viljoista ja lihasta. Vaikka jotain pitkään haudutettua pataa pääruoaksi. Olutta ehdottomasti. Kekrinä saunotaan ja poltetaan tulia pimeässä illassa. Aiemmin kekrinä vaihtui vuosi, joten uuden vuoden perinteet sopii tai on oikeastaan siitä lähtöisin.
Jee, kuulostaa hyvältä, täytyypä googlailla lisää kekriä. Olen toki ennenkin kuullut kekristä, mutta en koskaan viettänyt vielä. Ap
Saahan sitä juhlia vaikka pääsiäistä ympäri vuoden.
Vain syksy juhla koristeineen , ruokineen ja jännitys lamppuineen.
Minusta hyvät juhlat sopii vaikkapa raskaan aherruksen päätteeksi. Kun on hyvä syy juhlia vaikka jotakin saavutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hyvä, nämä kuulostaa juuri meille sopivilta! Ehdottakaa syötäviä, tekemistä ja koristelua noihin!
Ap
Jokainen pääsee vuorollaan valmistamaan oman ruokansa. Voi olla vaikka nuotiolla savustettua lohta, makkaran paistoa, toki salaatin voi loihtia itse juhlakalu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kekri tietenkin.
Oikeastaan vuosi ei vaihtunut, mutta piiat ja rengit sai silloin vaihtaa pestiä, jos halusivat.
Vuosi toki vaihtui samaan aikaan, kuin nytkin
Vierailija kirjoitti:
Ei saatana...
Mikäs se tämä juhla on?😂
Minusta AP:n idea on hyvä. Mukava välillä juhlia hyvässä seurassa vaikka niitä kesäkauden päättäjäiset ja syyskauden avajaisia ym ym.
Ruska juhlat ois myös hyvä.
Syksyllä ruuat vois olla maanläheisiä, eli kasviksista, juureksista, sienistä ja marjoista valmistettuja.
Kekri tietenkin.