Mies lainannut rahaa useita tonneja ja nyt pitäisi maksaa ne pois.
En muista itse että olisi mulle maininnut siitä. Sanoi aikoinaan että ehkä lainaa mutta ei muistaakseni lmoittanut että otti velkaa. Oli lainannut kaveriltani. Ottaa kyllä aivoon. Mä en tiedä mitä mä teen.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap miehesi on ottanut velkaa?
Elämiseen ja sähkölaskuihin kuulemma mutta mistä mä tiedän jos säästää itselleen jotain varten.
Ap
Käyttekö molemmat töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun pidä mitään tehdä. Hänen pitää.
Jättää ilman ruokaa ja laskujen maksua minut ja lapset....
Ap
Ja mihinkäs se sinun miehesi oli tarvinnut sitä lainaa? Sen teidän "yhteisen" talon ylläpitoon, mistä sinä et maksa mitään, vai sinun ja lasten ruokkimiseen? Jos elää itse pelkkänä loisena, ei varmaan kannata ihan hirveästi arvostella toisen taloudenpitoa.
Mies tässä on se loinen. Ei normaali aikuinen kerjää rahaa lainaksi kavereilta. Omin voimin pitää raha-asiat hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sellaista se on kun heittää kaikki munat yhteen koriin ja elelee hyväuskoisena ääliön siivellä. Sossu auttaa, mutta tekee isästä lasun. Paree olis ottaa sinne sossuun yhteyttä ja kertoa asia sekä pyytää kiireellistä asuntoa sulle ja lapsille, jos velkaa vaikka väkivalloin koetetaan periä.
Jaa mistä se sossu tekee lasun? Mihin lakiin on kirjattu, että on miehen velvollisuus yksinään elättää perhe? Tai mikä laki kieltää lainaamasta rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja mihinkäs se sinun miehesi oli tarvinnut sitä lainaa? Sen teidän "yhteisen" talon ylläpitoon, mistä sinä et maksa mitään, vai sinun ja lasten ruokkimiseen? Jos elää itse pelkkänä loisena, ei varmaan kannata ihan hirveästi arvostella toisen taloudenpitoa.
Mies tässä on se loinen. Ei normaali aikuinen kerjää rahaa lainaksi kavereilta. Omin voimin pitää raha-asiat hoitaa.
Ja mites ap on osallistunut raha-asioiden hoitamiseen omin voimin?
Tee ne vakiot. Kerää pulloja, älä osta muovipusseja vaan ota mukaan oma kotoa.
Eväät töihin ja älä osta take away kahteja. Kyllä se siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap miehesi on ottanut velkaa?
Elämiseen ja sähkölaskuihin kuulemma mutta mistä mä tiedän jos säästää itselleen jotain varten.
Ap
Käyttekö molemmat töissä?
Mies olin pitkään työttömänä ja lomautettuna työpaikaltaan. Tänä aikana oli työnantajaltaan lainannut henkilökohtaisesti 2000 euroa. Ovat siis jonkinlaisia ystäviä. Nyt on töissä. Itse olin 15v töissä ja nyt eläkkeellä. Sen takia omat tulot on pienet. Ihan samalla tavalla maksan kyllä elämisestämme kuin mies.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Maksakoot pois . Elätte minimibudjetilla nyt jonkun aikaa puurolla ja ruoka-avulla . Kyllä se siitä . Vannota ettei enää elä jatkossa velaksi muuten otat lapset ja häivyt .
Ap olisi välittömästi sillan alla lastensa kanssa, jos mies ei elättäisi häntä. Ja ei ap voi viedä lapsiaan kodittomuuteen mukanaan. Mies on vain pyrkinyt elättämään heitä ja ap:n sanojen mukaan lainat on otettu sähkölaskuihin ja ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksakoot pois . Elätte minimibudjetilla nyt jonkun aikaa puurolla ja ruoka-avulla . Kyllä se siitä . Vannota ettei enää elä jatkossa velaksi muuten otat lapset ja häivyt .
Ap olisi välittömästi sillan alla lastensa kanssa, jos mies ei elättäisi häntä. Ja ei ap voi viedä lapsiaan kodittomuuteen mukanaan. Mies on vain pyrkinyt elättämään heitä ja ap:n sanojen mukaan lainat on otettu sähkölaskuihin ja ruokaan.
Niin, näin hän sanoo mulle. Mistä mä tiedän jos kerää itselleen jotain varakassaa. Ja ei ole vielä kieltäytynyt ottamasta lisävelkaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja mites ap on osallistunut raha-asioiden hoitamiseen omin voimin?
Tyypillistä miehille. Ette ota vastuuta virheistänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies heitä elätä, vaan kerjää rahaa. Kun ei itse kykene tienaamaan.
Mies on lainannut, mies maksaa lainan.
Montako lasta? Minkä ikäisiä? Onko talostanne velkaa?
Muistelen että aikoinaan sanoi että äitinsä oli antanut rahaa.....ei siis sanonut että otti lainaa kaveriltaan. Kyllä nyt olisin muistanut jos olisi lainannut. Puhui lainaamisesta mutta ei sanonut että olisi sen lopulta lainannut. Nyt syytti minua huonomuistisuudesta ja että on varmasti sanonut lainaavansa. Tää ei muutenkaan ole mikään normi mies.
Nyt en tiedä mitä tehdä. Sanoin että maksaa 300kk pois lainaansa. Mutta tekis mieli lähteä kokonaan pois. Lapsilla vaan opiskelut kesken
Ap
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta? Minkä ikäisiä? Onko talostanne velkaa?
Velkaa on vielä talosta vuosiksi. 2lasta jotka vielä asuvat täällä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies heitä elätä, vaan kerjää rahaa. Kun ei itse kykene tienaamaan.
Ja ap kerjää rahaa mieheltään. Sehän on paljon jalompaa.
Ihme,ettet ap tajua, että teillä on liian suuret menot. Teidän talonne on liian kallis tuloihinne nähden.
No maksa laina pois. Päivän selvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On noita rahan kerjääjiä Kerostaloissa vaikka niin ei kavereita.Leveilään eläkeellä ja soitellan ihmisten ovikelloa tietyyn aikaa kukaudessa hattu kourassa,kun tuli yllätys meno ja tarvii rahaa.Älkää lainatko,Autatte vaan lisä velan otton .Tänän vippi yhdeltä,ylihuomenna toiselta ja työ eläke päivänä sitten taas minuksella kun perusmenot maksettu ja Vippi kassat sinne tänne.
Vierailija kirjoitti:
No maksa laina pois. Päivän selvä asia.
Minä vai ketä sä tarkoitat? Ei ole mun laina..en ole sitä itse ottanut
Ap
Miten niin elättänyt? Eihän tuo selviä edes normaalista arjesta pummimatta rahaa muilta. Ei tuollainen mitään elätä.