Faunatar konkurssiin - mitä tapahtuu eläimille?
Eläimiä ja tarvikkeita myyvä kauppaketju on haettu konkurssiin. Mitä tapahtuu eläimille ja kaloille? Kuka niistä nyt huolehtii? Vai myydäänkö liskot - 30% alennuksella? Hakeeko ne Korkeasaari tai joku eläintenpelastusyhdistys?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
niistä tehdään jauhenlihaa
Ei faunattaressa myyty jauhia.
Eläinkaupoillahan meni tosi hyvin! Korona-aikana lemmikkien määrä singahti nousuun. Ei kai ne kaikki jo kuolleet?
Musti ja Mirri meni pörssiin.
Mites Zoojatar?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akvaariot ja terraariot pitäisi lopettaa kokonaan, samoin kanien ja muiden jyrsijöiden pito
Ylipäätään minkään eläimen pitäminen vankeudessa huvin vuoksi ei ole terveen ihmisen hommaa.
Sun mielestä kaikkien lemmikkien pito pitää lopettaa? Ja hevosten pito?
Olen eri hlö, ja minusta jo käsite lemmikkieläin on eläintä orjuuttava.
Miksi joku pitäisi hevosia? Omaksi huvikseen ja hyödykseen. Harvemmin sen eläimen iloksi ja tarpeiden täyttämiseksi. Hebosta ei milloinkaan saisi pitää yksin ja karsinassa, se on laumaeläin ja luotu liikkumaan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akvaariot ja terraariot pitäisi lopettaa kokonaan, samoin kanien ja muiden jyrsijöiden pito
Ylipäätään minkään eläimen pitäminen vankeudessa huvin vuoksi ei ole terveen ihmisen hommaa.
Sun mielestä kaikkien lemmikkien pito pitää lopettaa? Ja hevosten pito?
Olen eri hlö, ja minusta jo käsite lemmikkieläin on eläintä orjuuttava.
Miksi joku pitäisi hevosia? Omaksi huvikseen ja hyödykseen. Harvemmin sen eläimen iloksi ja tarpeiden täyttämiseksi. Hebosta ei milloinkaan saisi pitää yksin ja karsinassa, se on laumaeläin ja luotu liikkumaan vapaasti.
Jännä miten teillä kiihkoilijoilla on pinttynyt käsitys että joko ihminen ei pidä lemmikkiä lainkaan tai sitten pitää, mutta pitää sitten aivan järkyttävän huonosti. 🤦🏻
Tietenkin JOKAINEN normaalilla järjellä varustettu huolehtii lemmikkinsä lajityypillisestä elämästä. Vai luuletko että jokainen akvaarioharrastaja pitää kalojaan vessanpöntössä, koska siellä on vettä ja kalat elää vedessä?
Kyllä se iloinen ja terve eläin on kivempaa katseltavaa kuin kärsivä eläin ja jokainen normaalilla järjellä varustettu katselee mieluummin sitä hyvinvoivaa eläintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin aikoinaan Faunattaressa mutta sitten hintataso alkoi karata sen verran korkeaksi että jouduin etsimään edullisempaa ostopaikkaa kun haluan vain laadukkaampia kissanruokia ja -hiekkoja.
Peten koiratarvike oli pitkään suosikki mutta nyt Royal Caninin ja laadukkaampien hiekkojen hinta pomppasi kerralla 20% ylöspäin ja teen nykyään nämäkin ostokset saksasta.
Mikset osta Mustista ja Mirristä Royal Caniniä ? Aika usein - 20 % tarjous ja kotiinkuljetus. Mistä firmasta ostat Saksasta ?
M&M on samaa lafkaa kuin Peten koiratarvike.
No tämä selittääkin sen miksi kilpailu on yhtäkkiä näyttänyt kadonneen Suomen markkinoilta ja hinnat notkahtaneet kerralla niin paljon ylöspäin että viimeiset 10kg kissanruokasäkit olen tilannut saksalaisista verkkokaupoista (zoo ja zooplus).
Noilla on ihan suomenkieliset sivut ja toimituksetkin tulevat kotiovelle yhtä nopeasti.
Kuninkaallinen kaniini vedätti hinnat kaikkialla niin tappiin että merkki vaihtui mistä kissat eivät pitäneet mutta niiltä ei kysytä.
Niin käy kun jättää laskut maksamatta.
Jos velkojalla on tonnin lasku perittävänä, niin saa tonnin sijaan 14 parta-agamaa ja akaattikotilon.
Vierailija kirjoitti:
No tämä selittääkin sen miksi kilpailu on yhtäkkiä näyttänyt kadonneen Suomen markkinoilta ja hinnat notkahtaneet kerralla niin paljon ylöspäin että viimeiset 10kg kissanruokasäkit olen tilannut saksalaisista verkkokaupoista (zoo ja zooplus).
Noilla on ihan suomenkieliset sivut ja toimituksetkin tulevat kotiovelle yhtä nopeasti.
Kuninkaallinen kaniini vedätti hinnat kaikkialla niin tappiin että merkki vaihtui mistä kissat eivät pitäneet mutta niiltä ei kysytä.
Royal Canin ei ole mitenkään kummoista, ainakin kissanruuat on aika lailla samaa kamaa kuin ruokakaupan halvat merkit, miksi se on niin kallista ihmetyttää koska kovin laadukasta se ei ole.
Oma kissa söi Royal Caninia koska niillä on erikoisruokia esim. virtsavaivoihin, mutta muiltakin merkeiltä löytyy nyt noita erikoisruokia ja ne ovat laadukkaampia ja halvempia.
Ei tullut kovin suurena yllätyksenä. Faunatar tuli Porin Puuvillan kauppakeskukseen, mutta siellä ei koskaan näkynyt asiakkaita. Yhtäkkiä se hävisi sieltä, vähin äänin, joten eipä tainnut kauppa käydä. Itsekin olen tilannut ruuat ja tarvikkeet netistä jo vuosia.
En tiiä mitä tapahtuu mutta tiiän että sellossa ei oo enää faunatarta
Vierailija kirjoitti:
Tää vika lause.
Kunpa useampi omistaja tajuaisi tämän. Kyllä ne elukat syö sitten, kun nälkä on tarpeeksi kova, ei niille tarvitse ostaa luksusruokia.
HUOM ! Verkkokauppa on edelleen auki. En ollut tietoinen konkurssista ja tilasin verkkokaupan kautta 3.9. Kuitit ja tilausvahvistukset tulivat sähköpostiin ja rahat lähtivät tililtä. Tavaraa ei tullut. Asiakaspalvelu ei vastaa puheluihin eikä sähköposteihin.
Soitin pankkiin ja sieltä kehotettiin korttireklamaatio.
Aika erikoista, että verkkokauppa on vielä auki tälläisessä tilanteessa. Myy tuotteita tietoisena ettei pysty toimittamaan.
Minulle kävi samoin. Rahat kelpasi, tavaraa ei näy. Sinne meni satanen. Asiakaspalveluun ei saa yhteyttä. Verkkokauppa edelleen auki. Toivottavasti kukaan ei erehdy enää tilaamaan mitään!!
Tämä uutinen konkurssista tuli vasta nyt minun tietooni.
Minulle kävi samoin. Tilausta ei kuulunut eikä asiakaspalvelu vastaa. Menin paikalliseen Faunattareen ja kysyin miten toimitaan. Sain kaikki tilaamani tuotteet samantien mukaani liikkeestä. Kaikki meni siis hyvin loppujen lopuksi.
Tässä linkki uutiseen, kun ei ap:lla ole aivoja linkittää:
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009817727.html