Työhaastattelu puhelimessa
Huomenna haastattelu puhelimessa! Jännittää... Vinkkejä? Aina ollut vain paikanpäällä.
Kommentit (33)
Eikö kellään ole ollut puhelimessa haastattelua? Kohta soitetaan ja jännittää ihan liikaa
Nauhoita puhelu. Mulle on kaksi kertaa käynyt niin, että työnantaja on selittänyt työkkärille aivan tajutonta paskaa, mitä olen puhelimessa muka sanonut ja karenssi napsahtanut.
Et ole kovin vahvoilla tulla valituksi, jos työnantajalle riittää puhelinkeskustelu kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Et ole kovin vahvoilla tulla valituksi, jos työnantajalle riittää puhelinkeskustelu kanssasi.
No näin kuitenkin kerrottiin , että puhelimessa haastattelee muitakin.
Kyllä puhelimessa käytävät haastattelutkin on ihan normaaleja. Tosin nykyään myös Skype ym käytössä.
Laita peili eteesi (sen haastattelijan "paikalle"), jotta näet itsesi, kun puhut.
Ilmeet ja eleet vaikuttavat ääneesi.
Hymyilevä puhuja kuulostaa siellä langan toisessa päässä paremmalta kuin maansa jo myyneen näköinen.
Nykyään ainakin omalla alallani puhelin- ja videohaastattelut ovat ekalla kierroksella ennemmin sääntö kuin poikkeus. Toiselle kierrokselle sitten usein pyydetään ihan f2f-haastatteluun.
Hyvin se menee! Samoja juttuja puhelimessa kysellään kuin kasvokkain.
Vierailija kirjoitti:
Nauhoita puhelu. Mulle on kaksi kertaa käynyt niin, että työnantaja on selittänyt työkkärille aivan tajutonta paskaa, mitä olen puhelimessa muka sanonut ja karenssi napsahtanut.
Työnantaja ja työkkäri eivät ole yhteydessä toisiinsa tuommoisissa tilanteissa muuten hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ainakin omalla alallani puhelin- ja videohaastattelut ovat ekalla kierroksella ennemmin sääntö kuin poikkeus. Toiselle kierrokselle sitten usein pyydetään ihan f2f-haastatteluun.
Kiitos! Toivottavasti osaan olla eduksi.
Kaverilla oli puhhaastattelu huonosti palkattuun pätkötyöhön. Häneltä lipsahti hän on työtön. Hän sai työn
En ole koskaan ennen ollut puhelinhaastattelussa, siksi ihmetyttää... Yritys oli itse minuun päin yhteydessä ja käski ottaa yhteyttä. Sitten sieltä kerrottiin, että soittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ja työkkäri eivät ole yhteydessä toisiinsa tuommoisissa tilanteissa muuten hyvä.
Joo tää ei ole totta
Vierailija kirjoitti:
Onko antaa vinkkejä mitä siellä puhelimessa kysellään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perustyöhaastattelukysymyksiä. Miksi hait, mitä odotat työltä, millainen olet jne. Kannattaa miettiä myös valmiiksi joitain kysymyksiä rekrytoijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perustyöhaastattelukysymyksiä. Miksi hait, mitä odotat työltä, millainen olet jne. Kannattaa miettiä myös valmiiksi joitain kysymyksiä rekrytoijalle.
Kiitos. Joskus puhelimessa ääneni värisee ... Täytyy koittaa keskittyä asiaan ja olla turhaa jännittämättä
Kerrotaanko puhelimessa jo sitten siitä jos ei pääse jatkoon
Laita kaveri tai isä/äiti puhelimeen. Horisee maat ja mannut. Sitten jos saat paikan, kaikki on mennyt hyvin.