Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Applen tuotteita kehutaan? Ostin Macin ja vihaan tätä!

Vierailija
28.08.2023 |

Käyttökokemus on tosi huono verrattuna PC-koneisiin. Saman totesin aiemmin iPhonen kanssa, surkea verrattuna Androidiin.

Huomenna käyn ostamassa PC:n. Meni tässä sitten kaksi tonnia hukkaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

myy mulle ,voin maksaa 300

Vierailija
2/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

320€ tarjottu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan ostaa sen tai liike joka välittää eteenpäin. Itse tykkään macistä, niin helppo käyttää. Mutta kalliit lisäosat. Nytkin johto teipattu.

Vierailija
4/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP mitään ole ostanut.

Vierailija
5/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku varmaan ostaa sen tai liike joka välittää eteenpäin. Itse tykkään macistä, niin helppo käyttää. Mutta kalliit lisäosat. Nytkin johto teipattu.

Tämä käyttökokemus on kuin jostain 90-luvulta. Kankea ja alkeellinen. Kai se on jonkun mielestä helppo.

Vierailija
6/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oon käyttänyt älypuhelimista vain Iphonea, oon niin kädetön kaiken tekniikan kanssa, etten uskalla androidiin vaihtaa 😅

Vierailija
7/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas oon käyttänyt älypuhelimista vain Iphonea, oon niin kädetön kaiken tekniikan kanssa, etten uskalla androidiin vaihtaa 😅

Siksi ehkä näistä jotkut pitävät. Itsellä ihan olo kuin olisin joutunut takaisin yläasteelle jonnekin 90-luvun lopulle tämän kanssa.

Työpaikkojen IT-osastojen ammattilaiset ovat aina suositelleet PC:tä ja Androidia, olen aina ajatellut että se on vain säästösyistä mutta nyt tajuan että on siinä ollut ihan järkeäkin.

Hermot menevät tämän kanssa, kaikki on niin hidasta ja alkeellista. Todellakin pakko mennä huomenna ostamaan taas PC. Aiempi lopetti toimintansa tänä aamuna ja tämä Mac, jonka olin ostanut varalle, tekee minut hulluksi turhautuneisuudesta. Jos ei olisi satanut niin paljon niin olisin käynyt jo ostamassa PC:n tänään, mutta toivottavasti huomenna myrsky on ohi ja voin käydä ostamassa koneen jolla oikeasti voi tehdä töitäkin.

Vierailija
8/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä käyttökokemus on kuin jostain 90-luvulta. Kankea ja alkeellinen. Kai se on jonkun mielestä helppo.

Juu. Sen pitäisi toimia nopeasti, ei hitaasti. Onko joku vika siinä? Entä onko ladattu kunnolla. Vai muu kankeaa. Miten nettiyhteys toimii, onko siinä se vika?

Vierailija
9/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin ovat haukkuneet koulun MacBookit ihan pas*oiksi ja noi on vasta tuollaisia päälle kymmenen vuotiaita junnuja. 😆

Vierailija
10/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Sen pitäisi toimia nopeasti, ei hitaasti. Onko joku vika siinä? Entä onko ladattu kunnolla. Vai muu kankeaa. Miten nettiyhteys toimii, onko siinä se vika?

Ei voi johtua netistä, koska ihan sama nettiyhteys jota käytin vielä eilen PC:n kanssa.

En vain pidä tästä hardware-suunnittelusta ja sen käyttökokemuksesta. Softa on Windows, downloadasin sen jo tähän ja on sama versio kuin PC:ssä.

Joten kyllä se on ihan tämä hw-suunnittelu josta en pidä. Mielestäni ei ole intuitiivinen eikä toimiva. Esimerkiksi keyboard on aivan kamala, samoin trackpad. Sekä ihan se, miten vaivalloista on pitää useita ikkunoita auki samanaikaisesti ruudulla ja siirtyä niiden välillä. Mutta eniten vihaan keyboardia ja mousea vaikka kuinka olen muokannut niiden settingsejä. En vain yksinkertaisesti pidä tämän suunnittelusta.

Vierailija
11/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi johtua netistä, koska ihan sama nettiyhteys jota käytin vielä eilen PC:n kanssa.

En vain pidä tästä hardware-suunnittelusta ja sen käyttökokemuksesta. Softa on Windows, downloadasin sen jo tähän ja on sama versio kuin PC:ssä.

Joten kyllä se on ihan tämä hw-suunnittelu josta en pidä. Mielestäni ei ole intuitiivinen eikä toimiva. Esimerkiksi keyboard on aivan kamala, samoin trackpad. Sekä ihan se, miten vaivalloista on pitää useita ikkunoita auki samanaikaisesti ruudulla ja siirtyä niiden välillä. Mutta eniten vihaan keyboardia ja mousea vaikka kuinka olen muokannut niiden settingsejä. En vain yksinkertaisesti pidä tämän suunnittelusta.

Thinkpadissa esimerkiksi trackpadin ja keyboardin keskellä olevan nappulan toiminta yhdessä on tosi fyysisesti kätevää. Kai tämän Macin kanssa pitäisi käyttää erillistä hiirtä, mutta se taas kaventaa käyttömahdollisuuksia tosi paljon.

Jotenkin tulee fiilis, että Apple teki läpimurron käyttökokemuksessa joskus 90-luvulla eikä tämä ole siitä juuri kehittynyt. Kokemus tämän kanssa kun on tosiaan ihan sama kuin joskus aikoinaan koulussa kun ensiksi aloimme käyttämään tietokoneita ja ne olivat Applen. En tajua, miksi tämä on jokin muotijuttu (paitsi ei tosiaan ole suosittu yhdenkään tuntemani IT-ammattilaisen toimesta, olisi pitänyt uskoa heitä).

Vierailija
12/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

normi-käyttäjälle ihan sama kumpi kone käytössä, tai luuri.

Ei tarvi olla edes vaativan alan asiantuntija että oppii,molemmat.

Vierailija
13/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

normi-käyttäjälle ihan sama kumpi kone käytössä, tai luuri.

Ei tarvi olla edes vaativan alan asiantuntija että oppii,molemmat.

Kun kaikki työ tapahtuu tietokoneella niin silloin sillä toimivuudella todellakin on väliä.

Normikäyttäjälle varmaan kelpaa mikä tahansa.

Vierailija
14/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thinkpadissa esimerkiksi trackpadin ja keyboardin keskellä olevan nappulan toiminta yhdessä on tosi fyysisesti kätevää. Kai tämän Macin kanssa pitäisi käyttää erillistä hiirtä, mutta se taas kaventaa käyttömahdollisuuksia tosi paljon.

Jotenkin tulee fiilis, että Apple teki läpimurron käyttökokemuksessa joskus 90-luvulla eikä tämä ole siitä juuri kehittynyt. Kokemus tämän kanssa kun on tosiaan ihan sama kuin joskus aikoinaan koulussa kun ensiksi aloimme käyttämään tietokoneita ja ne olivat Applen. En tajua, miksi tämä on jokin muotijuttu (paitsi ei tosiaan ole suosittu yhdenkään tuntemani IT-ammattilaisen toimesta, olisi pitänyt uskoa heitä).

Ja tosiaan kun mietin, mikä tässä saa huutamaan raivosta, on juuri huonosti toimiva trackpad/mouse sekä keyboard. On halua olla rajoitettu tekemään töitä vain niin, että tietokone on telakassa kiinni ja on erillinen näyttö, keyboard ja mouse. Koska silloin on pakko istua työpöydän ääressä, jolloin juuri läppärin edut menetetään.

Hitto kun vain harmittaa tähän menneet rahat kun olisi pitänyt alunperinkin ostaa halvempi mutta parempi PC. Myymälä ei tätä ota takaisin, kysyin jo. 

Vierailija
15/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne macbookista.

Ostin macbookin viisi vuotta sitten, nyt lojuu käyttämättömänä, en saanut aikaiseksi myydä.

PC parempi. iPhone mulla kyllä on.

Vierailija
16/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista koomisin on se melko hintava Applen Magic Mouse joka on oikea ergonominen painajainen xD

Vierailija
17/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple on hipeille jotka kuvittelevat olevansa liian uniikkeja käyttämään Windowsia, ja pitävät sitä innovatiivisena kun mikään ei ole yhteensopivaa.

Vierailija
18/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan osaa. Ja kuka hullu hankkii Mäcin ja asentaa siihen Windowsin? 😅

Vierailija
19/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kun ei osaa.

Tyypilliset köyhät miettii vaan joko/tai meiningillä eikä tule mieleenkään, että voi käyttää molempia

Vierailija
20/23 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän macilla voi pelatakaan.

Hyvä PC on paljon tehokkaampi kuin hyvä Mac, ja halvempi.

Macin käyttäjistä tietää, etteivät tajua tietotekniikasta mitään (poissuljettuna graafikot ja muusikot yms. suunnittelijat, koska taiteilijoille Mac tarjoaa jopa paremmat mahdollisuudet). Ostetaan vaan muotoilun vuoksi, ja sillähän ei ole minkään maailman merkitystä.

Statussymboli. Ähäkutti mulla on varaa ostaa macbookki mut selaan sillä vaan nettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä