Maito on aina loppu, vaikka sitä ostaisi 10 litraa kerralla
Alkaa jo tympäisee kantaa jatkuvasti maitoa kotiin. Sitten ei mene jakeluun kun sanon miehelle, että tarvitsen leivontaan tai ruuanlaittoon maitoa. Aina on maito lopussa. Juo varmaan litran tai puolitoista yhdeltä istumalta. Menee kuussa ihan älytön määrä rahaakin maitoon, vaikka itse en sitä edes juo, käytän vaan pullan leivonnassa ja makaroonilaatikon teossa. Mies suuttuu, kun otan maito-asian puheeksi. Ihan niinkuin olisi kehittänyt jopa riippuvuuden maitoon. Sori kun avauduin, ei mulla muuta.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit teet ruuat veteen. Ei siinä muu auta.
Tai jos vaikka mies sitten hakisi sitä maitua lisää, jos on juonut kaikki ruuanlaittoon varatut?
No ilmeisesti ei osaa. Syö ja juo kyllä, kotimatkalla töistä ei saa varmaan haettua lisää maitoa, vaikka aamulla olis juonu vikat. Ohis
Kumpi ne maidot kaupasta hakee ?
Osta kestomaitoa ja laita piiloon. Käytä sitä ruuanvalmistukseen, tai maitojauhetta
Jos on pakko latkia maitoa purkkitolkulla, niin ei lienee liikaa vaadittu, että osallistuisi sen kotiin rahtaamiseenkin. Itse lapsuudenkodissa totuin maidon juomiseen, mutta ei ole sitten aikuisiällä ollut mitään järkeä tapaa jatkaa.
Kuka jaksaa juoda noin paljon maitoa?
Kyllä mies voi ostaa myös maitoa kaupasta. Käske lähteä heti kauppaan hakemaan lisää maitoa. Se on ihan tavallista että meiltäkin on maito loppu. Mies juö myös tölkistä jugurttia.
Mies voi ostaa omat maitonsa. Osta sitten juuri sen verran kuin tarvitset kun tarvitset.
Vierailija kirjoitti:
"Mies tekee" provoon saatu uutta virettä.
Vaikea sanoa, onko provo vai ei. Meillä sama ongelma, tosin kyseessä ei ole maito, enkä todellakaan enää osta kys. tuotetta kuin juuri silloin, kun se tulee heti käytettyä loppuun, eikä jää hänen rohmuttavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pakko latkia maitoa purkkitolkulla, niin ei lienee liikaa vaadittu, että osallistuisi sen kotiin rahtaamiseenkin. Itse lapsuudenkodissa totuin maidon juomiseen, mutta ei ole sitten aikuisiällä ollut mitään järkeä tapaa jatkaa.
mun exä oli samanlainen, sille on nimityskin, mieslapsi. Äitee oli opettanut juomaan maitoa ja tuoremehua, ei vettä..Nyt ei tarvi enää pelätä että joku imaisee jääkaapin tyhjäksi, silloin kun katse välttää :D
Juo sä äkkiä ne kaljat mitä se kantaa kotiin.
Imeväisikäinen mies saa hakea itse maitonsa. Makaronilaatikko tehdään lihaliemeen ja pullataikina kookosmaitoon. Ongelma ratkaistu.
Ostat iskukuumennettua maitoa leivontaan yms. ja annat sen purkin olla huoneenlämmössä kunnes tarviit. Tällä metodilla ratkaisin duunissa sen kun mulgerot latki kahvimaidot suihinsa joka kerran ja kaikesta sanomisesta huolimatta.
Mun lapsi joi maitoa, tehtiin diili, tuli kaupan kautta kotiin, osti maitonsa itse. Oppi samalla mitä mikäkin maksaa.
Mä kuljin kahdella bussilla töihin eikä misään lähellä ollut kauppaa.
Miten kukaan voi juoda maitoa, pahaa kuin mikä.
Osta maitojauhetta. Se käy aivan hyvin leivontaan ja ruuanlaittoon. Ostakoon mies itse maitonsa.
Hommaa oma lehmä.
Ai niin mutta sä olet jo.
osta iskukuumennettua maitoa ruuanlaittoon( säilyy useita kk), aika maito-addikti on jos rupee sitäkin sellaisenaan latkimaan. Omat kittausmaitonsa saa hakea itse/tilata kotiinkuljetuksella.
Meillä sama paitsi itse tarvitsisin vain lorauksen aamukahviin, joten mulla ei oikein ole kätevää olla mitään omaa purkkia, johon mies ei saa koskea. Olemme jutelleet tästä ja mies on oppinut, että maitolotkotushuumassakin pitää muistaa huomioida, että mulle pitää jättää aamuksi se tilkka. Ongelmn ydin oli just siinä, että mies tulee tarvittaessa toimeen ilman sitä lotkotustakin mutta minä en ilman aamukahvimaitotilkkaa. Mulla on kyllä salainen UHT-purkki vaatekaapissa piilossa mutta tilanne saatiin keskustelemalla niin hyväksi että en ole tarvinnut sitä.
Paljon menee kahdelle ihmiselle kyllä maitoa. Maitojauhe on helppoa pitää kaapissa. Ei aikuiset maitoa tarvitse joka päivä, ainakaa litra tolkulla.
Kun maitopurkki puolillaan , jatka vedellä täyteen,:)
Sit teet ruuat veteen. Ei siinä muu auta.