Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maito on aina loppu, vaikka sitä ostaisi 10 litraa kerralla

Vierailija
28.08.2023 |

Alkaa jo tympäisee kantaa jatkuvasti maitoa kotiin. Sitten ei mene jakeluun kun sanon miehelle, että tarvitsen leivontaan tai ruuanlaittoon maitoa. Aina on maito lopussa. Juo varmaan litran tai puolitoista yhdeltä istumalta. Menee kuussa ihan älytön määrä rahaakin maitoon, vaikka itse en sitä edes juo, käytän vaan pullan leivonnassa ja makaroonilaatikon teossa. Mies suuttuu, kun otan maito-asian puheeksi. Ihan niinkuin olisi kehittänyt jopa riippuvuuden maitoon. Sori kun avauduin, ei mulla muuta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kermaa ja tee siitä kaikki mihin käyttäisit maitoa. Halvempaa, pidemmät päiväykset ja kevyempiä kantaa! Lisää vain vettä sekaan, noin suurtalouskeittiöissäkin tehdään. Ja vieroita se mies tissiltä.

Vierailija
22/32 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta 100 litraa kerralla. Eiköhän ala riittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä näkee taas tän perinteisen eron että miehet pääosin ajattelevat itseään ja sitten heille joutuu opettelemaan, että muutkin tarvitsevat kaapissa olevia ruokatarvikkeita, kuten maitoa aamukahviin.

Vierailija
24/32 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi teiniä. Eilen ostin 3 litraa maitoa. Tänään kaikki juotu. Minä laitoin lorauksen kahviin. Muuten teinit käyttänyt. Talouteen ei kuulu miestä, joka litkisi kaikki maidot. Onneksi toin kaupasta taas 3 litraa maitoa.

Varmaan taas huomenna saan käydä kaupassa.

Vierailija
25/32 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat maitoa kun tarvitset sitä, ja käytät tarkoitukseen. Miksi sitä pitäisi varastoida jos sen säilyvyys on ongelma?

Vierailija
26/32 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat maitoa kun tarvitset sitä, ja käytät tarkoitukseen. Miksi sitä pitäisi varastoida jos sen säilyvyys on ongelma?

Kaikki ei ravaa kokoajan kaupassa.

Vierailija
27/32 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä ihan mieleen se mies joka söi lapsen vanukkaat. Vaikka kuinka vaimo niitä osti. Ja mies suuttui siitä kun sanoi.

En voisi ikinä elää tuollaisen vasikan kanssa.

Vierailija
28/32 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siellä se yksi varmaan kyttää jääkaapin liepeillä, milloin sieltä saisi jotakin tyhjennettyä, käy joillekin varmaan jo "hauskasta" harrastuksesta, samoin kuin lasten vanukkaiden syöjät( uskon että heitä oikeasti on, vaikka koomiselta kuulostaakin). Onhan näitä työpaikallakin, jotka käy imuroimassa yhteiset eväät "salassa".

onko se sitten väliinpitämättömyyttä vai jotakin sairasta jännityksenhakua, se jää mysteeriksi.

Vierailija
29/32 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kivempi, että jois kaljaa. Mul on sellainen, maitopoika ois kivempi. Vaihdetaanko?

Vierailija
30/32 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee "terästetty" maitopurkki esim. risiiniöljyllä ja jätä se etummaiseen maitorivistöön....

Vierailija
31/32 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut maitoa viimeksi 80-luvulla

Vierailija
32/32 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, osta leivontaa varten maiitojauhetta.

Tarvittaessa, rasvatonta maitojauhesoesta, voi terästää kermalla, ja rasvamaksa käyttää voita.

Lähes kaikussa talouksissa on aina säilyvää uht kermaa, että voita jemmassa.

Maito on tuoretuote, joten jos perheessä on paljon lapsia ja kasvavia teinejä, selvähån se, että maitoa kuluu paljon.

Kun sitä maitoa juodaan myös tuoreiden korvapuustien ja pulkan kanssa.

Samoin maitoa menee ainakin meillä, aamupuuron / murojen kanssa.

Iltapalaa olen pyrkinyt tarjoamaan laihan teen kanssa.

Toisinaan myös maitokaakian kanssa.

Meidän perheessä maitojauhe on suuri pelastus. Siitä voi tehdä valkokastikkeella, niin perunoille / riisillekin, niin kalapuikkojen, kuin muunkin kalan kanssa.

Samoin maitojauheesta saa valkokastikkeen lasagneen, kukkakaalin kuorrutukseen, sekä muihin vastasaviin ruokiin.

Myöskin vanhemmat voivat juoda aterioilla pelkkää VETTÄ, ruokajuomana.

Niinhän he juovat työpaikka lounaillakin.

Myös kotona voi tehdä kotikaljaa ruokajuomaksi, aikuisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä