Oikeastiko jokaisella lapsella pitää olla kallis harrastus ja muotivaatteet nykyään, ettei perhettä lasketa köyhäksi?
Itse syntynyt -01 ja harrastin lapsena metsässä leikkimistä ja majan rakennusta. Ja leikin myös nukeilla. Vaatteet ostettiin H&M:stä, Seppälästä tai Tokmannilta. Ei syrjitty eikä kiusattu koulussa vaatteiden takia.
On kyllä säälittäväksi mennyt nykymeno.
Kommentit (32)
No jaa, meillä ei lapset harrasta mitään maksullista harrastusta ja vaatteet on Prismasta ja Lidlistä, eikä heitä ainakaan omien sanojensa mukaan kiusata.
Lasten kaverit on sanoneet, että meidän perhe on rikas, kun meillä on 2 autoa ja omakotitalo 😂
Tuollaista voi olla jossain isoissa kaupungeissa, mutta kukaan ei niissä pakota asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse askarelin mustasta kartongista ja valkoisesta paperista Chanel-kassin pullojen ja tölkkin keruuta varten. Näyttää ihan aidolta : )
Kertyneillä rahoilla rahoitan talven ajan vapaa-ajan huvituksiani.
t. absolutisti ja savuton
Jatkan vielä, että aina voi ommella hienoja logoja vaatteisiinsa, mutta kannattaa sitten myös tiedostaa riskit, koska nykyään rikolliset ryöstävät myös feikkituotteita siltä varalta, että jos sattuukin olemaan aito. Koska tunnistaminen nopeasti ei ole monestikaan helppoa.
sama
Asumme Helsingissä eikä lapsillamme ole kalliita harrastuksia, partio ja lukeminen ja pelaaminen.
Myös en todellakaan osta kalliita vaatteita lapsille, kengät tosin ostan laadukkaina ergonomian takia. 11. Vuotias poikani ulkona remutessa usein saa reikiä ja repeytymisiä esim talvihousuihin, ei mitään järkeä ostaa kalliita vaatteita
Joku piikitteli 18 vuotiasta poikaani vaatteista niin hän sanoi että ei tuhlaa rahaa vaatteisiin kun mielummin satsaa omaan autoonsa, joka on Volvo jonka poika itse osti säästöillään kun kävi töissä.
Sen tosin sanon, että jos pojalla ei ole kunnon play stationia ja pelejä voi jäädä ulkopuoliseksi niiltä osin
Vierailija kirjoitti:
Asumme Helsingissä eikä lapsillamme ole kalliita harrastuksia, partio ja lukeminen ja pelaaminen.
Helpottaa lukea tällaisia, kun tuntuu, että nykymeno on mennyt ihan hulluksi.
Ihmiset taivastelevat jatkuvasti keskustelupalstoilla ja uutisissa, että on hirveää, kun ei ole varaa maksaa lasten ratsastus- ja jääkiekkoharrastuksia ja mitä lie. Ja että lapsella täytyy olla joku tavoitteellinen (urheilu)harrastus, että "saa kavereita"
Asumme Helsingissä ja olemme varakkaita. Lapsi pukeutuu pitkälti H&M:n ja markettien vaateisiin ja harrastaa voimistelua.
Espoossa asutaan, teinipoika harrastaa lenkkeilyä, treeniä kotona ja pelaamista. Pelikone on isän vanha työkone. Painot myös isänsä kanssa yhteiset, ovat tietty jotain maksaneet kun mieheni oli opiskelija ja hommasi ne. Vaatteet halvimmat henkkamaukasta kalleimmat Aleksi 13. Synttärilahjarahoilla osti jotkut merkkilenkkarit. Ei ole kiusattu ja kavereita on. Pelit tosiaan tärkeä osa sosiaalista elämää monilla teinipojilla.
Tonnin iPhone pitää olla tai on ihan pelle. Valtava kuluerä kolmilapsiselle perheelle, kun vanhat mallit ei TIETENKÄÄN käy, vaan pitää olla uusin heti kun tulee markkinoille.
Kannata lapselle muotivaatteita hankkia, on jo seuraavalla viikolla roadmanin yllä ne kledjut.
Kyllä näin on. Kaikillahan on nykyisin oltava taloudelliset mahdollisuudet kaikkeen mihin muillakin on. Toista se oli minun lapsuudessani, jolloin elettiin ja harrastettiin sen mukaan mihin oli varaa, eikä kukaan itkenyt!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin on. Kaikillahan on nykyisin oltava taloudelliset mahdollisuudet kaikkeen mihin muillakin on. Toista se oli minun lapsuudessani, jolloin elettiin ja harrastettiin sen mukaan mihin oli varaa, eikä kukaan itkenyt!
Mitä pahaa näet siinä että ihmiset ovat taloudellisilta mahdollisuuksiltaan tasavertaisia? Onko se sinulta jotakin pois jos pienempipalkkaisella naapurillasi on yhtä hieno auto kuin sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa näet siinä että ihmiset ovat taloudellisilta mahdollisuuksiltaan tasavertaisia? Onko se sinulta jotakin pois jos pienempipalkkaisella naapurillasi on yhtä hieno auto kuin sinulla?
En ole tuo kirjoittaja, mutta miksi kaikilla ihmisillä pitäisi olla hieno ja kallis auto ja muutaman tonnin kännykkä? Kapitalismi on oikeasti syövyttänyt ihmisten aivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se silloin minulta pois jos verotustani on kiristetty ja rahat annettu naapurille. Jos hän on auton ostanut omilla tienesteillään, niin ei siinä olekaan mitään ongelmaa.
No ei pidä. Omilla lapsillani ei ole koskaan ollut merkkivaatteita, eikä olla kiusattu. Järkyttävää pinnallista materialismia vissiin joillain, onneksi ei meidän piireissä :)
Yleensähän nämä kalliiden harrastusten, vaatteiden ym puutteet ovat ongelma vain vanhemmille, useimmiten äidille joka kokee sen vaikuttavan omaan statukseensa.
Me asutaan sosioekonomisesti hyvällä alueella eikä täällä ole lapsilla ollut mitenkään erityistä käsitystä merkeistä. Kierrätetään naapureiden kesken vaatteita aika paljon ja ostetaan kirppiksiltä. Harrastuksia on melkein kaikilla, mutta ei lapset niiden hintoja tajua.
Vierailija kirjoitti:
Itse askarelin mustasta kartongista ja valkoisesta paperista Chanel-kassin pullojen ja tölkkin keruuta varten. Näyttää ihan aidolta : )
Kukaan varoissaan oleva ei käyttäisi isologoista chanel-kassia. Sellainen on tyylitajuttomille nousukkaille.
Ei meillä lapset koommin harrasta. Yksi skeittaa, yks soittaa kielisoittimia mm. kitara, basso, yhdellä muuten hauskaa.
Bändipaitoja muilla paitsi nuorimmalla. Kallis maku on. Ihan perusduunareita. Okt, uudehko auto, niin ja sukan varsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla se pienempipalkkainen sen yhtä hienon auton ostaa? Sen parempipalkkaisen rahoilla? Kyllä se silloin on minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla se pienempipalkkainen sen yhtä hienon auton ostaa? Sen parempipalkkaisen rahoilla? Kyllä se silloin on minulta pois.
Oletko kuullut sukanvarresta? Joku pienempi palkkainen voi omata muhkean pankkitilin. On ollut järkevä ja laittanut ikänsä säästöön tietyn summan palkastaan. Kaikilla ei raha näy ulospäin.