Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko "aina" tavoitettavissa?

Vierailija
28.08.2023 |

Itse olen joutunut tilanteeseen, jossa pitäisi olla "aina" tavoitettavissa, mutta vain tietyille henkilöille. Mietin , että ostaisin jonkun halpiskännykän ja liittymän, jonka numeron voisi antaa yhteystiedoiksi esimerkiksi ensihoidolle ja lääkäreille, koska olen vanhempieni tiedoissa lähiomainen ja minulla on tarvittaessa tiedot lääkityksistä yms. Omaa numeroa en haluaisi antaa, koska sitten on muutama ihminen, jotka saattavat soittaa 5-10 kertaa vuorokaudessa ilman mitään tärkeää asiaa, saisi rauhassa antaa oman puhelimen olla äänettömällä, kun tietäisi, että tarvittaessa apuani minut tavoitetaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten opettelet käyttämään älä häiritse -tilaa, ja hiljennät ne muutamat häiriköivät ihmiset.

Vierailija
2/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika neuvot antaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen hälytysäänen nämä vaimennetut kuulevat, huomaako sen? Olen alkanut öisin välillä olemaan ihan tavoittamattomissa, saa paremmin nukuttua.

Vierailija
4/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, osaan olla vastaamatta puheluihin ja viesteihin. Faksiin reagoin välittömästi.

Vierailija
5/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aina tavoitettavissa. Puhelin on 99% ajasta äänettömällä, se yks prosentti tulee siitä, että joskus vahingossa täppään äänet päälle :D Kello tosin värisee, jos puhelimeen jotain tulee, mutta aina en jaksa reagoida. Kello on työpäivien ajat värinällä, muuten ihan hiljaa ja paikoillaan :) Kotona on ihminen, jolle haluan olla aina läsnä, siksi töissä ollessa kello ilmoittaa tapahtumista :) 

Vierailija
6/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisen hälytysäänen nämä vaimennetut kuulevat, huomaako sen? Olen alkanut öisin välillä olemaan ihan tavoittamattomissa, saa paremmin nukuttua.

Huomaa joo. Sieltä kuuluu muistaakseni, että "Tavoittelemasi henkilö on asettanut sinut 'älä häiritse' -tilaan eikä ole tavoitettavissa. Ota myöhemmin uudelleen yhteyttä."

Vierailija
7/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa joo. Sieltä kuuluu muistaakseni, että "Tavoittelemasi henkilö on asettanut sinut 'älä häiritse' -tilaan eikä ole tavoitettavissa. Ota myöhemmin uudelleen yhteyttä."

Sitten ei kyllä ihan kehtaa laittaa sitä päälle..

Vierailija
8/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi suunnitelmasi kuulostaa hyvältä, että olisi sellainen ns. hätätilanteita varten oleva oma puhelin. Ei sitten tarvitse vastailla kenenkään muun puheluihin/viesteihin keskellä yötä.

Vierailija
9/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä häiritse -tila toimii hyvin. Jos nämä numerot, joihin haluat aina vastata, ovat tiedossa, voit asettaa sen niin, että vain niistä puheluista tulee äänet. Tai, jos haluat mykistää vain tietyt puhelut, sekin onnistuu. Älä häiritse -tila toimii samoin kuin äänetön eli se ilmoittaa sinulle, että tällaisista numeroista on tullut puhelu, mutta ei soita ääntä. Niistä sallituista numeroista soittavista puheluista kuuluu myös ääni. Soittajalle kuuluu ihan normaalit hälytysäänet.

Vierailija
10/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten opettelet käyttämään älä häiritse -tilaa, ja hiljennät ne muutamat häiriköivät ihmiset.

Käsittääkseni "älä häiritse" -tila toimii niin päin, että voit sallia joidenkin numeroiden läpi tulon, tämä on ongelmallista silloin, jos et etukäteen tiedä, minkä numeron soitot pitäisi sallia. Ainakin omassa puhelimessa on "estä numero"-toiminne, joka estää puhelut niin, ettei näe edes sitä, että on yrittänyt soittaa. Toki todellisen puhelinterrorin kohteeksi jouduttuaan, voi ihan hyvin olla, että soittaa kun jaksaa, välittämättä siitä, että montako kertaa joku on yrittänyt soittaa.

Vierailija
11/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lääkitystiedot pitäisi olla Omakannassa? Mitä muuta apua itsestäsi ajattelet olevan, jos jompi kumpi vanhemmista vaikka viedään sairaalaan? Kyllä sieltä ilmoitetaan omaiselle.

Vierailija
12/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dilledong, kyllä ihmiselle voi sanoa ihan niin kuin itsestä on kohtuullista sanoa.

Olen ottanut 30 vuorokauden lukulomia kun olen päntännyt ja opiskellut.

Minua ei tavoita blaaplablaa aikana koska blaaplablaa

Vierailija
13/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lääkitystiedot pitäisi olla Omakannassa? Mitä muuta apua itsestäsi ajattelet olevan, jos jompi kumpi vanhemmista vaikka viedään sairaalaan? Kyllä sieltä ilmoitetaan omaiselle.

Kyllä monesti vaan ensihoito ottaa yhteyttä omaisiin, jos potilas tai läsnäolevat eivät tiedä jotain. Ensihoitajat eivät näe kantaa. Monesti esimerkiksi kysytään, että onko potilaalla hoitosuhde johonkin erikoissairaanhoidossa tai miten kotona on hoidettu sairauksia.

Vierailija
14/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enshoito näkee reseptitietokannan, ei omaisille soitella että mitä lääkettä joku tuupertunut vanhus käyttää ja luoteta heidän tulkintaan

Vierailija
15/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kännykkä äänettömällä. Tutut on jo oppineet että yleensä en vastaa puhelimeen ja saatan soittaa takaisin jos huvittaa. Jos on kiireellistä asia niin sitten laittavat viestiä. En todellakaan koe, että tarvitsee olla koko ajan tavoitettavissa. Se vasta ahdistavaa on

Vierailija
16/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on pakko olla. Ihmiset suuttuvat, jos ei vastaa heti viesteihin tai ole paikalla lukemassa viestejä.

Vierailija
17/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enshoito näkee reseptitietokannan, ei omaisille soitella että mitä lääkettä joku tuupertunut vanhus käyttää ja luoteta heidän tulkintaan

Ensihoitajat näkevät vain mitä ensihoito on kirjoittanut aiemmin. Ensihoitolääkäri näkee kaikki tiedot, toki ensihoitajat voivat tarvittaessa konsultoida ensihoitolääkäriä, mutta eivät välttämättä näin tee, jos perustutkimusten perusteella on selvää, että potilas tarvitsee hoitoa sairaalassa tai tarkkailua tk;ssa.

Vierailija
18/20 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tuohon puhelinasiaan mitään sanoa, mutta se on ainakin varmaa, että jokaisella on oikeus olla vastaamatta joka puheluun.

Ei tarvitse olla aina tavoitettavissa.

Vierailija
19/20 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toinen puhelin ja prepaid liittymä siinä.

Oli hoitajille tämä numero ja äitini on jo kuollut. Joku vanha kännykkä käyttöön mutta mielummin äly jos tekstailet.

Vierailija
20/20 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelin aina äänettömällä. Vastaan jos satun olemaan puhelimen äärellä ja olen sanonut kaikille että jos oikeasti tärkeää asiaa niin kannattaa ennemmin laittaa viesti. Näin itsekin teen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi