Lattiaan laminaatti, joka ei näytä puulta?
Osaako joku vihjata laminaattilattioiden valmistajan, jonka valikoimissa olisi jotain muuta kuin puun näköistä/ puun väristä laminaattia? Vaikka jotain yksiväristä väriä? (Myöskään esim. kivilaatan näköinen laminaatti ei kiinnosta)
Kuinkahan usein laminaattilattioiden valmistajilta ilmestyy uusia kuoseja...?
Kommentit (31)
Eikö missään ole enää muovimattoja? Mukavampi lattiamateriaalihan se on kuin kylmä laminaatti, helppo hoitaa eikä kopise.
Vierailija kirjoitti:
Eikö missään ole enää muovimattoja? Mukavampi lattiamateriaalihan se on kuin kylmä laminaatti, helppo hoitaa eikä kopise.
Onhan niitä saatavilla, lisäksi vinyylilattiat on umpimuovia.
Laita korkkia, Forbon laattoja vaikka.
Minäkin toivoisin ekologisten tyylikkäiden muovimattojen valikoimaa, en ole löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vinyyli (ennen muovi) mattoja on vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Laita korkkia, Forbon laattoja vaikka.
Minäkin toivoisin ekologisten tyylikkäiden muovimattojen valikoimaa, en ole löytänyt.
En viittis eristää lattialämmitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa liikkeet, jotka myyvät muovimattoja. Ainakin kaikki kotiin tulevat rautakauppojen mainokset ovat täynnä laminaatteja ja parkettia. Kumpaakaan en kerrostalokämppään laita, en.halua, että alakertalainen kuulee minun kulkemiseni eri huoneiden välillä. Eikä mulla ole aikaa lähteä rautakauppakierroksille turhaan kiertelemään pitkien matkojen päähän. Korkki ja linoleum vaikuttavat vieläkin turhan kalliilta.
Vinyylilankkulattia on paljon parempi laminaatti, ei ole liukas, eikä kylmä. Lisäksi on kestävä ja vaihtoehdoissa löytyy.
Edellisessä kodissani oli parkettilattia, mutta olihan sitä varottava, se naarmuuntui helposti, eikä saanut kostua. Tässä uudessa kodissa on vinyylilankkulattia, ja on niin paljon helpompi ja kätevämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa liikkeet, jotka myyvät muovimattoja. Ainakin kaikki kotiin tulevat rautakauppojen mainokset ovat täynnä laminaatteja ja parkettia. Kumpaakaan en kerrostalokämppään laita, en.halua, että alakertalainen kuulee minun kulkemiseni eri huoneiden välillä. Eikä mulla ole aikaa lähteä rautakauppakierroksille turhaan kiertelemään pitkien matkojen päähän. Korkki ja linoleum vaikuttavat vieläkin turhan kalliilta.
Niitä löytyy ihan kaikkialta, mm.
https://www.k-rauta.fi/kategoria/pintamateriaalit/lattiat/vinyylilattia…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinyyli (ennen muovi) mattoja on vaikka kuinka paljon.
Nekin ovat nykyisin jotakin puujäljitelmäkuviota. Ei kiitos sille, en halua tuollaista saati laminaattia, molemmat köyhän parketteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä löytyy ihan kaikkialta, mm.
https://www.k-rauta.fi/kategoria/pintamateriaalit/lattiat/vinyylilattia…
Et nyt sitten ymmärtänyt yhtään. Kysyin muovimatoista, en vinyylilankusta. Nuokin ovat suurimmalta osaltaan jotakin puujäljitelmäkuviota. Matto on se, joka on rullalla ja josta leikataan sopiva pala, ei ladota lankkuja.
Haluaisin puuta, joka näyttää laminaatilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä niitä mattoja nyt on:
https://www.k-rauta.fi/kategoria/pintamateriaalit/lattiat/muovimatot-ja…
Tässä muutama valmistajan sivusto, jossa värejä:
https://www.kahrs.com/fi-fi/commercial-flooring/zero/
https://kohdemyynti-lattiat.tarkett.fi/fi_FI/kategoria-fi_C01001-homoge…
Näistä löytyiskin valikoimaa vaikka miten, mutta en halua täysmuovista lattiaa, enkä erottuvaa saumaa. -ap-
Vierailija kirjoitti:
Vinyylilankkulattia on paljon parempi laminaatti, ei ole liukas, eikä kylmä. Lisäksi on kestävä ja vaihtoehdoissa löytyy.
Edellisessä kodissani oli parkettilattia, mutta olihan sitä varottava, se naarmuuntui helposti, eikä saanut kostua. Tässä uudessa kodissa on vinyylilankkulattia, ja on niin paljon helpompi ja kätevämpi.
Vinyylilankku on ihan he-le-vetistä, lähtee roskiin heti kun löytyy sopiva laminaattikuosi. -ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinyylilankku on ihan he-le-vetistä, lähtee roskiin heti kun löytyy sopiva laminaattikuosi. -ap-
Kerro millä tavalla huonoja? Meillä on kasarin muovimatto, mikä on ollut hyvä ja nyt pikkuhiljaa pitäisi etsiä jotakin uutta lattiapintaa. Ei ole ollut syytä vaihtaa aiemmin, koska lattia on hyväkuntoinen, mutta jos tekee muuta remonttia pitää se matto vaihtaa jotta se ei erotu muusta uudemmasta sisustuksesta silmiinpistävästi. Parketti tai laminaattikaan ei tule kysymykseen, tässä talossa on turhan paljon muista äänistä narisevaa porukkaa, jalkojen kopina takuulla triggeröisi heitä. Korkki ja linoli kiinnostaisivat eniten, mutta menevät tavisbudjetin yli. Enkä siis missään nimessä halua mitään puujäljitelmiä kerrostaloon, sitä saa katsella mökillä ihan tarpeeksi.
Näyttää halvalta ja tönköltä, kun jokin materiaali jäljittelee toista materiaalia.
Jos on laattaa niin saa näyttääkin laatalta, jos on puuta niin näyttää puulta, jos on muovia niin ei missään nimessä mitään puukuviojäljitelmä-muovia. Betoni- ja mikrosementtilattiat ovat omaan makuun hienoja, jos on puu- tai kiviseinät (hirsi, clt). Mikrosementtilattia myös kivan näköinen, mutta ilmeisesti halkeilee ja lohkeilee helposti. Parkettia laittaisin, jos ihan normi maalatut seinät. Luonnonmateriaalit is the best.
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se kiva kun voisi vaikka kotona istuen tutustua eri rautakauppojen ja lattiamateriaalien valmistajien valikoimiin. Voisi olla iso juttu kun joku kehittäisi sen tapaisen palvelun. Tai vaikka jotain sellaista, että laittaisi vaan hakusanan ruutuun, ja katselisi sitten tuloksia.
Itse laittaisin illuminaattia, mutta varmistaisin että saan vapaamuurarin asentamaan.